راهکارهای درمانی درد قاعدگی

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که در دوران قاعدگی به خاطر درد شدید به خود می پیچید و مجبورید کارهای پر تحرک و قرار ملاقات های مهم زندگی خود را تعطیل کنید، حتما این مقاله  را مطالعه کنید، چرا که در این مقاله راه های مطرح شده است که کمک بسزایی به رهایی از درد در دوران قاعدگی می کند.
پنجشنبه، 2 اسفند 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
راهکارهای درمانی درد قاعدگی
ماساژ شکم کمتر از ۵ دقیقه در روز می تواند جریان خون را افزایش دهد و برای کمک به ایجاد احساس بهتر، کشش را تسکین دهد.
 
چکیده : اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که در دوران قاعدگی به خاطر درد شدید به خود می پیچید و مجبورید کارهای پر تحرک و قرار ملاقات های مهم زندگی خود را تعطیل کنید، حتما این مقاله را مطالعه کنید، چرا که در این مقاله راه های مطرح شده است که کمک بسزایی به رهایی از درد در دوران قاعدگی می کند.

تعداد کلمات 1174 / تخمین زمان مطالعه 6 دقیقه
راهکارهای درمانی درد قاعدگی
چطور از شکم درد در دوره قاعدگی رهایی یابیم؟

آب، آب، آب

آب کافی در بدن به طور مستقیم دل درد شما را مهار نمی کند، اما می تواند به نفخ، که باعث می شود درد شکم بدتر شود، کمک کند. زمانی که نزدیک دوره قاعدگی خود می شوید، یک بطری آب نزدیک خود بگذارید، به منظور ترغیب خود به نوشیدن آب، مقداری نعناع یا آب لیموی تازه را در آن مخلوط کنید. مصرف نمک را متعادل کنید (هرگز بیش از ۲۳۰۰ میلی گرم نمک در روز مصرف نکنید) و از الکل پرهیز کنید، هر دوی اینها میتوانند آب را از سیستم بدن شما بیرون بکشند.
 

مواد غذایی حاضری و راحت

دونات ها، چیپس سیب زمینی، و دیگر غذاهای چرب سرخ شده دوستان خوبی برای شما نیستند. همیشه به سراغ رژیم غذایی کم چرب، یا فیبر بالا باشید: غلات کامل، عدس و لوبیا، سبزیجات (به خصوص آنهایی که برگ های سبز تیره دارند)، میوه ها، و مغزها.
مواد مغذی مانند ویتامین B1 ، ویتامینB6 ، ویتامین E، منیزیم، روی و اسیدهای چرب امگا ۳ مواد شبه هورمونی که مسئول گرفتگی های دردناک شکمی هستند را کاهش می دهند و یا به تسکین تنش عضلانی و التهاب کمک می کنند.
 

اسموتی

کافئین می تواند گرفتگی را بدتر کند، بنابراین قبل و در طول دوره قاعدگی خود چای و قهوه کمرنگ بنوشید. حتما به یاد داشته باشید که به سراغ نوشابه، نوشیدنی های انرژی زا، شکلات، و یا چای نروید. اگر باید صبح یا وسط روز ظهر چیزی بخورید که سرحالتان بیاورد، به جای موارد بالا مقداری اسموتی سرشار از سبزیجات مصرف کنید.
 

مصرف قرص

آسپرین، ایبوپروفن و سدیم ناپروکسن درد را کاهش می دهند و به طور کلی موجب کمتر شدن گرفتگی عضلات می  شوند. از این داروها در کیف آرایش و یا ماشین خود داشته باشید بنابراین زمانی که به آنها نیاز دارید، لازم نیست به دنبال آنها بگردید. امتیاز برتر: ایبوپروفن و ناپروکسن می توانند جریان خون قاعدگی را نیز اندکی سبک تر کنند.
 

استفاده از حرارت و گرما

این روزها، لازم نیست برای دریافت مزایای تسکین دهنده های گرما و آرامش بخشی به برق متصل شوید. خواه سرقرار باشید یا پشت میز کار خود، گزینه هایی برای این کار دارید. پدهای گرمایی با قابلیت الکترومغناطیسی، پوشش های گرمایی بی سیم قابل شارژ، و یا پوشش های گرمایی یکبار مصرف که تنها فقط برای گرفتگی های قاعدگی طراحی شده اند، را امتحان کنید. اگر سرتان شلوغ است، بسیاری از داروخانه ها چندین مدل را ارسال می کنند.
 

تحرک داشته باشید

در حالی که شواهد زیادی وجود ندارند که نشان دهند تمرین بدنی، درد دوران قاعدگی را مورد هدف قرار می دهد، بسیاری از زنان معتقدند یک جلسه تمرین بدنی برای نرمش، می تواند کمک کند. ورزش موجب آزاد شدن اندورفین می شود، اندورفین ماده شیمیایی در مغز است که موجب می شود احساس خوبی داشته باشید. بنابراین پیاده روی کنید، بر روی تردمیل بدوید، و یا شنا کنید.
 

ماساژ دادن

ماساژ شکم کمتر از ۵ دقیقه در روز می تواند جریان خون را افزایش دهد و برای کمک به ایجاد احساس بهتر، کشش را تسکین دهد. چند روز قبل از اینکه انتظار دوره قاعدگی خود را دارید، این کار را شروع کنید.
زنانی که بعد از دوره قاعدگی خود، مالیدن یک کرم با ترکیبی از اسطوخودوس، مریم گلی، و روغن های مرزنجوش را روی شکم خود شروع می کنند، مدت زمان کمتری در طول دوره بعدی دچار گرفتگی عضلات شکم میشوند. این روغن های گیاهی ترکیبات ضد درد دارند.
 

گیاهانی که می توانند کمک کنند

توت مار (کوهوش سیاه)، پنج انگشت، بداغ جنگلی و زردچوبه به طور سنتی برای درد استفاده می شدند. مشخص شده است که روغن گل پامچال نیز به برخی از زنان مبتلا به شکم درد کمک می کند، اما شواهد علمی در این زمینه قوی نیستند. قبل از اینکه با هر یک از این گیاهان، دمنوش تهیه کنید و یا مکمل آنها را مصرف کنید، با پزشک مشورت کنید. برخی از گیاهان می توانند موجب مشکلاتی در داروها شوند و یا موجب می شوند برخی داروها کمتر تاثیرگذار باشند، از جمله قرص های کنترل بارداری.
 

فشار نقاط کلیدی

لمس نقاط کلیدی روی شکم، پشت و پا می تواند جریان خون را افزایش دهد و برای مدتی کوتاه برای تسکین بدن و آرامش ذهن شما، اندورفین آزاد کند. همچنین نقطه ای در بخش گوشتی بین انگشت شست و انگشت اشاره وجود دارد که درد و ناراحتی را تسکین می دهد. به یک متخصص آموزش دیده، و دارای گواهی برای کمک برای پیدا کردن این نقاط و توضیح چگونگی تحریک آنها مراجعه کنید.
 

انجام برخی حرکات مانند حرکات یوگا

ورزش هایی که روی محور اصلی بدن شما کار می کنند، به اندازه ماساژ برای گرفتگی شکم خوب هستند. با چند نفس عمیق شروع کنید در حالی که با زانوهای خمیده به پشت دراز کشیده اید. حرکات یوگا مانند bound angel ، پل، و staff pose را امتحان کنید. در حالی که یوگی ها به پشت و رو شدن (زمانی که سر شما زیر قلب تان می رود) در طول دوره قاعدگی نه می گویند، دیگر کارشناسان پزشکی می گویند این توصیه منسوخ شده است و انجام آن در دوره قاعدگی مشکلی ایجاد نمی کند.
 

چرت زدن هوشمندانه

زمانی که درد شکم زیاد است، خوابیدن می تواند دشوار باشد. برای اینکه بیشتر شب را استراحت کنید، گوشی های هوشمند را از رختخواب خود دور کنید. در روزهایی که به دوران قاعدگی شما منتهی می شوند خواب آرام روتین خود را فراموش نکنید. همچنین می توانید موقعیت های مختلف خوابیدن را امتحان کنید، به خصوص اگر معمولا به شکم می خوابید. چرت کوتاه اما عمیق در طول روز نیز می تواند به شما کمک کند.
 

خود را در حمام درمان کنید

وان حمام را پر کنید، مقداری کف درست کنید، و با مجله و یا کتاب مورد علاقه خود درون آن بنشینید. آب گرم به تسکین عضلات و آرامش ذهن شما کمک خواهد کرد. اگر وان حمام ندارید، دوش آب گرم نیز می تواند تسکین دهنده باشد.
 

با پزشک خود صحبت کنید

نمی توانید درد خود را به اندازه کافی تسکین دهید؟ برخی از انواع قرص های کنترل بارداری سطوح هورمونی شما را تنظیم می کنند بنابراین درد کمتری در دوران قاعدگی ایجاد می شود. برای بسیاری از زنان، گرفتگی شکم طبیعی است، اما گاهی اوقات این دردها نشانه ای از یک بیماری جدی تر هستند. یادداشتی در مورد اینکه چند بار و چه مقدار دچار گرفتگی می شوید را با خود نزد پزشک ببرید.

منبع : سایت راستینه

بیشتر بخوانید :
درمان خانگی مشکلات قاعدگی
مشکلات و اختلالات ناشی از قاعدگی
کاهش درد قاعدگی
هشت روش طلائی درمان دردهای پیش از قاعدگی



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما