طرز تهیه کیک تولد در خانه با سه روش متفاوت

کیک تولد در هر جشن تولدی مرکز توجه همه است. همه دوستان و آشنایان دور هم جمع شده اند و منتظر هستند شما کیک را بیاورید و با آن تولد را جشن بگیرید. در این مطلب طرز تهیه سه نوع کیک تولد را آموزش می دهیم همراه ما باشید.
چهارشنبه، 6 اسفند 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه کیک تولد در خانه با سه روش متفاوت

کیک تولد ساده و زیبا


مواد لازم برای یک عدد کیک تولد
آرد :200 گرم
بکینگ پودر : 10 گرم
شکر :150 گرم
وانیل : 5 گرم
تخم مرغ : 4 عدد
آب یا آب کمپوت : 4 قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک تولد
فر را از 15 دقیقه قبل روشن کنید.
 
ابتدا تخم مرغ را کمی میزنیم که زرده با سفیده مخلوط شود.
 
بعد از آن شکر و وانیل را به تخم مرغ ها اضافه کرده و با همزن دستی یا برقی کمی می زنیم.
 
آب یا آب کمپوتی را به مواد بالا اضافه کرده.
 
آرد و بکینگ پودر را با هم در ظرفی جداگانه مخلوط میکنیم و بعد از آن کم کم به مواد بالا اضافه کرده و با چنگال مواد را مخلوط میکنیم.
 
قالب را چرب کنید و کمی آرد بپاشید.
 
مایه کیک را در قالب 28 سانتی متری گرد میریزیم و به مدت 15 الی 20 دقیقه با حرارت 175 سانتی گراد یا 347 درجه فارنهایت و طبقه وسط.
 
در حین پختن در فر را باز نکنید چون پف کیک میخوابد.
 
در آخر یک چنگال یا چاقو را در کیک فرو کنید اگر چیزی به کیک نچسبد یعنی کیک شما پخته است.
 
وقتی که کیک شما کاملا خنک شد،آن را درون ظرفی که میخواهد کیکتان را بگذارید،بگذارید و خامه را روی یکی از کیکها بمالید و موزها را حلقه حلقه کرد و روی سطح کیک بچیند و بعد هم آناناس را به اندازه بند انگشت خرد کرده و بچیینید.
 
و در آخر هم گردوهای خرد شده را روی موز و آناناسها بریزیدو بعد کیک بعدی که کاملا اون هم خنک شده را خامه میمالیم و روی آناناس ها و موزها و گردوها میگذاریم.
 
و فقط این کار را کمی با دقت انجام دهید که کیک شما خراب نشود و بعد از آن با خامه اول تمام دور کیک را بپوشانید و صاف کنید و بعد روی کیک را و بعد هر مدلی که دوست دارید روی آن را تزئین کنید،
 
ولی اگر از چیزهای رنگی مثل اسمارتیز و گلوله های رنگی برای تزئین کیک تولد میخواهید استفاده کنید،روز بعد 1 ساعت مانده به اینکه کیک را میخواهید بیاورید روی آن را با آنها تزئین کنید ،چون اگر از شب قبل تزئین کنید،
 
رنگش به کیک پس میدهد،بهتر است کیک تولد را از شب قبل یا 9 ساعت قبل درست کرده و در یخچال بگذارید تا خامه کمی بخورد کیک برود،ولی حتما روی کیک را با یک پوشش مناسب بپوشانید که کیک تولد شما خشک نشود
 
و بعد داخل یخچال بگذارید،ولی پوشش شما باید طوری باشد که خامها به آن نچسبد و تزئین کیکتان خراب نشود.

مواد لازم برای وسط کیک تولد
موز : 2 تا 3 عدد
گردو خرد شده : نصف استکان
آناناس خرد شده : 1ستکان سرخالی
رنگهای خوراکی برای تزئین : به دلخواه و به مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه خامه کیک تولد
پودرقند= به مقدار لازم،خود من 400 گرم استفاده کردم
خامه= 6 بسته 200 گرمی
وانیل=هر بسته 200 گرمی خامه،یک چهارم قاشق چای خوری وانیل

طرز تهیه خامه کیک تولد
برای تهیه ی خامه کیک تولد،خامه, پودرقند,سفت کننده خامه و وانیل را در ظرفی ریخته و با همزن برقی 3 تا 4 دقیقه میزنیم و بعد از آن در یخچال به مدت 1 تا 2 ساعت میگذاریم و در پرف خامه را هم میگذاریم،
 
تا خنک شود و بعد از آن از یخچال خارج میکنیم و با دور تند میزنیم تا خامه سفت شود (اگر خامه را زیاد بزنید زود میبرد و تبدیل به کره میشود)تا خامه سفت شود،طوری که روی خامه خطهای همزن بیفتد.
 
یا خامه را از قبل بگذارید در یخچال تا خنک شود و بعد با سفت کننده خامه و وانیل مخلوط کنید و با همزن بزنید تا فرم بگیرید تقریبا 5 تا 6 دقیقه.1

طرز تهیه کیک تولد در خانه با سه روش متفاوت


کیک ساده وانیلی


مواد لازم
آرد 3 پیمانه یا 345 گرم
تخم مرغ 4 عدد
شیر 1 پیمانه
 کره 1 پیمانه
شکر یک و سه چهارم پیمانه 350 گرم
بیکینگ پودر 1 ق غ
نمک 1/2 ق چ
وانیل مایع 2 ق چ

طرز تهیه کیک تولد وانیلی
قبل از درست کردن کیک باید دو قالب با قطر 22 سانت آماده کنید و کف قالب ها را با کاغذ روغنی بپوشانید. و روی آنها را روغن بمالید. . فر را هم با دمای 180 درجه سانتی گراد روشن کنید تا گرم شود.

در مرحله اول کره را با سرعت کم همزن حدود 1 تا 2 دقیقه هم میزنیم و کم کم شکر را به آن اضافه میکنیم و وقتی همه شکر را اضافه کردیم با سرعت متوسط همزن حدود 3 تا 5 دقیقه کره و شکر را هم میزنیم بعد 2 قاشق چایخوری وانیل را اضافه میکنیم تا با دور هم زن با مواد مخلوط شود.

در مرحله بعد تخم مرغ ها را دانه به دانه اضافه میکنیم و بعد از اینکه هم زدیم دانه بعدی تخم مرغ را به همین ترتیب اضافه میکنیم و هم میزنیم.

در ظرفی آرد را با بیکینگ پودر و نمک مخلوط میکنیم و چند بار الک میکنیم و بعد شیر و آرد را در چند مرحله به مواد اضافه میکنیم و هم میزنیم .

مواد آماده شده را در دو قالب چرب شده از قبل میریزیم و رویش را صاف میکنیم .و در داخل فر از قبل گرم شده با حرارت 180 درجه سانتی گراد به مدت 27 تا 30 دقیقه قرار میدهیم تا بپزد. سعی کنید کیک را تست کنید تا از پخت آن مطمئن شوید.

کیک های پخته شده را پس از سرد شدن از قالب بیرون بیاورید .

برای تزیین کیک ها میتوانید یکی از کیک ها را به صورت برعکس روی ظرف مورد نظر بگذارید و یک مقدار خامه آماده قنادی که فرم گرفته شده روی کیک بمالید و روی آن را مقداری گردو بریزید و بعد کیک دوم را روی کیک اول میگذاریم و با خامه تمام قسمت های کیک را می پوشانیم و با ماسوره روی آن شکوفه میزنیم و با میوه های مختلف یا ترافل های رنگی تزیین میکنیم.2

طرز تهیه کیک تولد در خانه با سه روش متفاوت


کیک گردویی


مواد لازم برای کیک گردویی
کره 1/2 پیمانه
روغن قنادی صاف 1/2 پیمانه
شکر قهوه ای 1 پیمانه
شکر 1 پیمانه
تخم مرغ بزرگ 5 عدد
باترمیلک 1 و 1/2 پیمانه
آرد سفید 3 و 1/2 پیمانه
بیکینگ پودر 5 قاشق چایخوری
نمک 1/2 قاشق چایخوری
عصاره وانیل 2 قاشق چایخوری
گردوی خرد شده 1 و 1/2 پیمانه
برای باتر کریم گردویی:
پنیر خامه ای 450 گرم
کره 1 پیمانه
وانیل 1 قاشق غذاخوری
شکر 8 پیمانه

طرز تهیه کیک گردو
مرحله اول
برای شروع باید از تهیه کردن لایه های کیک کار را آغاز کنید. ابتدا، آرد را به همراه بیکینگ پودر و نمک در یک کاسه ی بزرگ الک کنید و در کناری قرار دهید.
 
مرحله دوم
در ظرف دیگری مغز گردو ها را خرد و ریز کنید. اگر از نظر شما اندازه ی گردوهای داخل عکس هنوز هم درشت است، میتوانید آن ها را خردتر کنید.

مرحله سوم
روغن صاف قنادی را به همراه کره در یک کاسه ی بزرگ بریزید.

مرحله چهارم
کره و روغن قنادی صاف را با همزن برقی به مدت حدودا سه دقیقه مخلوط کنید. این مخلوط باید کاملا نرم و روان شود.

مرحله پنجم
شکر قهوه ای را در پیمانه بریزید و به آن فشار دهید تا کاملا پر و متراکم شود. یک پیمانه شکر قهوه ای را به مخلوط کره اضافه کنید. اگر شکر قهوه ای در دسترستان نیست میتوانید آن را با شکر سفید جایگزین کنید.

مرحله ششم
شکر قهوه ای را به کمک همزن برقی به خوبی بهم بزنید تا کاملا با مواد مخلوط شود.

مرحله هفتم
در این مرحله از تهیه کیک گردو باید یک پیمانه شکر را به کاسه اضافه کنید.

مرحله هشتم
تمام مواد درون کاسه را از طرفین به سمت مرکز بیاورید و با هم ترکیب کنید.

مرحله نهم
یک تخم مرغ را در کاسه کوچکی بشکنید و بعد به مخلوط شکر اضافه کنید.

مرحله دهم
تخم مرغ را با مخلوط شکر به خوبی مخلوط کنید. سپس این کار را برای همه ی تخم مرغ ها تکرار کنید. بهتر است تخم مرغ ها یکی یکی به مخلوط اضافه شوند.

طرز تهیه کیک تولد در خانه با سه روش متفاوت

مرحله یازدهم
خمیر را خوب بهم بزنید تا تخم مرغ ها کاملا ترکیب شوند. اما از زیاد بهم زدن خمیر نیز پرهیز کنید.

مرحله دوازدهم
در این مرحله از تهیه کیک گردو کار را با اضافه کردن آرد ادامه می دهیم. یک پیمانه از آرد الک شده را در کاسه بریزید.

مرحله سیزدهم
با همزن برقی به آرامی یک پیمانه آرد را با مواد ترکیب کنید.

مرحله چهاردهم
به خمیر کیک، نصف پیمانه باترمیلک اضافه کنید. تهیه باترمیلک خیلی ساده است و در عرض چند دقیقه میتوانید آن را با شیر و آبلیمو تهیه کنید. در این دستور آشپزی، از یک و نیم پیمانه باترمیلک استفاده شده است. پس هر بار نصف پیمانه باترمیلک در کاسه بریزید.

مرحله پانزدهم
این مرحله از تهیه کیک گردو تکرار می شود. یعنی باید یک پیمانه آرد بریزید و سپس آن را مخلوط کنید. بعد نصف پیمانه باترمیلک اضافه کرده و مجددا بهم بزنید. این کار را به قدری تکرار کنید که سه پیمانه آرد و یک و نیم پیمانه باترمیلک با مواد کیک در کاسه مخلوط شود. امیدوارم برایتان گیج کننده نشده باشد.

مرحله شانزدهم
مراحل مخلوط کردن آرد و باتر میلک را با اضافه کردن نصف پیمانه دیگر از آرد به اتمام برسانید. حالا خمیر را به اندازه ای که لازم است بهم بزنید تا گلوله ی آردی باقی نماند.

مرحله هفدهم
عصاره وانیل را اضافه کنید و هم بزنید تا حدی که کاملا در خمیر حل شود.

مرحله هجدهم
گردوی خرد شده را به خمیر کیک گردویی اضافه کنید.

مرحله نوزدهم
به کمک یک قاشق گردوها را بهم بزنید تا در تمام سطح خمیر به طور پراکنده قرار بگیرند.

مرحله بیستم
قالب های کیک را آماده کنید. بهتر است کاغذ روغنی را به شکل قالب آن را برش داده و کف قالب پهن کنید. قالب را به اسپری جدا کننده یا روغن آغشته نمایید. سپس کمی داخل آن را آرد بپاشید. خمیر را به سه قسمت تقسیم کرده و در سه قالب هم اندازه بریزید. برای این کار میتوانید از یک قاشق بزرگ یا ملاقه کمک بگیرید.

مرحله بیست و یکم
با پشت یک قاشق خمیر کیک گردو را صاف کنید. از مرکز خمیر شروع کرده و آن را به آرامی به سمت طرفین گسترش دهید. قالب ها را در فر قرار دهید. فر باید از قبل در دمای 350 درجه سانتی گراد یا 200 درجه فارنهایت گرم شود. پس از گذشت 18 دقیقه قالب های کیک را جا به جا کنید. این کار کمک می کند هر سه قالب کیک به یک اندازه پخته شوند. بعد از گذشت 7 تا 12 دقیقه ی دیگر کیک ها را از فر خارج کنید. میتوانید برای تست از خلال دندان کمک بگیرید.

مرحله بیست و دوم
قالب کیک ها را روی صفحه ی خنک کننده قرار دهید تا به مدت 10 دقیقه خنک شوند. سپس کیک ها را از قالب خارج کرده و روی صفحه بگذارید.

به کمک قاشق یا کفگیر باتر کریم را در سطح کیک گردویی پخش کنید.لایه دوم کیک را روی لایه اول قرار داده و مراحل بالا را دوباره تکرار کنید. لایه سوم را نیز روی کیک گردو قرار دهید. باتر کریم را روی کیک و تمام لبه های آن پخش کنید. سپس کیک را به مدت 30 دقیقه بدون پوشش در یخچال بگذارید تا خنک شود.

مرحله آخر
کیک را از یخچال خارج کنید. به روش دلخواه خودتان آن را تزیین کنید. میتوانید از گردوی خرد شده نیز برای تزیین کیک استفاده کنید. کیک گردویی را با انواع نوشیدنی های گرم یا شربت ها میل کنید. نوش جان.3


پی نوشت:
1.www.talab.org
2.www.namnak.com
3.www.irancook.ir


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.