پنجشنبه، 23 مرداد 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

خارج کردن پلاک ساعد بعد از درمان جراحی شکستگی

پرسش :

هفت سال پیش دست من از ناحیه ساعد شکست و دکتر هر دو استخوان را پیچ و پلاک کرد الان وقتی برای درآوردن پیچ و پلاک مراجعه کردم گفتند فقط پلاک زیری را در میاورند. میخواستم اولا دلیل این که چرا هر دو را درنمیاورند را بدانم و دیگه اینکه اصلا امکان داره هردو را بردارند یا خیر؟


پاسخ :
پاسخ از آقای دکتر مهرداد منصوری، متخصص ارتوپدی:
پلاک های اندام فوقانی معمولا نیازی به خارج کردن ندارند. این پلاک ها میتوانند تا آخر عمر در بدن بیمار باقی مانده و در غالب اوقات مشکلی برای وی ایجاد نمیکنند. با این حال وقتی پلاک استخوان زند زیرین یا اولنار درست زیر پوست باشد ممکن است بیمار را اذیت کند. برخورد ساعد این افراد به اجسام ممکن است موجب درد شود. در این موارد ممکن است نیاز به خارج کردن پلاک وجود داشته باشد.

افرادی که تمایل دارند ورزش های رزمی انجام دهند که در آنها استخوان های اندام فوقانی تحت ضربات شدید قرار میگیرد هم نیاز به خروج پلاک دارند. استخوان زیر پلاک قدری دچار پوکی استخوان میشود ودر این افراد ضربات شدید میتواند موجب شکسته شدن استخوان ضعیف شده گردد.

خارج کردن پلاک استخوان اولنا یا زند زیرین معمولا ساده است. این استخوان درست زیر پوست بوده و با شکاف دادن پوست، پلاک در دسترس قرار میگیرد. خارج کردن پلاک استخوان رادیوس یا زند زبرین ممکن است با خطراتی همراه باشد. در صورتی که پلاک در بالای این استخوان باشد در مجاورت شاخه مهمی از عصب رادیال قرار گرفته است. در هنگام خروج پلاک ممکن است به این عصب آسیب برسد.
​​​​​​​
منبع: ایران ارتوپد


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
پرسش و پاسخ مرتبط