روش صحبت با ذهن ناخودآگاه و دریافت نتایج مورد نظر

شما می‌توانید به تمام رؤیاهای خود تحقق ببخشید، برای رسیدن به این هدف، تنها کافیست ذهنتان را به اندازه کافی قدرتمند سازید تا به خواسته‌های خود برسید. بیاموزید که چگونه با ذهن ناخودآگاه خود صحبت کنید تا بتوانید رؤیاهای خود را تحقق بخشید.
جمعه، 20 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
روش صحبت با ذهن ناخودآگاه و دریافت نتایج مورد نظر
ذهن ناخودآگاه ما جایی است که امیدهای ما، آرمان‌ها، ترس‌ها و خاطرات حال و آینده و حتی گذشته ما در آنجا پناه گرفته است. حتی اگر این افکار همیشه در طول زمان فعال و حاضر باشند، ما هنوز ترجیح می‌دهیم آنها را به فراموشی سپرده و افکار مخفیمان را فقط خودمان بدانیم. این درب راه ورودی و در عین حال قفل شده به مدخل روح ماست، که خود را از طریق احساس اشتیاق آشکار به چیزی یا کسی نشان می‌دهد، یا قادر به انجام کارهای خاصی است. ذهن ناخودآگاه، شخصیت واقعی ما را نشان می‌دهد، که آرزوها و انتظار برای رسیدن به آنها است، البته تنها در صورتی که ما به آنها اجازه بروز دهیم.
 
دلیل این که برخی افراد به ظاهر عادی، به موفقیت دست پیدا می‌کنند، این است که آنها عمیق‌ترین خواسته‌های خود را حفظ می‌کنند. در حالی که آرزوی آن را داشتند، متوجه شدند که باید بر روی آرزویشان کار کنند تا شاهد اتفاق افتادنش باشند. ما نمی‌گوییم که اگر شما مایل به پیروزی در قرعه کشی هستید، شما خواهید توانست، زیرا این به چیزی بیش از صرفاً خرید بلیط برای تحقق یک رؤیا احتیاج دارد. همچنین نمی‌گوییم که شما برنده نخواهید شد، بلکه ممکن است در این موارد شانس برنده شدن شما بیشتر نیز باشد. با این حال، در مورد عمیق‌ترین خواسته‌هایتان، به شما کمک خواهد کرد که خوشحال باشید و به شما مسیر مشخص و هدفمندی می‌دهد.
 

راه‌هایی برای گفتگو با ذهن ناخودآگاه

1- چه چیزی را می‌خواهید؟
برای این که بتوانید به رؤیاهای خود واقعیت ببخشید، باید از آنچه که قلب شما واقعاً می‌خواهد آگاهی داشته باشید. شما باید یک لیست ذهنی یا کتبی از همه چیزهایی که می‌خواهید را ایجاد کنید. این خواسته‌ها باید صادقانه و از صمیم قلب شما باشد. لیستی که باید شامل این باشد که، چگونه می‌خواهید زندگی خود را ببینید. این خواسته‌ها نیازی نیست که حتما برای آینده باشد، بلکه می‌توانند آنهایی باشند که شما در حال حاضر می‌خواهید. در کل، شما فقط باید ذهن خود را پاک کنید و چندین آرزوی روشن و واضح داشته باشید. به عنوان مثال، اگر بیکار هستید؛ شروع به آرزو کردن برای کاری بکنید که برای شما درآمد مورد نظرتان را فراهم می‌کند و رضایت ذهنی شما را به ارمغان می‌آورد. برای کارهایی آرزو کنید که همیشه خواهان آنها بودید، اما هرگز آن را نداشتید.
 
2- فکر کردن به اهداف واقع بینانه
اهداف و آرمان‌های شما باید واقع بینانه، قابل دستیابی و عملی باشد تا بتوانید به آن دست یابید و آنها را مدیریت کنید. تنها در این‌صورت، شما می‌توانید اولین گام را برای تلاش در راستای رسیدن به رؤیای خود، بردارید. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید در حرفه‌ای به میزان زیادی مهارت به دست آورید، اول باید به اندازه کافی در آن حرفه با استعداد باشید. اگر شما می‌دانید که استعداد شما به مقدار مورد انتظار نیست، پس شما نباید زمان خود را به دنبال رؤیاهای غیر عملی، تلف کنید. با این حال، اگر شما می‌دانید که واقعاً با استعداد هستید، از ذهن ناخودآگاه خود بپرسید که آن را حتی بیشتر باور دارد و از جهان، نیروی شانس را درخواست کنید. جهان، آرزوهایتان را برای شما به ارمغان می‌آورد. اما اگر اتفاق نیفتاد، یعنی این هدف برای شما مقدر نشده، پس در مورد آن نگران نباشید. همه چیزی که باید انجام دهید این است که یک آرزوی معین و روشن را بخواهید.
 
3- تأیید خود
شما باید در مورد چیزهایی که می‌خواهید به خودتان یادآوری کنید. شما باید از خودتان در باره چیزی که می‌خواهید و از خودتان انتظار دارید، بپرسید. به عنوان مثال، اگر شما احساس می‌کنید که به اندازه کافی خوب نیستید و احساس زشت و بی‌ارزش بودن می‌کنید، باید نظر خودتان را به خودتان جلب کنید که در نوع خود منحصر به فرد و جذاب هستید. با استفاده از کلمات، شما باید در خودتان این اندیشه را تأیید کنید. "من"، "مال من"، "برای من" و تصریحاتی از قبیل:
"من جذاب و منحصر به فرد هستم، درست همان طور که هرکس دیگری است."
"دارایی من وجودم است و من توانایی درونی دارم تا مثبت باقی بمانم."
این نوعی از خود هیپنوتیزمی یا تمرین ذهن ناخودآگاه است که شما می‌توانید در طول روز و شب هنگام، قبل از خواب تمرین کنید. به ما اعتماد کنید، شما با شروع این تمرین، هر روز احساس اعتماد به نفس بیشتری در مورد خود پیدا خواهید کرد.
 
4- تصور کنید که چه چیزی را می‌خواهید
هنگامی که از خودتان انتظار آرزویی یا چیزهایی که فراتر از دسترس شماست، را دارید، همیشه به یاد داشته باشید که آن را تصور کنید. این به سادگی به معنی این است که شما نیاز دارید که خود را در زندگی‌ای که می‌خواهید، یا در حال انجام فعالیتی که می‌خواهید یا چیزی که انتظار دارید، تجسم کنید. به عنوان مثال، اگر شما مایل به خواننده شدن هستید، باید خودتان را در حین اجرای زنده تجسم کنید، که بسیار عالی اجرا خواهید کرد. همیشه سعی کنید نوشته‌ها و ذهنیت خود را با تفکری مثبت حفظ کنید. این یک شکل از افکار روزانه است که به زنده نگه داشتن آرزوها و رؤیاهایتان کمک می‌کند. هنگامی که شما تجسم می‌کنید، سعی کنید هر جنبه‌ای از تفکر خود را احساس کنید، به طوری که گویی واقعاً شما درگیر در آن و فعال هستید. تصور کنید که از لحاظ جسمی در آن حالت حضور داشته باشید و آرزوی خود را تمرین کنید. اجازه بدهید این در ذهن شما باقی بماند و شما به هیچ وجه نیازی به حرکت دادن بدن خود ندارید. تنها در مکانی آرام تفکر کنید و تجسم کنید.
 
5- افکار خود را بنویسید
هر چیزی را که از خود و زندگی خود انتظار دارید در دفتر یا برگه‌ای بنویسید. اجازه دهید این دفتر خاطرات فقط و فقط برای شما قابل دسترس باشد، این یک کتاب اسرار است که هیچ کس جز شما نباید به آن دسترسی داشته باشد. فقط انرژی مثبت شما باید از طریق صفحات جریان یابد. همیشه سعی کنید نوشته‌ها و ذهنیت خود را با تفکری مثبت حفظ کنید. تغییراتی را که در نگرش و زندگی خود مشاهده کرده‌اید که به طور مثبت بر شما تاثیر می‌گذارد، ثبت کنید. این افکار را به صورت روزانه بنویسید. مراقب باشید و همواره با خلق و خوی و افکار خود همراه باشید.
 
6- صبور و خوش‌بین باشید
برای بهبود ذهن ناخودآگاه باید بسیار صبور، آرام و همیشه در مورد چیزهایی که در زندگی شما اتفاق می‌افتد، مثبت اندیش باشید. هر جنبه مثبتی را بیاموزید و از آنها درس بگیرید، هرچند که گاهی برخی مسائل ممکن است به نظر شما برایتان ناخوشایند باشد. بدانید که، مانند هر چیز دیگری در این جهان، لحظات بد نیز خواهد گذشت و اتفاقات خوبی نیز برای شما خواهد افتاد. به خودتان، به جهان و حتی به چیزهایی که می‌خواهید یا برایشان اهمیت قائل هستید، موج مثبت بفرستید.
 
خواستن یا نخواستن برقراری ارتباط با ذهن ناخودآگاه، یک انتخاب شخصی است. با این حال، مواردی که گفته شد تنها پیشنهاداتی هستند که برای میلیون‌ها نفر از مردم در سراسر جهان مؤثر بوده است. چگونگی برقراری ارتباط با ناخودآگاه شما ممکن است متفاوت باشد، اما هدف نهایی، رسیدن به سلامتی و آرامش است.
 
منبع: روهینی مهام - Buzzle


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.