۵ اشتباه رایج در گرفتن رژیم غذایی

در اینجا با پنج اشتباه رایج در رژیم های غذایی آشنا می شوید.
شنبه، 6 مهر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
۵ اشتباه رایج در گرفتن رژیم غذایی
اگه شما هم جزو اون دسته از آدمها هستین که همیشه در حال گرفتن رژیم های جورواجور هستین، ولی خبری از وزن کم کردن نیست، بهتره این مطلب رو بخونید تا از چند اشتباه رایجی که اکثر مردم توی گرفتن رژیم هاشون انجام میدن، با خبر شین. اول از همه، فکر رژیم گرفتن رو کنار بذارید و ببینید چه عادت های بدی توی غذا خوردنتون وجود داره که باعث بالا رفتن وزنتون شده؟ وقتی اینهمه زحمت می کشید و رژیم می گیرید تا به وزن دلخواهتون برسید، حیفه که با چند تا عادت غلط، همه ی تلاش هاتون به باد بره.


اشتباه شماره ۱: مسابقه دادن توی خوردن غذا

اینو بدونید که هیچوقت هیچ کس برای زودتر تموم کردن غذاش، هیچ جایزه ای دریافت نکرده، و رکورد زدن توی این زمینه به هیچ دردی نمی خوره. برای غذاتون وقت بذارید و همه ی مزه ها رو زیر دندون حس کنید. وقتی که شروع می کنید به غذا خوردن، اعصاب بدن سیگنال هایی به مغز میفرستن که خبر میده معده در حال پر شدنه و گرسنگی داره رفع میشه. اما مشکل اینجاست که ۲۰ دقیقه طول میکشه تا این سیگنال به مغز برسه و اگر شما غذاتون رو توی زودتر از ۲۰ دقیقه تموم کنید، احتمالش خیلی زیاده که مغزتون فکر کنه که هنوز گرسنه هستید، و به همین دلیل باعث پرخوری کردنتون بشه.


اشتباه شماره ۲: طرد کردن غذاهای مورد علاقه

آخه آدم چطوری میتونه به رژیمی بچسبه که توش اجازه نداره هیچوقت خوراکی های مورد علاقه اش رو بخوره. انگار یجورایی بهت بگن، دیگه حق نداری از زندگی لذت ببری! اینجوری میشه که اکثر کسانی که اقدام به رژیم گرفتن می کنن، انقدر توسط اون خوراکی ممنوعه وسوسه میشن، که تصمیم میگیرن توی رژیمشون “تقلب” کنن، و دقیقا هم معلوم نیست چه کسی رو دارن گول می زنن. این نه تنها برنامه شون رو بهم میزنه، بلکه بهشون احساس گناه، محرومیت و بی عرضه بودن میده. غذاهای مورد علاقه تون رو هر چند وقت یه بار توی برنامه تون بگنجونید و به دنبال رژیمی باشید که توی طولانی مدت راضی نگهتون داره.


اشتباه شماره۳: وحشت از کربوهیدرات ها

همونطور که رژیم گرفتن یه جور تنبیه نیست، کربوهیدرات ها هم غذاهای بد جنس داستان نیستن. این بیچاره ها موادی هستن که باعث درست شدن گلوکز (شکر) توی بدن میشه، تا به موقع اونها رو برای صرف انرژی یا ساختن عضله مصرف آزاد کنه. ولی اینها به عنوان چربی توی بدن ذخیره میشن، بنابراین موقع مصرف کردنشون باید خیلی احتاط کرد (ماکارونی، آجیل، حبوبات، جو…). به هیچ رژیمی که بهتون میگه یک دسته از مواد مغذی رو به طور کلی از خوراکی هاتون حذف کنید، اعتماد نکنید.


اشتباه شماره ۴: حذف وعده های غذایی

وقتی که احساس گرسنگی می کنید، چیزی بخورید. وعده های غذاییتون رو به شش دسته تقسیم کنید، و سعی کنید هر سه ساعت، یکی از اونها رو بخورید. اینطوری به نظر میرسه که حذف یه وعده ی غذایی کار خوبی باشه، اما حقیقت اینه که گرسنگی حاصل از این کار باعث میشه که شما وعده ی بعدیتون رو خیلی بیشتر بخورید، و این حق رو به خودتون بدین که کالری های بیشتری ذخیره کنید. حذف وعده ی غذایی باعث بالا و پایین شدن درجه قند خون و سوء تغذیه میشه.


اشتباه شماره ۵: خیلی کم خوردن

اگه سعی بر کم کردن وزن دارید، خیلی کم خوردن باعث میشه که بدنتون از حالت “وزن کم کردن”، به حالت “قحطی زدگی” برسه. متابولیسم چربی متوقف میشه و متابولیسم لایه های عضلانی شروع میشه. وقتی هم که لایه های عضلانی شروع می کنن به از بین رفتن، متابولیسم بدن خیلی خیلی کمتر میشه، چون عضلات برای کار کردن به انرژی کمتری احتیاج دارن، و شما دیگه وزنی از دست نمیدین.


منبع: سایت رنگی رنگی


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.