پنجشنبه، 23 مرداد 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

زمان ورزش بعد از جراحی شکستگی استخوان ساعد

پرسش :

هفته پیش بر اثر زمین خوردن ۲ استخوان ساعد دست راستم شکست که همان روز توسط یکی از پزشکان عمل شد و ۳ پلاتین در آن قرار گرفت. فعلا ساعد من با آتل بسته است. آیا بعد از آتل باید گچ بگیرم؟ چه مدت؟ و از آنجا...


پاسخ :
پاسخ از آقای دکتر مهرداد منصوری، متخصص ارتوپدی:
شکستگی استخوان های ساعد در افراد بزرگسال وقتی با جابجایی همراه است معمولا نیاز به درمان جراحی دارد. در این درمان استخوان ها بعد از جااندازی به توسط پلاک فیکس و بیحرکت میشوند. بعد از انجام عمل جراحی معمولا پزشک معالج کل اندام فوقانی را در یک آتل بلند قرار میدهد. این آتل موجب کاهش درد شده و به کاهش تورم ساعد بعد از شکستگی و عمل جراحی کمک میکند.

آتل معمولا بعد از یکی دو هفته خارج شده و حرکات آرنج، ساعد و مچ دست بیمار شروع میشود. بعد از آتل نیازی به گچ گیری نیست و همانطور که گفته شد خود آتل بیش از یکی دو هفته باقی نمیماند.

جوش خوردن استخوان های ساعد بعد از عمل جراحی معمولا به ۳-۲ ماه زمان نیاز دارد. بعد از این زمان فرد میتواند فعالیت های روزمره با با دستش انجام دهد ولی برای انجام فعالیت های ورزشی معمولا به زمان بیشتری نیاز است.

برای اینکه فرد بتواند فعالیت های سنگین ورزشی را انجام دهد ابتدا باید با انجام نرمش های کششی قابلیت انعطاف مفاصل اندام فوقانی بخصوص آرنج و مچ دست را به حالت قبل از شکستگی برگرداند. همچنین بیمار باید نرمش های تقویتی را برای قویتر کردن عضلات ساعد انجام دهد. بعد از بازگشت توانایی انعطاف مفاصل و افزایش قدرت عضلات، فرد میتواند فعالیت های ورزش را که قبل از شکستگی داشت انجام دهد.
​​​​​​​
منبع: ایران ارتوپد


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
پرسش و پاسخ مرتبط