4 قدم برای ارتباط درست با اطرافیان

هر انسانی علاقه و تمایل دارد که بتواند با دیگران ارتباط درست و مناسب داشته باشد. در این نوشتار راه حل ارتباط درست با اطرافیان بیان شده که پیشنهاد می کنیم آن را مطالعه کنید.
يکشنبه، 18 شهريور 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدروح الله حسین پور
موارد بیشتر برای شما
4 قدم برای ارتباط درست با اطرافیان
برای هر فردی لازم است بداند چطور باید با اطرافیان خود ارتباط درست برقرار کند.
 
چکیده: هر انسانی علاقه و تمایل دارد که بتواند با دیگران ارتباط درست و مناسب داشته باشد. در این نوشتار راه حل ارتباط درست با اطرافیان بیان شده که پیشنهاد می کنیم آن را مطالعه کنید.
 
تعداد کلمات 703 / تخمین زمان مطالعه 4 دقیقه
 
4 قدم برای ارتباط درست با اطرافیان

به حرف هایی که می زنید، فکر کنید

قدم اول، نیمه تاریک خود را کشف کنید. مردم به شکل های مختلفی یکدیگر را ناراحت می کنند و این رفتار باعث پراکنده شدن خشم و عصبانیت میان انسان ها می شود. دقت کنید که کدام حرف های شما باعث آزار دیگران می شود. بعد از خواندن این مقاله سعی کنید دیگر از آن ها استفاده نکنید.
_ترور شخصیت، عباراتی هستند که به جای شکایت از کاری اشتباه، شخصیت فرد را مورد مواخذه قرار می دهند و زیر سوال می برند. این عبارات فرد را متهم به بی ارزش بودن می کنند.
_عدم تایید، این هم یکی دیگر از روش های تمسخر دیگران است به جای اینکه نظر و نگاه آن ها را مورد انتقاد قرار دهید، آن ها را نابود می کنید و احمق جلوه می دهید. و از چنین عباراتی استفاده می کنید، (اینکه میگی خیلی احمقانه ست)، (حرف هات اصلا با عقل جور در نمیاد).
_مشاجره کردن، درست مثل روش قبلی ست. به این شکل که دایم سعی در احمق جلوه دادن دیگران می کنید و از عباراتی این چنینی استفاده می کنید، (چطور می تونی انقدر احمق باشی؟) ( تو می فهمی چی داری میگی اصلا؟)
_موعظه گری، این روشی برای نکوهش کردن دیگران است که می تواند بسیار آزار دهنده باشد، که در این حالت از چنین عباراتی استفاده می شود، (تو خیلی نابالغ رفتار میکنی)، یا، (تو دانش کافی برای انجام این کار را نداری)، مثل یک کودک با او برخورد می کنید و او را سرخورده و سرافکنده میکنید.
_تهدید به رها کردن. این رفتار به گونه ایست که فرد مقابل را فاقد ارزش برای ادامه صحبت یا همکاری قلمداد می کند و لایق هم صحبتی نمی داند. و از این جملات استفاده می کنید، (برام مهم نیست تو چی کار میکنی)، یا، (من دیگه به کمک تو احتیاجی ندارم)، این عبارات نشان می دهند که فرد مقابل هیچ معنا و ارزشی برای شما ندارد و هر آن ممکن است او را ترک کنید.
_تهدید تبعید، این هم مثل روش قبلی ست، اما بسیار بی پروا تر، و از عباراتی بی رحمانه تر استفاده می شود، مثل، (فقط برو بیرون)، یا (نمیخوام وقتمو واسه این کار هدر بدم، گمشو)، به جای اینکه از خودش بخواهید برود، او را مجبور به ترک کردن می کنید.

قدم دوم، دیگران را تحسین کنید. زمانی که حالتان خوب است، به دیگران انرژی مثبت دهید تا به نحوی آن ها خوشحال شوند. خوش بینی باعث می شود شما عشق و درک بیشتری نسبت به اطرافیانتان داشته باشید و کمتر میل به بد رفتاری با اطرافیان تان را داشته باشید. این نوع رفتار باعث می شود دیگران حس خوبی نسبت به شما داشته باشند و با محبت جواب تان را بدهند.

قدم سوم، نفرین نکنید، تمام سعی تان را بکنید تا حرف های دشمن ستیزانه و خصومت آمیز را از ادبیات  خود خارج کنید. اگر به نفرین کردن عادت کنید، وارد ادبیات گفت و گوی تان خواهد شد و حتی زمانی که نمی خواهید چنین حرف هایی بزنید، از آن استفاده می کنید.

قدم چهارم، خود را جای دیگران بگذارید. گاهی این نوع ادبیات ناشی از این است که خودمان را جای دیگری قرار نمی دهیم. گاهی دیگران را با حرف ها و کارهایمان  آزار می دهیم، بدون اینکه حتی قصد این کار را داشته باشیم، به این علت که خودمان را  در جایگاه او قرار نداده ایم و درک نمی کنیم که فلان رفتار تا چه میزان می تواند آزار دهنده باشد. به یاد داشته باشید که هر کس جهان را به نحوی نگاه می کند و ممکن است بعضی از رفتار ها در نظر دیگری آزار دهنده باشد، حال آنکه ما طور دیگری فکر می کنیم.
_برای تمرین، با کسی که در مورد مسئله ای خاص با او اختلاف نظر دارید، صحبت کنید، سعی کنید بدون اینکه با او مشاجره و دعوا کنید، به دیدگاه و باورش گوش دهید.
 
مترجم: سارا اشرفی
منبع : https://www.wikihow.com/Avoid-Using-Cruel-Words
 

:بیشتر بخوانید 
 چگونه با دیگران روابط صمیمانه تری داشته باشیم؟
هنر زیستن و ارتباط صحیح
بایدها و نبایدها در مهارت های ارتباطی
مهارت ارتباط موثر چیست؟



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.