نحوه تغذیه کودک با غذای تازه به هنگام بیرون بودن از منزل

چنانچه قصد دارید مدت زمانی را بیرون از خانه بسر ببرید و دوست دارید فرزندتان را با غذای تازه خانگی تغذیه کنید، این مقاله را مطالعه کرده تا از نکاتی در این زمینه اطلاع یابید.
پنجشنبه، 16 ارديبهشت 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
نحوه تغذیه کودک با غذای تازه به هنگام بیرون بودن از منزل
این روزها خانواده ها تمام مدت سرشان شلوغ است و در رفت و آمد بسر می برند، خواه رفت و آمد هر روزه به مهد کودک یا دیدار هر چند وقت یکبار دوستان و اقوام باشد. در این مقاله چند ترفند جهت کمک به شما در آماده سازی وعده های غذایی فرزندتان در زمانی که در بیرون از منزل بسر می برید را معرفی می کنیم.  با شش قانون طلایی جهت سرو غذای کودک به صورت تازه در خارج از خانه شروع کنید:
 
1- یخ زدایی یا انجماد زدایی غذای مکعبی شکل منجمد و بسته بندی شده 3 تا 4 ساعت در یخچال و 1 تا 2 ساعت در دمای اتاق طول می کشد.
 
2- بسته های غذای معکبی منجمد در کیف های مخصوص غذا همراه با یک کیسه یخ به مدت 8 تا 12 ساعت سرد و خنک باقی می مانند.
 
3- به منظور یخ زدایی بسته های غذای مکعبی منجمد آنها را به مدت 30 تا 40 ثانیه در مایکروویو قرار دهید.
 
نحوه تغذیه کودک با غذای تازه به هنگام بیرون بودن از منزل

4- جهت گرم کردن بسته های غذایی یخ زدایی شده، آنها را به مدت 5 تا 15 ثانیه در مایکروویو قرار دهید.
 
5- هرگز غذاهای مکعبی منجمد را به مدت 4 ساعت خارج از یخچال قرار ندهید.
 
6- همیشه پیش از تغذیه کودک، غذا را هم زده و میزان داغی غذای گرم شده را بر روی پوست خود امتحان کنید.
 

اجازه خروج از خانه با انجام اصول اولیه

به همراه داشتن یک ساک یا کیف سفری از جمله اقلام ضروری هر خانواده ای به شمار می رود که قصد رفتن به سفر یا صرف غذا بیرون از خانه را دارد. یکی از انواع کیف های مخصوص غذا و ظروف پلاستیکی درب دار که به راحتی درون کیف جا می شوند را خریداری کنید. بهترین نوع کیف غذا برای خریداری انواعی است که از جنس برزنت محکم بوده و دارای کیسه یخ قابل استفاده مجدد باشد یعنی نوعی که بتوانید در طول شب آن را درون فریزر قرار دهید. همچنین اندازه ساک را مد نظر قرار دهید به طوری که بتواند به راحتی درون ساک پوشک جا شود.
 
آیا قصد سفر یک روزه یا سفر با هواپیما، اتومبیل، قطار یا اتوبوس را دارید و لازم است وعده های غذایی فرزند خود را بسته بندی کرده و به خود همراه داشته باشید؟ درست قبل از آماده شدن برای عزیمت به سفر، وعده های غذایی را به صورت بسته های مکعبی انتخاب کرده و آنها را درون ظروف پلاستیکی درب دار ساک سفری خود قرار دهید. اگر بیش از یک وعده یا میان وعده غذایی بسته بندی کرده اید بر روی درب ظروف برچسب «ناهار»، «میان وعده» و «شام» را با یک ماژیک و استیکر یا یک تکه کاغذ و نوار چسب بچسبانید. تمامی آنها را همراه با کیسه یخ به منظور خنک نگاه داشتن شان درون ساک غذا قرار دهید. علاوه بر آن شاید بهتر باشد یک بطری آب با خود به همراه داشته باشید به این دلیل که شکم کودکان به ویژه به مواد موجود در آب های آشامیدنی ناآشنا حساس می باشد. قطعات بسته بندی شده غذای منجمد درون ساک به تدریج یخ زدایی می شوند و به مدت 8 تا 12 ساعت خنک خواهند ماند که زمان زیادی برای رسیدن به مقصدتان خواهد بود. اکثر فروشگاه ها یا دکه های اغذیه فروشی دارای دستگاه مایکروویو هستند و خطوط هوایی معمولاً کیسه ای حاوی آب بسیار داغ جهت گرم کردن غذای کودک در اختیار مشتریان خود قرار می دهند (فقط مراقب این کیسه آب باشید چرا که آب درون آن بیش از حد داغ است).
 

نکاتی جهت صرف غذا در رستوران

* از قبل رستوران مورد نظر خود را رزرو کنید تا برای جا مجبور به منتظر ماندن نباشید.
 
* طبق برنامه غذایی فرزندتان زمان صرف شام یا ناهار را برنامه ریزی کنید.
 
* از قبل تماس گرفته و ببینید آیا رستوران دارای صندلی بلند مخصوص کودک است یا خیر.
 
نحوه تغذیه کودک با غذای تازه به هنگام بیرون بودن از منزل

* مطمئن شوید میزی که پشت آن می نشینید فضای کافی برای همه از جمله فرزندتان داشته باشد.
 
* هر آنچه بر روی میز است را از دسترس کودک دور سازید مگر آنکه بخواهید شاهد برزمین افتادن آنها توسط فرزندتان باشید.
 
اطلاعاتی از نویسندگان این مقاله
چریل تالمن (Cheryl Tallman) و جوآن الرز (Joan Ahlers)، نویسندگان کتاب جنتل بیبی کر (Gentle Baby Care) (مراقبت آرام از نوزاد) هر دو خواهر و مادر 5 فرزند هستند و بنیانگذار کمپانی و سایت فِرش بیبی (Fresh Baby) می باشند. این دو خواهر بنیانگذار کیت So Easy Baby Food Kit and Good Clean Fun Placemats بوده که در اکثر فروشگاه های تخصصی و زنجیره ای در دسترس می باشند. هدف آنها در فرش بیبی آسان ساختن تغذیه سالم کودک برای تمام والدین بوده است.
 
سلب مسئولیت: اطلاعات موجود در این برنامه یا مقاله با کمک از کارشناسان و اطلاعات موجود در اینترنت بدست آمده است. داده های موجود در این مقاله ممکن است با داده های مربوط به کودک شما مطابقت نداشته باشد. اکیداً توصیه می شود رهنمودها و توصیه های موجود در این برنامه را بدون مشورت با پزشک خود اعمال نکنید.
 
 
منبع: اپلیکیشن ردیاب کودک (‏Baby Tracker‏)‏


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.