طرز تهیه چند نوع شیرینی ترکیه ای بسیار خوشمزه

دراین مطلب طرز تهیه چند شیرینی ترکیه به نام شیرینی برگی ترکی، شیرینی کولوراکیا و شیرینی کالبورا باستی را که از نظر شکل ظاهری بسیار زیبا هستند و طرز تهیه آن ها راحت و در زمانی کم انجام می شود را برایتان آماده کرده ایم.
پنجشنبه، 23 بهمن 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه چند نوع شیرینی ترکیه ای بسیار خوشمزه
شیرینی های ترکی خیلی خوشمزه هستند و بسیار متنوع هستند و می توان با یادگیری طریقه درست کردن آنها در منزل هم برای خودمان سرگرمی ایجاد کنیم و هم شیرینی های خاص تر و متفاوت تر از شیرینی های موجود در بازار و قنادیها را داشته باشیم و تهیه کنیم و ضمنا می توانیم با این روش عید امسال را خودمان با شیرینی های خانگی دست ساز از مهمانان پذیرایی کنیم و یا حتی در ایام دیگر سال نیز در منزل به راحتی با هزینه کم و صرف زمانی اندک شیرینی پزی کنیم.

شیرینی پزی در واقع نیاز به رعایت اندازه  و مقادیر مواد اولیه و کمی دقت دارد و اما نتیجه کار بسیار هیجان انگیز است و کسانی که دستپخت شما را بخورند بدون شک شما را تحسین خواهند کرد و خودتان نیز از کارتان لذت خواهید برد.پس اگر علاقه به درست کردن شیرینی دارید الان که نزدیک سال نو است بهترین زمان برای یادگیری درست کردن شیرینی است تا شیرینی خانگی را جایگزین شیرینی آماده قنادی ها کنید و شیرینی هایی خاص و راحت در منزل درست کنید.


شیرینی کولوراکیا


مواد لازم برای شیرینی کولوراکیا
کره 1/2 فنجان

شورتنینگ یا مارگارین 1/4 فنجان

آرد 3 فنجان

شکر سفید 1/2 فنجان

بیکینگ پودر 2 قاشق چایخوری

تخم مرغ 2 عدد

عصاره وانیل 1 قاشق چایخوری

دارچین 1 قاشق چایخوری

جوز هندی 1/2 قاشق چایخوری

شیر 1/2 فنجان

دانه کنجد 3 قاشق

طرز تهیه
فر را تا دمای 175 درجه سانتی گراد گرم کنید.

کره و مارگارین را با هم برقی بزنید تا پفکی و نرم شود. شکر، آرد، بیکینگ پودر، 1 عدد تخم مرغ، وانیل، دارچین، جوز هندی و شیر را نیز اضافه و با کفگیر یا لیسک خوب مخلوط کنید. بعد از مخلوط کردن مواد اجازه دهید تا 10 دقیقه مواد به همان شکل باقی بماند سپس با دست خمیر را زیر و رو کنید تا خمیر یکدست شود.
 
یک تخته آشپزی حاضر کنید و روی آن را آرد بپاشید. هربار اندازه 1 قاشق از خمیر جدا کنید و آن را به شکل ریسمانی فرم دهید. یک کاغذ روغنی روی سینی فر بیندازید و شیرینی را به صورت s شکل روی کاغذ روغنی بچینید. تخم مرغ باقی مانده را با چنگال به همراه 1 قاشق آب هم بزنید. و با قلمو روی شیرینی ها بکشید. سپس دانه های کنجد را روی آنها بپاشید.

شیرینی ها را به مدت 10 تا 12 دقیقه در فر بپزید اما دقت کنید تا نسوزند.1

طرز تهیه چند نوع شیرینی ترکیه ای بسیار خوشمزه


شیرینی کالبورا باستی

شیرینی کالبورا باستی، یک شیرینی ترکیه ای با بافت نرم و خوشمزه است برای نحوه تهیه همراه ما باشید.

مواد لازم
۲۰۰ گرم کره

یک استکان روغن مایع

یک استکان شیر

یک قاشق سمولینا

مقداری نمک

نصف ق م بکینگ پودر

گردو برای وسط شیرینی

یک ق چ وانیل

۴ لیوان آرد

یک قاشق پودر قند

مواد لازم برای شربت
سه لیوان شکر

سه لیوان آب

نصف لیمو

طرز تهیه
ابتدا شربت رو حاضر کنید بزارید سرد شه.

مواد ذکر شده بالا رو خوب ورز میدیم تا مثل لاله گوش نرم بشه .آرد رو‌کم کم اضافه کنید چون ممکنه کمتر آرد لازم بشه.

سپس در قطع اندازه گردو گلوله درست کنید و وسطش رو فشار بدین گردو لاش بزارید و ببندیدش. به سلیقه خودتون میتونید تزیینش کنید من به وسیله چاقو و ایجا شکاف تزئین کردم.

گلوله ها رو تو فر ۱۸۰ درجه بزارید تا خوب سرخ بشن و رنگ بگیرن. از فر در بیارید و شربت سرد رو روی گلولهای داغ بریزد و بزارید ۲-۳ ساعت سرد شه.2

طرز تهیه چند نوع شیرینی ترکیه ای بسیار خوشمزه


شیرینی برگی ترکی (یاپراک کرابیه)


مواد لازم
کره 125 گرم

روغن مایع 3 قاشق غذاخوری

نشاسته ذرت 1/4 فنجان

وانیل 1/4 قاشق چایخوری

بکینگ پودر نصف قاشق چایخوری

آرد مقدار کافی

پودر کاکائو مقدار کافی

پودر قند نصف لیوان

طرز تهیه و دستور پخت
مرحله اول تهیه شیرینی برگی ترکی (یاپراک کرابیه)
ابتدا و برای شروع کار ، 125 گرم کره نرم شده در دمای اتاق را همراه با نصف لیوان پودر قند داخل یک ظرف می ریزیم و انها را با همزن برقی برای 5 دقیقه خوب هم می زنیم تا حالت خامه ای به خود بگیرد و سبک شود.

مرحله دوم تهیه شیرینی برگی ترکی (یاپراک کرابیه)
در ادامه 3 قاشق غذاخوری روغن مایع را اضافه می کنیم و با مواد مرحله قبل برای 1 دقیقه با همزن برقی می زنیم .

مرحله سوم تهیه شیرینی برگی ترکی (یاپراک کرابیه)
سپس 1/4 فنجان نشاسته ذرت و نصف قاشق چایخوری بکینگ پودر و 1/4 قاشق چایخوری وانیل را به مواد اضافه می کنیم.

مرحله چهارم تهیه شیرینی برگی ترکی (یاپراک کرابیه)
سپس ارد را الک کرده و ان را کم کم به مواد خمیر شیرینی اضافه می کنیم و مقدار ان را در حدی می ریزیم که خمیر نرمی حاصل شود که به دست نمی چسبد و نرم است.سپس خمیر حاصل شده را روی یک سطح صاف به صورت لوله ای باز می کنیم و خمیر را با چاقو تکه تکه و به اندازه های مساوی تقسیم می کنیم( توجه شود می توان از روشهای دیگر نیر خمیر را به صورت مساوی برید و اختیاری است).

مرحله پنجم تهیه شیرینی برگی ترکی (یاپراک کرابیه)
در ادامه تکه هایی خمیر برش خورده و جدا شده مرحله قبل را با دست بر می داریم و ابتدا ان را گرد می کینم و سپس انها را کف دست به شکل برگ در می اوریم.

سپس نوبت شکل دادن به خمیر است و برای این منظور سر چاقو را در پودر کاکایو زده و با ان روی خمیر خطوطی مانند برگ درخت را ایجاد می کنیم.این کار را برای تمام خمیر ها انجام می دهیم.

مرحله ششم تهیه شیرینی برگی ترکی (یاپراک کرابیه)
سپس کف سینی فر را کاغذ روغنی می اندازیم و یا ان را با روغن مایع چرب می کنیم و شیرینی های اماده شده در مرحله قبل را با فاصله کف سینی فر می چینیم و سینی را داخل فر از قبل گرم شده با حرارت 180 درجه سانتی گراد برای مدت 12 دقیقه قرار می دهیم تا شیرینی بپزد و اماده شود.سپس وقتی شیرینی پخت ، سینی را از فر بیرون می اوریم و بعد از خنک شدن شیرینی را از روی کاغذ روغنی جدا می کنیم و در ظرف مناسبی قرار می دهیم و ان را برای عصرانه همراه با چای و یا قهوه میل می کنیم و یا برای پذیرایی از مهمانان در عید نوروز ان را ردست می کنیم و با این شیرینی متفاوت از مهمانها پذیرایی می کنیم.3


پی نوشت:
1.www.irancook.ir
2.www.dustaan.com
3.www.mamifood.org


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.