ران بلدرچين وسالاد كاهو با سس آلبالو

گوشت بلدرچين هميشه جاي خودش را در دستورهاي غذايي قديمي داشته است .ما مي خواهيم يک دستور غذايي قديمي اما با طعمي جديد را به شما ارائه دهيم .اخيراً چون در ايران پرورش بلدرچين در مزارع رايج شده است ،گوشت آن در طول سال در دسترس همگان قرار دارد .مزه ي آن ممکن است که مثل مزه ي گوشت بلدرچين هاي وحشي نباشد .اما به عنوان يک منبع غذايي مغذي گرم به خصوص براي خانم هاي مسن و بچه ها مناسب است.بلدرچين چون طعم به خصوص دارد،بهتر آن است که در
چهارشنبه، 27 آبان 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ران بلدرچين وسالاد كاهو با سس آلبالو
ران بلدرچين وسالاد كاهو با سس آلبالو
ران بلدرچين وسالاد كاهو با سس آلبالو

نويسنده: ساقي باقري




مواد لازم براي يك نفر:

ران بلدرچين/6 عدد
مارچوبه ترجيحاً تازه/5 عدد
سير باپوست/2 حبه
سيب زميني کوچک /2 عدد(كوچك)
دم پيازچه /چندعدد
آرد سفيد/50 گرم
زنجبيل تازه/يك قاشق چايخوري
روغن مايع/يك پيمانه
سس سويا/3 قاشق سوپخوري
روغن زيتون/براي سرخ كردن سيب زميني
قرص مرغ/نصف عدد
كره/25 گرم
نمك وفلفل/به ميزان لازم
كاهوي بنفش /درشت خرد شده
سس آلبالو/به ميزان لازم
آلبالوي تازه/چندعدد، براي تزئين
خامه /يك قاشق چايخوري(براي تزيين)
مواد لازم براي تهيه سس آلبالو براي سالاد:
نشاسته /يك قاشق سوپخوري
آب آلبالو/يك پيمانه
سركه سفيد/2 قاشق سوپخوري
زنجبيل تازه /يك دوم قاشق چايخوري
پودر سير/يك چهارم قاشق چايخوري
نمك وفلفل/به ميزان لازم
روغن زيتون/2 قاشق سوپخوري
گوشت بلدرچين هميشه جاي خودش را در دستورهاي غذايي قديمي داشته است .ما مي خواهيم يک دستور غذايي قديمي اما با طعمي جديد را به شما ارائه دهيم .اخيراً چون در ايران پرورش بلدرچين در مزارع رايج شده است ،گوشت آن در طول سال در دسترس همگان قرار دارد .مزه ي آن ممکن است که مثل مزه ي گوشت بلدرچين هاي وحشي نباشد .اما به عنوان يک منبع غذايي مغذي گرم به خصوص براي خانم هاي مسن و بچه ها مناسب است.بلدرچين چون طعم به خصوص دارد،بهتر آن است که در زمان پذيرايي به عنوان تنها غذا ارائه شود،تا مزه ي خود را نشان دهد و غذاهاي ديگر روي ميز آن را تحت الشعاع خود قرار ندهند ،توصيه ي ما اين است که چون دستورهاي غذايي داراي قوانين خاص نمي باشند ،اين غذا را با انواع گوشت هاي طيور موجود در بازار به همين روش تهيه کرده،با سس ارائه شده طعم جديد و جذابي به غذا بدهيد .در هنگام تميز کردن بلدرچين بايد مراقب باشيد که استخوان هاي بسيار ظريف و تيز اين پرنده به دست شما آسيب نرساند .دقت کنيد چون بلدرچين گوشت بسيار لطيفي دارد،در هنگام قطعه کردن از هم متلاشي نشود.به همين علت در اغلب دستورات غذايي بلدرچين به صورت درسته مصرف مي شود .سبزيجات و سيب زميني اجزايي هستند که از اين دستور غذايي،غذايي بسيار خوشمزه درست مي کنند .شما مي توانيد با قسمت هاي ديگر بلدرچين اين غذا را هم درست کنيد ما براي زيبايي ران آن را انتخاب کرده ايم.

طرز تهيه :

ابتدا بعد از شستن بلدرچين ها ران آنها را جدا كنيد. گوشت روي استخوان ران را به طرف ساق فشار دهيد و استخوان بالاي ران را جدا كنيد، وقتي ران ها را به اين ترتيب آماده كرديد، آنها را بدون آن كه نمك بپاشيد در آرد غلطانده و در روغن داغ شده سرخ كنيد تا طلايي شوند. قرص مرغ را در سس سويا حل كرده، به قابلمه ي كوچكي انتقال داده، كره، زنجبيل پوره شده و فلفل را اضافه كرده ، هم بزنيد تا كره كاملاً آب شود و سس غليظ و آماده شود. سس را كنار بگذاريد. آن گاه سيب زميني ها را حلقه حلقه كرده، در آرد زده و در روغن زيتون سرخ كنيد و سيرها را نيز با پوست سرخ كنيد. و روي سيب زميني ها كمي دم پيازچه ريز شده بپاشيد. مارچوبه هاي تازه را از وسط برش بزنيد، براي چند دقيقه در آبجوش بريزيد و بلافاصله در آب سرد و آنگاه در سس آماده بزنيد و كنار بگذاريد. ظرفي را انتخاب كنيد مارچوبه ها را به شكل ضربدري در بشقاب گذاشته، بلدرچين هاي آماده شده را نيز در سس بزنيد و روي مارچوبه ها بچينيد. سيب زميني ها را به صورت طبقه طبقه در وسط ظرف روي هم قرار داده و روي آن سيرها را بگذاريد. با دم پيازچه و مقداري خامه غذا را تزيين كنيد. در ظرفي كاهوهاي بنفش را ريخته و روي آن را سس آماده ي آلبالو ريخته، با آلبالوي تازه ي از هسته در آورده تزيين كرده و در كنار خوراك بلدرچين از آن استفاده كنيد.

طرز تهيه :

نشاسته را در آب آلبالو كه بهتر است تازه باشد حل كنيد. سپس در ظرفي ريخته روي حرارت ملايم بپزيد تا غليظ شود. وقتي كمي غليظ شد سركه را اضافه كنيد. در انتها زنجبيل و پودر سير را اضافه كرده و ظرف را روي شعله برداريد. تا سفت نشود. اين سس از سس مايونز شل تر است. بگذاريد سس كاملاً سرد شود سپس روغن زيتون و نمك را به آن اضافه كنيد. اين سس به مدت يك هفته در يخچال قابل نگهداري مي باشد وسس مناسبي براي انواع سالادهاست.

نكته :

اگر مارچوبه تازه در دسترس نبود مي توانيد از كنسرو مارچوبه ي سبز استفاده كنيد.
منبع:مجله هنر آشپزي ،شماره 58




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط