راهکارهای موثر برای خانه تکانی راحت (بخش دوم)

برای خانم های خانه داری که در مرتب کردن لوازم منزل سردرگم می شوند ما روش های طلایی و بی نظیر را که مطابق اصول طراحی مدرن است در این مطلب گنجانده ایم. ما برخی از بهترین نکات تمیز کاری خانه و خانه داری راحت را کنار هم جمع کرده ایم، تا به شما کمک کنیم یک خانه بدون لکه داشته باشید.
دوشنبه، 29 بهمن 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
راهکارهای موثر برای خانه تکانی راحت (بخش دوم)
اگر خانه بوی سوختگی دارد، کمی نمک روی تابع سوخته خود بریزید تا هر گونه بو را کاهش دهید.
 
چکیده : برای خانم های خانه داری که در مرتب کردن لوازم منزل سردرگم می شوند ما روش های طلایی و بی نظیر را که مطابق اصول طراحی مدرن است در این مطلب گنجانده ایم. ما برخی از بهترین نکات تمیز کاری خانه و خانه داری راحت را کنار هم جمع کرده ایم، تا به شما کمک کنیم یک خانه بدون لکه داشته باشید.

تعداد کلمات 1191 / تخمین زمان مطالعه 6 دقیقه 

راهکارهای موثر برای خانه تکانی راحت (بخش دوم)

نکاتی برای خانه داری راحت و تمیز کاری سریع 

18. قفسه های آشپزخانه تمیز با مایع شوینده: قفسه های پر از غذا و چرب و کثیف را می توان با مایع شستشو و کمی آب گرم تمیز کنید - خیلی شگفت انگیز است که تا چه اندازه دوده و کثیفی بر روی اسفنج شما ظاهر خواهد شد.
19. پاک سازی تخته خرد کن با لیمو: تخته خرد کن ما استفاده زیادی دارد، از گوشت و مرغ ماهی تا بریدن میوه و سبزیجات، بنابراین تعجبی ندارد که آن ها کمی خسته به نظر برسند. لیمو برای بلند کردن لکه ها از تخته، و نیز هر گونه رایحه عالی هستند. هنوز تغییر نکرده؟ کمی جوش شیرین اضافه کنید و تکرار کنید.
20. درخشش نقره ای سریع با خمیر دندان: اگر به اندازه کافی خوش شانس باشید که بتوانید مقداری از قطعات نقره ای زیبا را خریداری کنید، آن ها را در شرایط نگه دارید تا همیشه زیبا باشند. به آن ها مخلوطی از آب و خمیر دندان بزنید. بگذارید خشک شوند و بعد با پارچه پاک کنید. 
21. پاک کردن وسایل حیاط با مایع شستشو: اگر پاسیو بعد از یک تابستان کثیف شده، باید هر گونه کثیفی را پاک کنید. کمی مایع شستشو را به یک سطل آب ولرم اضافه کنید و آن را روی میز و صندلی باغ خود بمالید. سپس آن ها را با آب تمیز کنید.

22.پاک کردن زنگ آهن از وسایل و مبلمان باغ با سس گوجه فرنگی : اگر اثاثیه حیاط شما هم زنگ زده است، کمی سس کچاپ را روی پارچه بمالید و به اثاثیه خود بزنید. 
23. تمیز کردن ارزان لکه های لباس ها با مایع شستشو: لکه داشتن لباس به وسیله غذا یا نوشیدنی حس بدی دارد. نترسید - همه چیز از بین نرفته است. یک مایع شستشو را به طور مستقیم روی لکه بریزی و سپس با آب بشویید - روی بیشتر پارچه های پشمی و یا ابریشمی ظریف عمل می کند. 
24. از کچاپ برای درخشیدن تابه های مسی استفاده کنید: مس باعث زیبایی آشپزخانه شما هستند. اگر بعد از مصرف کثیف شدند، یک راه حل ارزان که در کمد شما پنهان شده است. سس گوجه فرنگی برای تمیز کردن بسیار عالی است و بعد از یک مالش سریع، تابه های مسی عالی خواهد شد.
25. پاک کردن ساییدگی از روی لوازم چوبی مبلمان با گردو: آیاخراشیدگی ها و ساییدگی روی وسایل خود دارید؟ عجیب است، اما گردو با پوستش را روی سطح خراشیده چوبی بمالید. 
26. دستشویی خود را با الکل تمیز کنید: با الکل می توانید ظروف چینی خود را تمیز کنید. پارچه ای را خیس کنید و روی آن ها بمالید. 

27. کمد را با جوش شیرین خوش بو کنید: آیا متوجه بوی ورق ها و حوله های مانده در انبار مانده شدید؟ جوش شیرین را دوباره بیرون بیاورید تا کمد تان را از بوی بدش متوقف کنید. یک جعبه باز جوش شیرین را در داخل کمد قرار دهید تا بوهای بد را بگیرد.
28. پاک کردن لکه های فرش با مایع شستشو: یک قاشق سوپ خوری مایع شستشو را در دو فنجان آب گرم مخلوط کنید و روی لکه بریزید و بمالید تا ناپدید شود. سپس فرش را با آب سرد و اسفنج خشک بشورید و خشک کنید. 
29. متوقف کردن جیرجیر کفپوش با پودر بچه : از پودر تالک یا پودر بچه برای ساکت کردن صدای کف چوبی پر سر و صدا استفاده کنید. کمی از آن ها را روی زمین بریزید تا به داخل شکاف برود و مازاد آن را پاک کنید. 
30. پاک کردن لکه های قهوه ای با خمیر دندان: درست مانند رنگ قهوه روی دندان، پاسخ به مشکل شما در کابینت تان است. از لکه چای و قهوه با مالیدن خمیر دندان خلاص شوید سپس آن را با آب تمیز کنید.
31. از جوش شیرین استفاده کنید تا ماشین ظرفشویی خود را پاک کنید: نگه داشتن ماشین ظرفشویی تاخوب کار کند، پول زیادی را در دراز مدت حفظ خواهد کرد و به راحتی می توانید انجام دهید. برای شروع، جوش شیرین را روی اسفنج مرطوب بریزید و آن را در اطراف لبه های ماشین ظرفشویی بکشی تا هر گونه باقیمانده مواد غذایی را پاک کنید. 

32. لکه های چربی را از روی لباس ها با کولا پاک کنید: اگر لکه چربی بر روی یک لباس دارید، می توانید با نوشابه کولا پاکش کنید. کمی کولا را به همراه مواد شوینده به ماشین لباس شویی خود اضافه کنید و آن را بشورید. اسید موجود در این نوشیدنی به پاک کردن لکه ها کمک می کند. 
33. توالت خود را با نوشابه کولا تمیز کنید: یک قوطی کولا را در توالت بریزید و بگذارید یک شب بماند، یک برس بردارید و رویش بکشید و سپس صبح روز بعد بشورید.
34. یک لیمو را در یخچال خود بگذارید تا بوی خوبی بدهد: چرا بسیاری از غذاهای محبوب ما در یخچال بو می گیرد؟ یک لیمو را نصف کنید و یکی را روی قفسه بالایی بگذارید، یکی روی قفسه پایینی تا بوی نامطبوع را بگیرد. 
35. بوی سوختگی را با نمک دور کنید: شام را سوزاندید؟ اگر خانه بوی سوختگی دارد، کمی نمک روی تابع سوخته خود بریزید تا هر گونه بو را کاهش دهید.

36. تابه را با فویل آلومینیومی تمیز کنید: فویل نازک استفاده زیادی دارد. آن را به شکل توپ درآورید و قابلمه و ماهی تابه تان را با این بکشید. 
37. قیچی خود را با فویل تیز کنید: اگر از آن ها برای بریدن کاغذ استفاده کنید به راحتی می تواند کنسانتره کرد. شما نیاز دارید که آن ها را جایگزین کنید. قیچی خود برای بریدن قطعه ای از فویل آلومینیومی استفاده کنید، تا آن ها را در یک لحظه تیز کنید.
38. آهک ها را از آهن، با سرکه پاک کنید: آهن خود را از آهک اضافی پاک کنید. به سادگی آن را گرم کنید و بگذارید کمی خنک شود. یک ظرف را با یک نسبت سرکه سفید و یک نسبت آب پر کنید. آن را به مدت یک ساعت در این ظرف بگذارید، سپس خالی و آبکشی کنید. 
39. پاکت را با روغن لاک ناخن بپوشانید: اگر یک پاکت خوراکی خراب شدنی دارید که مهر و موم نیست، و یا می خواهید نامه ای را باز نشده کنید، از لاک ناخن استفاده کنید تا آن را بسته نگه دارید. اگر می خواهید خیلی عجیب به نظر نرسد، برق ناخن رویش بکشید. 
40. محافظت از کفپوش چوبی یا لمینیتی با توپ تنیس: با نصف کردن توپ تنیس و قرار دادنشان زیر پایه های مبلمان و وسایل، کف چوبی یا کفپوش لمینیت را از خراشیدگی دور کنید.

منبع : سایت نمناک

بیشتر بخوانید :
خانه تکانی سریع با برنامه ریزی درست
آداب خانه تکانی
نکات ریز خانه تکانی
راه های مفید در خانه تکانی
نکته های ایمنی به هنگام خانه تکانی



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.