توصيه هايي براي خريد آپارتمان

اگر شما جزء افرادي هستيد که مي خواهيد براي اولين بار اقدام به خريد آپارتمان کنيد يا در گذشته آپارتماني خريده ايد، ولي پس از آغاز زندگي در آن با مشکلات زيادي مواجه شده و از خريد خود پشيمان شده ايد؛ براي اين که از زندگي
دوشنبه، 17 فروردين 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
توصيه هايي براي خريد آپارتمان
 توصيه هايي براي خريد آپارتمان

 

مؤلفان: محمودرضا اسدي، دکتر مجتبي اميري




 

اگر شما جزء افرادي هستيد که مي خواهيد براي اولين بار اقدام به خريد آپارتمان کنيد يا در گذشته آپارتماني خريده ايد، ولي پس از آغاز زندگي در آن با مشکلات زيادي مواجه شده و از خريد خود پشيمان شده ايد؛ براي اين که از زندگي در آپارتمان متعلق به خود لذت ببريد و از خريد خود پشيمان نشويد، قبل از اقدام به خريد آپارتمان بايد به نکات زير توجه کنيد:
1. درباره ي منطقه اي که قصد داريد در آن زندگي کنيد، بيشتر تحقيق و تلاش کنيد و از نقاط ضعف و قوت آن آگاهي کامل پيدا کنيد. اين کار نيازمند آن است که هر از چندگاهي به آن جا سر بزنيد، مدت زماني را در آن جا سپري و از اهالي محل پرس و جو کنيد.
2. فاصله ي آپارتمان مورد نظر خود را نسبت به مکان هايي که زياد به آن ها مراجعه خواهيد کرد از قبيل سوپرمارکت، ميوه فروشي، پارک، مهدکودک، مدرسه، محل کار و... بررسي کنيد و ببينيد آيا رفت و آمدتان از خانه به چنين مکان هايي آسان و بي دردسر است يا خير.
3. دقت کنيد آپارتمان آينده ي شما نزديک يا در مسير مکان هاي شلوغ و پر رفت و آمد از قبيل باشگاه يا پمپ بنزين نباشد؛ زيرا در اين صورت بايد سر و صداي زيادي را در زمان هاي مختلف روز تحمل کنيد و اين آزاردهنده است.
4. به سال ساخت آپارتمان و وضعيت فعلي آن توجه کنيد؛ به اين سؤال پاسخ دهيد که آيا وضعيت ظاهري ساختمان و تجهيزات آن با سن بنا متناسب است؟
5. مسائل امنيتي و ايمني ساختمان را فراموش نکنيد؛ پي گير شويد که تردد اشخاص ناآشنا و غريبه تا چه ميزان آزاد و بدون محدوديت است و آيا مسائل ايمني از قبيل نصب کپسول هاي آتش نشاني در راهروها، داشتن پله هاي اضطراري و... رعايت شده است.
6. چشم انداز و نماي ساختمان نيز از موارد مهم و قابل توجه است؛ بنابراين به اين نکته توجه کنيد که آيا آپارتمان مورد نظر شما داراي بالکن و نمايي باز و زيباست يا توسط ساختمان هاي بلند مجاور مسدود و بسته شده است.
7. يکي از موارد بسيار مهم، همسايه ها هستند. تا جايي که مي توانيد در رابطه با همسايه ها به ويژه ساکنان طبقه ي خود تحقيق کنيد؛ مي توانيد به بهانه ي پرس و جو در رابطه با ساختمان باب گفت و گو و آشنايي را با آن ها باز کنيد؛ جويا شويد که آيا ساختمان داراي نظم و قانون هست يا خير و آيا ساير همسايه ها با فرهنگ آپارتمان نشيني آشنا هستند يا خير، اين مورد مي تواند در آرامش زندگي شما بسيار تأثيرگذار باشد.
8. چنانچه اتومبيل داريد يا قصد خريد آن را داريد، در رابطه با پارکينگ آپارتمان نيز فکر کنيد. اگر ساختمان داراي پارکينگ کافي باشد، مشکلي نخواهيد داشت؛ اما در غير اين صورت در زمينه ي وجود جاي کافي براي پارک در مقابل ساختمان و همچنين امنيت منطقه توجه بيشتري کنيد.
9. در رابطه با قيمت و ارزش ملک در منطقه ي مورد نظر تحقيق کنيد و تنها به گفته ي يک فرد يا يک بنگاه اکتفا نکنيد. تحقيق کنيد که نرخ آخرين خريد و فروش ملک در آن منطقه چقدر بوده؟ روند نزولي داشته يا صعودي؟
10. تا مي توانيد از تعداد بيشتري آپارتمان بازديد کنيد؛ زيرا در اين صورت تجربه به دست مي آوريد و راحت تر و سريع تر مي توانيد متوجه معايب و مزاياي هر آپارتمان شويد.
11. سعي کنيد مراحل بازديد و کار را با حضور مشاور املاک به پيش ببريد.
12. پس از انتخاب آپارتمان و تصميم اوليه براي خريد، آن را در روز و آن هم دو يا سه بار در ساعات متفاوت مورد بازديد قرار دهيد.
13. هيچ وقت تنها براي بازديد ساختمان نرويد؛ سعي کنيد دو يا سه نفري براي بازديد مراجعه کنيد تا جزئيات بيشتري را بتوانيد بررسي کنيد.
14. براي بازديد از قسمت هاي خصوصي ساختمان مثل حمام و اتاق خواب از ساکنان احتمالي خانه اجازه بگيريد.
15. در غير ساعات متداول به بازديد نرويد و حتماً قبل از بازديد هماهنگي هاي لازم را انجام دهيد.
16. در هنگام بازديد از همسايگان و ساکنان طبقات ديگر آپارتمان با اطلاع شويد.
17. در هنگام بازديد روي سقف ها، ديوارها و آشپزخانه دنبال رطوبت بگرديد و اگر لوله ي آب روي کار بود، درباره ي آن تحقيق کنيد.
18. با زندگي و محدوديت هاي آپارتمان نشيني و رعايت مقررات و مسائل اخلاقي و روابط انساني بيشتر آشنا شويد.
منبع مقاله :
اسدي، محمودرضا، اميري، مجتبي؛ (1391)، فرهنگ و زندگي در مجتمع هاي مسکوني، تهران: مؤسسه نشر شهر، چاپ اول



 

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.