مسعود اقبالی در گفتگو با راسخون:

شکست ناپذیری استقلال ناشی از ضعف لیگ است/خجالت می کشم به فدراسیون بروم

مدرس ایرانی کنفدراسیون فوتبال آسیا معتقد است شکست ناپذیری استقلال در لیگ برتر نشان دهنده ی ضعف فوتبال ماست نه قدرت ساختار دفاعی آبی ها.
پنجشنبه، 16 تير 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
شکست ناپذیری استقلال ناشی از ضعف لیگ است/خجالت می کشم به فدراسیون بروم
مسعود اقبالی در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به کیفیت لیگ بیست و یکمین دوره ی لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: لیگ ما سالهاست پیشرفتی نداشته و امسال هم بدتر از قبل. دستاورد فوتبال در تیم های پایه خودش را نشان می دهد. بدون تشکیلات، سازماندهی و مدیریت نمی شود دستاورد داشت. شما وضعیت تیم ملی را ببینید می توانید به عمق ماجرا پی ببرید. تیم ملی هنوز نتوانسته یک بازی تدارکاتی برای حضور در جام جهانی داشته باشد. هر کشوری می آید، به دلایل مختلف لغو می کنند. شرایط فوتبال ما طوری است که هرتیمی حاضر نمی شود با ما بازی کند. این قدر سطح لیگ ما پائین است که هیچ پدیده ای نداریم. هیچ بازیکن و استعداد شاخصی را نمی توانید ببینید. سرمربی تیم ملی نمی تواند از لیگ برتر بازیکن درست و حسابی پیدا کند، به ناچار به لژیونرهای ایرانی پناه می برد. واقعا سرمربی تیم ملی اگر بخواهد فقط از لیگ بازیکن بگیرد، به مشکل می خورد. بازیکن سازی باید از تیم های پایه شکل بگیرد. می بینید فوتبال پایه ی ما هم با هزار مشکل دست و پنجه نرم می کند.
 
شکست ناپذیری استقلال ناشی از ضعف لیگ است
وی با بیان اینکه در سطح دنیا هم تیمی نمی تواند با شکست ناپذیری قهرمان شود، افزود: به هواداران استقلال، کادر فنی و مجیدی تبریک می گویم که کار بزرگ و استثنایی را انجام دادند که می توانند در گینس ثبت کنند. آنها بدون شکست قهرمان شدند که در دنیا هم این مسئله اتفاق نمی افتد. بخاطر اینکه لیگ ها کیفیت دارند و نمی شود بدون شکست بود. این شکست ناپذیری استقلال نشان دهنده ی قدرت دفاعی و مطلق آنها نیست. بلکه نشان می دهد لیگ ما چقدر ضعیف است که نتوانسته استقلال را شکست دهد. ما بازی های استقلال را دیدیم که چقدر به تیم ها موقعیت می دادند. در خیلی از صحنه ها اشتباهات فاحش تاکتیکی مرتکب می شدند. فکر کنید با آن وضعیت تیمی شکست ناپذیر بماند، ببینید تیم های دیگر چه کیفیت های پائینی داشته اند. تیم هایی مثل گل گهر، سپاهان، مس و پرسپولیس که به زعم خیلی ها فوتبال باکیفیتی ارائه می کنند، چهارچوب منطقی برای فوتبالشان ندارند. وضعیتشان سینوسی است. مثلا تیمی که هفته ی گذشته عالی بوده، هفته ی آینده این قدر ضعیف عمل می کند که مشخص است ساختارشان درست و منطقی شکل نگرفته است.
 
فوتبال ایران ارزش دیدن ندارد
مدرس ای اف سی ادامه داد: این طور روند بی ثباتی به خیلی از مسائل بیرون زمین برمی گردد اما مربیان آنها را به عدم ثبات مالی و تنش های انضباطی و داوری ربط می دهند. القاء کردن این مسائل باعث می شود، بازیکنان از لحاظ ذهنی و روحی روانی به هم بریزند. استقلال اما در بین همه ی تیم ها ثبات گل نخورن یا کم گل خوردن داشته است. درست است بهترین دفاع لیگ را داشته و هیچ باختی نداشته اما ناشی از قدرت دفاعی اش نیست. تیم های دیگر ضعیف بودند که نتوانستند از این اشتباهاتشان سود ببرند. دفاع استقلال در یک سوم دفاعی خودش نمی تواند به راحتی بازی سازی کند. تیم های دیگر هم در زدن ضربات آخر، پاس های آخر و پرس نهایی موفق نبودند. تیم ها عقب می نشینند و اکثر بازی های لیگ رندومی پیش می رفت و تیم ها روی اتفاق یا ضربات آزاد و پنالتی گل می زدند. شخصا خیلی از بازی ها را بخاطر این کیفیت های پائین دنبال نکردم. آدم فوتبال اروپا را می بیند، حض می کند. چون کار اساسی و بنیادی انجام می دهند.
 
خجالت می کشم به فدراسیون بروم
مسعود اقبالی گفت: ورزش ما تافته ی جدابافته از وضعیت جامعه ی ما نیست. مشکلات اقتصادی و سیاسی ما شرایط را برای فوتبال هم سخت کرده است. در سطح ملی نتوانستیم برای تیم ملی بازی تدارکاتی جور کنیم. از لحاظ روحی روانی بچه های ملی پوش افت کرده اند. این طور پیش برود، مثل لشکر شکست خورده به جام جهانی می رویم و از هرتیم 3، 4 گل می خوریم و برمی گردیم. مهمترین مسئله ای که باید رد مجمع فدراسیون مطرح می شد، بحث شفافیت مالی بود که اصلا کار به آنجا نکشید. در فدراسیون متاسفانه بحث سهم خواهی است و هرکس می خواهد با زدن دیگری به نان و نوایی برسد. فوتبال ما به کجا رسیده که خیلی از خاک خورده ها و پیشکسوتانی که عمرشان را برای فوتبال گذاشته اند، خانه نشین شده اند و یک جوانی که حتی یک روز سابقه و تجربه ی مدیریت ندارد، سکان دار آن شده است. برای فوتبال چقدر بد است که بازیکن تیم ملی به شرایط تدارکاتی متلک می اندازد. مربی به مربی بد می گوید. هیچ کس سرجایش نیست و بارابطه به مقام رسیده اند. دبیرکل فدراسیون سمت و جایگاهش از رئیس جمهوری بیشتر و حساس تر است اما کسی را گذاشته اند که هیچ کارایی آنجا ندارد. متاسفانه کمیته ی آموزش فدراسیون را به خاک سیاه نشانده اند. کسانی آنجا هستند که خجالت می کشم پایم را به فدراسیون بگذارم.
 
اخراج و برگشت بازیکنان استقلال به تیم ملی کار اسکوچیچ نبود
وی در خصوص شرایط تیم ملی تاکید کرد: انتخاب های اسکوچیچ نمی دانم برچه اساسی است. برخی تصمیماتی که می گیرد برای همه سوال ایجاد می کند. سرمربی تیم ملی اول بازیکنان را دعوت می کند. بعد وقتی بازیکنان استقلال به اردو نمی روند، آنها را اخراج می کند و چند ساعت نگذشته آن اخراجی ها را می بخشد. این کارش برای جایگاه سرمربی تیم ملی ارج و قربی باقی نمی گذارد. اگر اخراج کردی، چرا بازیکنان را برمی گردانی؟ به نظرم کس دیگری این بازیکنان را اخراج کرد و وقتی دید فشار هواداران و رسانه ها زیاد شد، آنها را برگرداند. همان لحظه ای که گفتند بازی با اروگوئه داریم، باور نکردم و آخر سر هم مشخص شد اصلا همچین چیزی نبوده است. با این وضعیت کسی به فکر تیم ملی نیست. این تیم ملی به جام جهانی می رود و با نتایج افتضاحی برمی گردد. هر 3 بازی را می بازیم. تیم ها همه مشغول بازی تدارکاتی هستند اما فدراسیون ما خوابیده است. ما اگر می خواهیم تیم ملی با قدرت و صلابت در جام جهانی باشد، باید بیش از این تلاش کنیم.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.