توالت و حمام رفتن کودک هشت ساله

توجه به بداشت امر مهمی برای کودک است. این مورد باید تحت نظارت والدین در سن هشت سالگی قرار بگیرد و استقلال کودک نیز مورد توجه قرار بگیرد. با ما همراه باشید.
سه‌شنبه، 21 اسفند 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
توالت و حمام رفتن کودک هشت ساله
کودک ۸ ساله ممکن است برای رفتن به حمام مخالفت نماید ولی به مجردی که در آب قرار گرفت خیلی تفریح می کند.
توالت و حمام رفتن کودک هشت ساله

دفع  در کودک هشت ساله

روده ها: تعداد خیلی کمی از کودکان ۸ ساله پس از ناهار به توالت می روند. به نظر می رسد که می توان آنها را به دو گروه تقسیم کرد: آنهایی که بعد از صبحانه و آنهایی که بعد از ناهار به توالت می روند. تعدادی از آنهایی که بعد از صبحانه به توالت می روند، می توانند آن را در طول ساعات صبح در مدرسه انجام دهند. اگر قبلا این کار را در خانه نکرده باشند. کودک ۸ ساله قادر است مانند کودک ۶ ساله خیلی سریع به توالت برود، با این حال این سرعت معمولا جوابگوی محرک خاصی است و بهتر توسط کودک کنترل می شود. یک تغییر ناگهانی حرارت که به علت شنا کردن به وجود آمده باشد ممکن است میل فوری رفتن به توالت را در بر داشته باشد. این نوع عکس العمل ممکن است با یادآوری به کودک مبنی بر اینکه قبل از آب تنی به توالت برود، حذف شود.

مثانه: کودک ۸ ساله ، مانند کودک ۷ ساله نیاز دارد که به او یادآوری کنند به توالت رود، مخصوصا وقتی از مدرسه باز می گردد یا قبل از اینکه به گردش برود؛ در مواقع دیگر خودش می داند چکار باید بکند. در میان کاری کسل کننده یا درست قبل از آنکه آن را شروع نماید چه در کلاس باشد یا در منزل، برایش پیش می آید که یک ضرورت واقعی در رفتن به توالت احساس کند. چنانچه از او بخواهند که در خشک کردن بشقاب ها کمک نماید، می توان مطمئن بود که کارش را برای رفتن به توالت متوقف کرده و راه رفتنش را طول میدهد! .


حمام و نظافت کودک هشت ساله

حمام: کودک ۸ ساله ممکن است برای رفتن به حمام مخالفت نماید ولی به مجردی که در آب قرار گرفت خیلی تفریح می کند، مخصوصا اگر در حمام نیم ساعت بازی گنجانده شده باشد. وقتی مادرش با او درباره حمام کردنش حرف می زند، کودک ۸ ساله ممکن است جواب دهد که شب قبل حمام رفته است. روش تنها یک حمام در شنبه شب که سابقا مرسوم بود کاملا با روحیه تعداد زیادی از پسران جور در می آید ولی در مجموع کودکان ۸ ساله خود را با حداقل ۳ بار حمام در هفته وفق می دهند.
کودک آب گرم را بهتر تحمل کرده و دوست دارد ببیند گرما را تا چه حد می توان تحمل کرد. او واقعا از یک آب ولرم حمام خوشش می آید. حتی اگر در ۷ سالگی به خوبی قادر بود به تنهایی خود را بشوید، در حال حاضر او بیشتر دوست دارد که او را بشویند یا حداقل هنگام حمام کردن مطلبی را برایش بخوانند. ممکن است هنگام حمام کردن با صدای بلند کلماتی را هجی کرده یا اعدادی را بشمارد.

او با مادرش قرار می گذارد که هرکدام به نوبت رئیس مراسمی باشند. پسران دوست دارند غالبا «کشتی» بازی کنند و حتی تظاهر به زیر دریایی بودن می کنند، گاه گاهی بازی شان را با نوشیدن آب از شیر آب قطع می نمایند. وقتی کوچکتر بود آب حمام را با جرعه های کوچک را «قورت» می داد یا پارچه خیس را می مکید. کودک ۸ ساله صورت خود را با دقت وسواس گونه ای تمیز نمی کند، همچنین گردن ، گوش ها و پشتش را، زیرا می گوید آنها را نمی بیند، او می تواند سر خود را بشوید. او ناخن هایش را می گیرد ولی برای گرفتن ناخن دستی که با آن کار انجام می دهد، می بایست او را کمک نمود. داشتن ناخن هایی که همیشه به خوبی گرفته شده باشند، بهترین طریقه تمیز نگاهداشتن آنهاست. بعضی از کودکان ۸ ساله بطور خود بخود دست هایشان را قبل از غذا می شویند ولی غالب آنها نیاز دارند که این اجبار را به آنها یادآوری کرد که بدون مقاومت زیادی قبول می کنند. آنها قادرند طوری خود را بشویند که تمام چرک بدن را روی حوله باقی گذارند و بهتر است به آنها یادآوری کرد که دستهایشان را ۳ بار تا حد مچ ها صابون بزنند اگر بخواهند که هزینه شستشوی حوله ها را کاهش دهند!



منبع: کتاب «روان شناسی کودک»
نویسنده: آرنولدژسل، اف-ال ایلگ
 
 
 

بیشتر بخوانید:
خواب کودک هشت ساله 
توالت و حمام رفتن کودک 5 ساله 
توالت و حمام رفتن کودک 6 ساله 
توالت و حمام رفتن کودک 7 ساله 
نقش بازی های ورزشی در زندگی کودکان(بخش اول)
فعالیت های جسمانی کودک 8 ساله 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.