چند افسانه شگفت‌آور متداول درباره فناوری!

آیا فکر می‌کنید که حکایت‌های همسران قدیمی و داستان‌های آتش بس فقط برای سنت‌ها و تاریخ وجود داشته است؟ دوباره فکر کنید! دنیای فناوری نیز مجموعه‌ای از افسانه‌های خاص خود را دارد که در طول سال‌ها منتقل شده است.
سه‌شنبه، 9 مهر 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی رضایی میر قائد
موارد بیشتر برای شما
چند افسانه شگفت‌آور متداول درباره فناوری!
سرعت بالاتر برای پردازنده یک ضرورت است
باید بیشتر از سرعت پردازنده به تعداد هسته در یک پردازنده توجه شود. شما به سختی متوجه تفاوت بین پردازنده 2.5 گیگاهرتز و 2.0 گیگاهرتز خواهید شد. با این حال، یک پردازنده دو هسته‌ای و چهار هسته‌ای در هنگام کار تفاوت چشمگیری خواهند داشت.
 
توسعه فن آوری در طول سال‌ها دارای پیشرفتی موازی با افسانه‌هاست. این داستان‌های ساختگی چیزی جز افسانه‌هایی که با واقعیت اشتباه گرفته می‌شوند نیستند. این اسطوره‌ها نتیجه عدم درک اصول اولیه فناوری و تفسیر نادرست نتایج مطالعات هستند.
 
ما در اینجا لیستی تلفیقی از چنین اسطوره‌ها و واقعیتی را که در پشت آنها وجود دارد، ارائه کرده‌ایم.
 

افسانه‌ها و واقعیت‌های فنی

افسانه: مک‌ها از ویروس‌ها در امان هستند
رایانه‌های مک مبتنی بر UNIX هستند و بنابراین، بسیاری از افراد، از جمله اپل، ادعا می‌کردند که رایانه‌های آنها از نظر بدافزار در حداقل حساسیت هستند. آنها این ادعا را حتی در وب سایت خود نوشتند. با این حال، هنگامی که اپل به تازگی وب سایت خود را به روز کرد، به دلیل افزایش حملات بدافزار به رایانه‌های مک، این ادعا را حذف کرد. حتی سازنده نرم افزار ضد ویروس، سوفوس تأیید کرد که حدود 2.6 درصد از مک‌ها به دلیل حملات بدافزار آلوده شده‌اند.
 
افسانه: بستن برنامه‌های iPhone موجب صرفه جویی در مصرف باتری می‌شود
خوب، تصور نمی‌شود افرادی که چند روز از آیفون استفاده کرده‌اند، به خاطر این افسانه سقوط کنند! برنامه‌هایی که هنگام فشردن دکمه خانه مشاهده می‌شوند، برنامه هایی هستند که اخیراً مورد استفاده قرار گفته‌اند. اجرای آنها قبلاً خاتمه است و خارج کردن آنها از نوار صفحه اصلی هیچ تفاوتی برای باتری نخواهد داشت. ویژگی اصلی یک آیفون این است که اگر از برنامه خارج شده و شروع به کار در صفحه اصلی کنید، پس از چند ثانیه برنامه به صورت خود به خود خاموش خواهد شد. چقدر عمر باتری در 5 ثانیه یا بیشتر از دست می‌رود؟
 
افسانه: لپ تاپ / تلفن هوشمند را فقط پس از تخلیه کامل باتری شارژ کنید
اگر از باتری‌های قابل شارژ نیکل کادمیوم یا هیدرید نیکل فلز استفاده می‌کنید، ممکن است این گفته صحیح باشد. با این حال، باتری‌های جدید پلیمری یون لیتیوم دارای مفهوم شارژ مجدد تا چرخه کامل شارژ و تخلیه نیستند. آنها را می‌توان در هر زمان شارژ کرد، و باتری تخلیه شده دوباره شارژ می‌شود. علاوه بر این، صبر کردن تا این که باتری به طور کامل تخلیه شود، و سپس شارژ آن، می‌تواند روی باتری اثر ناگواری داشته باشد ، و بنابراین عملکرد آن کاهش یابد.
 
افسانه: قبل از راه اندازی مجدد 15 ثانیه صبر کنید
بیشتر ما هنگام استفاده از رایانه‌های خود از این افسانه پیروی می‌کنیم. با این حال، کارشناسان در این مورد تفاوت نظر دارند. به گفته آنها، مدت زمان انتظار قبل از راه اندازی مجدد برای احیای سلامتی هارد لازم است. همه ما می‌دانیم که صفحات هارد دیسک با سرعت فوق العاده‌ی از 7200 دور در دقیقه یا حتی بالاتر اجرا می‌شوند. برای متوقف شدن این صفحات، انتظار برای راه اندازی مجدد لازم است. با این حال، "قانون دقیق 15 ثانیه" تعریف نشده است.
 
 افسانه: حذف پرونده‌ها از هارد درایو به معنای از دست دادن آنها برای همیشه است
هر کاری که با رایانه‌های خود انجام دهیم در هارد دیسک ذخیره می‌شود. اگر به تازگی از وب سایت شخصی بانکداری استفاده کرده‌اید و داده‌های محرمانه را در آن جا وارد کرده‌اید، این داده‌ها در هارد دیسک ذخیره می‌شوند. وقتی برخی از داده‌ها را از رایانه خود حذف می‌کنیم، ممکن است دیگر برای کاربر قابل مشاهده نباشد، اما در هارد دیسک موجود است. فقط فضای حافظه‌ای که این داده اشغال کرده است حذف شده و به داده‌های دیگر مجدداً داده می‌شود. بنابراین، هنگامی که قصد فروش رایانه قدیمی خود را دارید، احتمال وجود داده‌های شما در هارد دیسک وجود دارد که تقریباً قابل بازیابی است. یک راه حل پیشنهاد شده توسط Geek Squad Agent Ismael Matos این است که هارد دیسک را از دستگاه جدا کرده و سوراخ‌هایی در نقاط پراکنده در آن ایجاد کنید. این مشکل را حل می‌کند.
 
افسانه: نگه داشتن لپ تاپ در برق برای باتری خطرناک است
این گفته همچنان یک اسطوره است، مگر این که از یک رایانه قدیمی استفاده کنید. باتری‌های جدید لیتیوم یون پلیمر با وصل شدن مداوم آن به منبع تغذیهAC ، آسیب نمی‌بینند. در حقیقت، بهتر است به جای تخلیه شدن باتری تا حد صفر و سپس شارژ دوباره آن، لپ تاپ را مداوماً به برق وصل کنید.
 
افسانه: ذخیره سازی دیجیتال از ذخیره سازی آنالوگ دوام بیشتری دارد
ما مدت هاست که دستگاه‌های ذخیره سازی آنالوگ را از کار انداخته‌ایم و به دنیای 1 و 0 منتقل شده‌ایم و فکر می‌کنیم داده های موجود در فضای ذخیره سازی دیجیتال بی خطر است و مدت زمان بیشتری ادامه دارد. با این حال، عکس این موضوع صادق است. توسعه فن آوری در طول سال‌ها دارای پیشرفتی موازی با افسانه‌هاست. اطلاعات در رسانه ذخیره سازی دیجیتال در معرض خطر بیشتری برای خراب شدن هستند و سی دی‌ها می‌توانند در حدود سه سال پس از تولید شروع به شکستن کنند.
 
 افسانه: حتی وقتی تلفن شما خاموش است، می توانید از طریق GPS ردیابی شوید
واقعیت ساده در این جا این است که هر سیگنال برای انتقال نیاز به برق دارد. این بدان معنی است که اگر تلفن شما خاموش باشد، سیگنال‌های GPS نمی‌توانند منتقل شوند. با این حال، اگر به طور عمدی یک بدافزار را وارد کرده‌اید که تلفن شما را روشن نگه می دارد، حتی هنگامی که فرض می‌شود که خاموش باشد، این ادعا صادق است. بنابراین، اگر تلفن شما خاموش است، واقعاً غیرقابل ردیابی هستید.
 
افسانه: تلفن‌های همراه باعث سرطان می‌شوند
باور بر این است که اگر فرد برای مدتی طولانی از آنها استفاده کند، سیگنال‌های فرکانس رادیویی که از تلفن‌های همراه ساطع می‌شوند سرطان زا هستند. مطابق گزارش سالانه 2008-2009 پانل سرطان رئیس جمهور با عنوان "کاهش خطر ابتلا به سرطان محیطی"، هیچ ارتباط مستقیمی بین استفاده از تلفن همراه و سرطان مشاهده نشد. دانشمندان هیچ مدرکی در مورد این جمله ندارند و بنابراین، با خیال راحت می توان آن را افسانه نامید.
 
منبع: Bindu swetha


مقالات مرتبط
نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.