آشنایی با بهترین قرص های لاغری

اگر شما هم درصدد کاهش وزن و تناسب اندام هستید، حتما تاکنون تبلیغات قرص لاغری را شنیده اید. آیا واقعا قرص های لاغری تاثیر مثبتی در کاهش وزن دارند؟ برای پاسخ به این سوال تعدادی از بهترین قرص های لاغری را معرفی میکنیم.
دوشنبه، 4 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آشنایی با بهترین قرص های لاغری

بهترین قرص های لاغری

روش های زیادی برای کاهش وزن وجود دارد که استفاده از قرص های لاغری ، دارو های لاغری و محصولات گیاهی، نمونه ای از این روش ها می باشد. این محصولات معمولا مستقیما باعث کاهش وزن شده و یا به طور غیر مستقیم به کاهش وزن کمک می کنند.
 

متد قرص لاغری برای کاهش وزن

معمولا تمامی قرص های لاغری ، از یکی از متد های زیر برای کاهش وزن، بهره می برند:
 
کاهش اشتها
معمولا با کاهش اشتها سبب می شوند که شما کمتر غذا بخورید و در نتیجه کالری کمتری وارد بدن نمایید.
 
کاهش جذب غذا
معمولا با تغییر در روند هضم غذا، باعث می شوند تا مواد غذایی کمتری نظیر چربی ها، جذب بدن شوند.
 
افزایش سوخت و ساز
معمولا با افزایش سوخت و ساز بدن باعث می شوند تا کالری بیشتری بسوزانید.

در ادامه تعدادی از بهترین قرص های لاغری را معرفی خواهیم نمود که در زمینه کاهش وزن بسیار موثر عمل کرده و توانسته اند رضایت بسیاری از مصرف کنندگان را جلب نمایند.
 

عصاره گارسینیا کامبوجی

پس از آنکه در سال 2012 در یک نمایش تلویزیونی، عصاره گارسینیا توسط دکتر اوز، معرفی شد، این عصاره، در سطح جهان به معروفیت دست یافت. گارسینای کامبوجی، نوعی میوه سبز رنگ کوچک است که بسیار شبیه یک کدوی کوچک می باشد. پوست این میوه حاوی مقداری اسید هیدروکسی سیتریک می باشد که از همین عنصر به عنوان داروی موثر در لاغری در ترکیبات قرص های لاغری گارسینیای کامبوجی استفاده می شود.

مطالعات در خصوص این قرص نشان می دهد که این عنصر موثرا باعث کاهش میل به غذا خوردن شده و باعث جلوگیری از تولید آنزیم چربی ساز در بدن می شود. البته این قرص های لاغری به تنهایی در کاهش وزن، چندان موثر نیستند و مطالعات نشان داده بعد از چند هفته استفاده تنها 1 کیلوگرم کاهش وزن را شاهد خواهیم بود.

اما نکته قابل توجه در استفاده از این قرص های لاغری این است که این قرص ها هیچگونه عارضه جانبی نداشته و کاملا طبیعی و گیاهی می باشند.
 

هیدروکسی کات

هیدروکسی کات بیش از یک دهه است که به عنوان یکی از بهترین قرص های لاغری در سطح دنیا شناخته شده است و جزو محبوب ترین قرص های لاغری محسوب می شود. انواع مختلفی از قرص های لاغری با ترکیبات هیدروکسی کات موجو می باشد که معروفترین آن ها با نام اصلی هیدروکسی کات شناخته می شود.

این ماده حاوی عناصری گیاهی مانند کافئین و سایر مواد طبیعی بوده که در کاهش وزن بسیار کمک کننده می باشند. مطالعات نشان داده که پس از یک دوره 3 ماهه از مصرف این قرص های لاغری ، مصرف کننده چیزی حدود 9.5 کیلوگرم کاهش وزن خواهد داشت. البته اگر از کسانی هستید که به کافئین حساسیت دارند، باید بدانید این دارو باعث ایجاد خارش، لرزش، حالت تهوع و اسهال در شما خواهد شد.
 

کافئین

کافئین یکی از رایج ترین مواد مخدری است که در تمام دنیا مصرف می شود. این ماده به طور طبیعی در قهوه، چای و شکلات یافت می شود و در بسیاری از فراورده های غذایی از آن استفاده می شود.

کافئین در واقع یکی از موثرترین مواد تقویت کننده متابولیسم بدن می باشد که جزو اصلی ترین ترکیبات قرص های لاغری می باشند. مطالعات نشان می دهد که در یک دوره کوتاه مدت، کافئین می تواند تا 11 درصد سوخت ساز بدن را افزایش داده و در نتیجه باعث افزایش 29 درصدی میزان چربی سوزی گردد.

در برخی افراد مقدار زاید مصرف کافئین می تواند باعث اضطراب، بی خوابی، خستگی، تحریک پذیری، حالت تهوع، اسهال و سایر علائم شود. کافئین یک ماده اعتیاد آور است و می تواند در کیفیت خواب شما تاثیر گذار باشد.
 

قرص های لاغری اورلیستات

یکی دیگر از قرص های موثر در کاهش وزن، قرص های حاوی اورلیستات هستند که با نام تجاری Alli شناخته می شوند. این قرص های لاغری در کاهش جذب چربی در روده موثر بوده و به هیچ وجه باعث کاهش اشتها نمی گردند.

طبق مطالعات و بررسی های انجام شده، این قرص ها می توانند در هفته های ابتدایی مصرف باعث کاهش وزن تا 2.7 کیلوگرم شوند. همچنین بررسی هایی وجود داشته که نشان داده است اورلیستات توانسته تا 37 درصد در کاهش فشار خون موثر بوده و خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را نیز کاهش دهد.

البته این دارو یکی از داروهای لاغری با بیشترین عوارض نیز محسوب می شود. مصرف این دارو ممکن است باعث یبوست، مشکلات گوارشی، اسهالی و کمبود ویتامین های محلول در چربی گردد.
 

رزبری کیتون

رزبری کیتون یا Raspberry Ketones یک ماده است که از تمشک بدست آمده و باعث بوی تمشک می باشد. معمولا از این عنصر به عنوان یک داروی کاهش وزن نیز استفاده می شود.

در آزمایشات انجام شده، مشخص شده است که این ماده باعث افزایش شکافت چربی و همچنین افزایش هورمونی به نام آدوپونکتین می شود که باعث کاهش وزن می گردد.

البته مطالعات میدانی نشان میدهد که این عنصر، تاثیر چندانی روی لاغری نداشته و فقط استفاده از آن در دوزهای بالا شاید بتواند کارساز باشد که توصیه نمی گردد. مصرف این قرص های لاغری ممکن است باعث شوند که دهان شما بوی تمشک دهد.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.