روش هاي نگهداري درست از كفش!

واضح است كه مواد مختلف در شرايط سرد و مرطوب واكنش متفاوت نشان مي دهد. با توجه به جنسي كه در كفش جديدتان استفاده مي كنيد مي توانيد آنها را براي شرايط مختلف آماده كنيد. اهمال در آماده كردن كفش در شرايط آب و هواي بد مي تواند طول عمر كفش تان را كم كند. كفش هاي پارچه اي اغلب مي توانند بدون آماده كردن پوشيده شوند اما
يکشنبه، 29 خرداد 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
روش هاي نگهداري درست از كفش!

روش هاي نگهداري درست از كفش!
روش هاي نگهداري درست از كفش!


 





 
نگهداري كفش:
واضح است كه مواد مختلف در شرايط سرد و مرطوب واكنش متفاوت نشان مي دهد. با توجه به جنسي كه در كفش جديدتان استفاده مي كنيد مي توانيد آنها را براي شرايط مختلف آماده كنيد. اهمال در آماده كردن كفش در شرايط آب و هواي بد مي تواند طول عمر كفش تان را كم كند. كفش هاي پارچه اي اغلب مي توانند بدون آماده كردن پوشيده شوند اما بعضي مواقع نيز به پوشش ضد آب نياز دارند. كفش هاي پلاستيكي يا لاستيكي هرگز نيازي به آماده كردن ندارند. و معمولاً براي پوشيدن آماده هستند. كفش هاي چرمي معمولاً براي اجتناب از آسيب ديدن از آب نياز به روغن كاري دارند.
چرم بيشتر در برابر آب، نمك و سرما آسيب پذير است. يك جفت كفش گران چرمي مي تواند در يك ماه هواي باراني خراب شود بنابراين پول بيشتري خرج كنيد و از كفشتان محافظت كنيد.
پوشيدن كفش
طريقه اي كه شما كفش را مي پوشيد مي تواند روي ظاهر و طول عمر كفش تان تاثير بگذارد. پوشيدن هر كفشي بدون جوراب مي تواند كفي كفش را خراب كند. عرق شور كف پاي شما كم كم قسمتهاي داخلي و نرم كفش را از بين مي برد.
چون صندل با جوراب مسخره به نظر مي رسد و هوا به راحتي از آن عبور مي كند مي توانيد از جوراب استفاده نكنيد. با اين وجود، با هر كفشي بويژه كفش هاي بسته بايد براي محافظت از پاها و كفش از جوراب استفاده شود.
مهم نيست كه چقدر عجله داشته باشيد يا چه مسافتي را مي خواهيد براي برداشتن روزنامه در باران طي كنيدهيچ وقت كفش را نصفه پا نكنيد زيرا باعث مي شود كه قسمت عقبي كفش تا بخورد و به كفش آسيب برساند و حالت طبيعي خود را براي محافظت از پا از دست بدهد. عوض كردن روزانه كفش يكي ديگر از عادات مهم است. اگر به كفش اجازه ندهيد كه خشك شود ديگر براي پوشيدن مناسب نيستند. رطوبت و چربي كه از عرق بوجود مي آيد، حتي وقتي كه جوراب مي پوشيد، مواد كفش را خراب مي كند. بنابراين پوشيدن يك كفش روزانه به آن اجازه نمي دهد كه خشك شود.
تميز كردن كفش
ظاهر كفش تان را عالي نگه داريد و به دوام آن كمك كنيد، مطمئن شويد كه مرتب كفش تان را تميز مي كنيد. بسته به نوع استفاده و شرايطي كه كفش را مي پوشيد ممكن است نياز باشد هفته اي يك بار كفشتان را تميز كنيد يا ماهي يك بار. كفش هاي پارچه اي و پلاستيكي معمولاً فقط به يك پارچه مرطوب براي پاك كردن نياز دارند تا نو به نظر برسد.
يك بار ديگر، كفش بزرگ ترين نگراني كفش هاي چرمي هستند. از صابون چرمي و واكس براي تميز كردن كفش تان استفاده كنيد و به آنها ظاهري نو بدهيد. واكس كفش شما را براق مي كند اما به ندرت چرم را خشك مي كنند.
تعمير كفش
بعضي از آسيب هاي كفش قابل تعمير هستند اما بعضي ديگر به اين معناست كه ديگر كفش قابل استفاده نيست. مشكلات كوچك مثل پاره شدن بند كفش و خراش مي توانند در خانه تعمير شوند، بدون اينكه نياز باشد كفش را به مغازه گران براي تعمير ببريد. به راحتي بند را عوض كنيد و يا قسمت آسيب ديده را واكس بزنيد. كفشي كه كف آن پاره شده معمولاً با بردن آن به كفاشي مي توانيد كف آن را تعويض كنيد. پارگي جلو كفش ممكن است تعمير شود اما كناره ها دامشان بيشتر است.
نگهداري كفش در كمد
نگهداري كفش در كمد مي تواند يكي از مهم ترين موضوعاتي باشد كه كفش را بيشتر نگهداري كنيد. كفش ها نبايد تنگ كنار هم با فشار در كمد كوچك قرار بگيرند. نگهداري از كفش در كمد به درستي يعني شما هميشه شكل اصلي كفش را حفظ مي كنيد. دليل اينكه شما اغلب وقتي كفش را مي خريد در آن كاغذ پيدا مي كنيد اين است كه شكل اصلي كفش ها حفظ شود. كفش ها بايد در يك مكان خشك نگهداري شوند. اگر كفش ها از يك سمت گذاشته شوند شما دوباره در خطر از دست دادن شكل كفش تان هستيد. براي نگهداري كفش به مدت طولاني بايد هميشه در محيط خنك، تاريك و خشك قرار دهيد مانند جعبه كفش.
منبع: راه کمال شماره 36




 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما