آنچه از فواید عسل و دارچین باید بدانید (بخش اول)

کمک به درمان عفونت های مثانه، کمک به درمان التهاب و آرتروز، درمان عفونت پوستی،مفید برای دیابت، تقویت دستگاه ایمنی و کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی از فواید مخلوط عسل و دارچین برای سلامتی می باشد.
دوشنبه، 14 مرداد 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آنچه از فواید عسل و دارچین باید بدانید (بخش اول)
ترکیب عسل و دارچین حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها و فلاونوئیدهای فراوانی‌اند که به درمان التهاب کمک می‌کنند. این ترکیب هم‌چنین به خاطر خاصیت‌اش در درمان آرتروز شناخته می‌شود.
 

آنچه از فواید عسل و دارچین باید بدانید


۱. کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی
یکی از بهترین فواید عسل و دارچین قدرت مراقبت آن‌ها از قلب است. عسل حاوی پلی‌فنل‌های گوناگونی نظیر کوئرستین،گالانجین، و اکاستین است که طبق یافته‌ها، در درمان بیماری‌های قلبی و عروقی فایده‌مند هستند. نتایج مطالعه‌ای در کشور ایران نشان داد عسل می‌تواند به کاهش ناهنجاری و نامنظمی ریتم قلب کمک کند. طبق یافته‌های علمی، درمان طولانی مدت موش‌ها با دارچین وضعیت قلبی و عروقی آن‌ها را بهبود بخشید. مشابه‌ی این یافته‌ها را می‌توان در انسان نیز به دست آورد.

به گزارش وزارت کشاورزی ایالات متحده، عصاره‌ی محلول در آب دارچین حاوی ترکیبات آنتی‌اکسیدانی است که می‌توانند به پیشگیری از بیماری قلبی کمک کنند. هم‌چنین مطالعه‌ای درباره‌ی استفاده از ادویه‌ها در غذا نشان داد این کار باعث کاهش آثار منفی مصرف غذاهای چرب می‌شود – و این مسئله متعاقبا از ایجاد بیماری قلبی پیشگیری می‌کند. با این‌که دقیقا نمی‌دانیم آیا دارچین می تواند کلسترول را کاهش دهد یا خیر، ولی اگر می‌خواهید به غذای‌تان طعم و عطر ببخشید، ‌استفاده از دارچین مطمئنا بهتر از شکر و نمک خواهد بود. این کار باعث می‌شود به سلامت قلب‌تان کمک کنید.

نحوه‌ی استفاده : به مقدار مساوی (یا به اندازه‌ی نیاز) پودر دارچین و عسل را با یکدیگر مخلوط و از آن‌ها خمیر درست کنید. این خمیر را  روی نان گندم بمالید و هنگام صبحانه نوش جان کنید.

۲. تقویت دستگاه ایمنی
گفته می‌شود مصرف خوراکی عسل باعث تولید پادتن‌هایی (آنتی‌بادی) می‌شود که ممکن است واکنش‌های دستگاه ایمنی بدن را تقویت کنند. خواص تقویت کنندگی دستگاه ایمنی موجود در عسل به ترمیم زخم‌ها کمک می‌کنند. این مایع طلایی دارای آنزیم‌های مهم و خواص ضد توموری است. به گفته‌ی پژوهشگران، عسل هم‌چنین می‌تواند زخم‌های سوختگی با ضخامت جزئی را التیام دهد – که این هم در نتیجه‌ی تقویت دستگاه ایمنی بدن رخ می‌دهد.

عسل می‌تواند سرفه را نیز درمان کند، به ویژه در کودکان. طبق نتایج مطالعه‌ای در ونکوور کانادا، مصرف یک دوز واحد عسل پیش از رفتن به تخت‌خواب می‌تواند سرفه را در کودکان و هم‌چنین بزرگسالان کاهش دهد. این در حالی است که حتی داروهایی که بدون نیاز به نسخه‌ی پزشک می‌توان از داروخانه تهیه کرد نیز در برخی موارد نمی‌توانند نتیجه‌ی مطلوب دهند. این مایع طلایی می‌تواند شدت و بسامد سرفه‌ها را کاهش دهد. عسل علاوه بر سرفه می‌تواند سرماخوردگی را نیز درمان کند – سرماخوردگی نیز به دلیل ضعف دستگاه ایمنی بدن ایجاد می‌شود. دارچین حاوی ترکیبی است به نام سینامالدهید که طبق یافته‌ها، مصرف متعادل آن می‌تواند خواص پیشگیرانه‌ای در بدن داشته باشد – یکی از این خواص، تقویت دستگاه ایمنی و پیشگیری از بیماری‌های مربوطه است.

نحوه‌ی استفاده: مقداری پودر دارچین را در یک لیوان مخلوط آب ولرم و عسل بریزید. این نوشیدنی را هنگام صبح بنوشید، به ویژه در فصول سرد سال. نوشیدن مخلوط دارچین و عسل هم‌چنین به پاکسازی سینوس‌های‌تان نیز کمک می‌کند.

۳. درمان عفونت‌های پوستی
این ترکیب می‌تواند عفونت‌های پوستی متعددی از جمله قارچ پوستی، شوره‌ی سر، درماتیت سبوره‌ای، و پسوریازیس را درمان کند. هم‌چنین طبق یافته‌ها، عسل می‌تواند علیه میکروب‌هایی بجنگد که باعث ناراحتی‌های پوستی می‌شوند.

طی یک مطالعه‌ی علمی، پمادی با فرمول جدید که حاوی ۲۰ درصد عسل بود توانست تاثیرات مثبتی بر عفونت‌ زخم‌های پوستی داشته باشد. این ترکیب، به دلیل خاصیت عسل، چسبنده است و می‌تواند به پاکسازی پوست از آلودگی‌ها کمک کند. این ترکیب می‌تواند به معالجه‌ی آکنه (جوش) نیز کمک نماید. وجود دارچین در این ترکیب می‌تواند به فرایندی به نام زیست‌ساختی کلاژن کمک کند که بر اساس یافته‌های علمی، این فرایند برای زدودن نشانه‌های پیری از پوست مفید است. خواص آنتی‌اکسیدانی و ضد التهابی دارچین این ترکیب را برای درمان اسکلرودرمی ایده‌آل ساخته است. این ترکیب هم‌چنین می‌تواند اگزما، قارچ پوستی، و تعداد کثیری از دیگر عفونت‌های پوستی را درمان کند.

نحوه‌ی استفاده: پودر دارچین و عسل را با نسبت ۱ به ۳ با هم مخلوط کنید و به عنوان ماسک صورت از آن استفاده نمایید. این کار باعث پاکسازی منافذ پوست می‌شود. برای درمان آکنه می‌توانید از دستورالعمل ذیل استفاده کنید. ۳ قاشق غذاخوری عسل مانوکا و ۱ قاشق غذاخوری دارچین را با هم مخلوط کنید و از آن‌ها خمیر درست نمایید. این خمیر را به مدت ۳۰ ثانیه در مایکروویو قرار دهید (البته نباید خیلی داغ شود)، و آن را به عنوان ماسک روی صورت‌تان بمالید. اجازه‌ دهید این ترکیب ۱۰ دقیقه روی صورت‌تان باقی بماند. سپس صورت‌تان را بشویید و با حوله‌ی تمیز و نرم آن را خشک کنید.

۴. کمک به درمان التهاب و آرتروز
ترکیب عسل و دارچین حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها و فلاونوئیدهای فراوانی‌اند که به درمان التهاب کمک می‌کنند. این ترکیب هم‌چنین به خاطر خاصیت‌اش در درمان آرتروز شناخته می‌شود. فقط کافی است به سادگی این ترکیب را روی ناحیه‌ی ملتهب بمالید. دارچین در این ترکیب می‌تواند برای درمان مشکلات التهابی مرتبط با افزایش سن مفید باشد؛ هم‌چنین می‌تواند التهاب روده‌ی بزرگ را نیز کاهش دهد.

نحوه‌ی استفاده: به میزان مساوی پودر دارچین و عسل را با هم مخلوط کنید و آن را روی ناحیه‌ی ملتهب بمالید. هم‌چنین برای کسب نتیجه‌ی بهتر، می‌توانید مقداری سرکه سیب نیز به این ترکیب بیفزایید.

۵. برای دیابت مفید است
طبق نتایج یک مطالعه، استفاده از مکمل‌های عسل به مبتلایان به دیابت کمک می‌کند وزن بدن‌شان را کاهش دهند. طبق یافته‌ها، وقتی داروهای ضد دیابتی به همراه عسل مصرف می‌شوند، بهتر می‌توانند سطح قند خون را کنترل کنند. عسل در این ترکیب می‌تواند به التیام زخم‌های دیابتی نیز کمک کند – مانند زخم‌های پای دیابتی.

با وجود این، دیابتی‌ها هنگام استفاده از عسل باید برخی موارد احتیاطی را رعایت کنند. برخی مطالعات نشان داده‌اند مصرف عسل می‌تواند سطح هموگلوبین گلیکوزیله را بالا ببرد که خود نشان‌دهنده‌ی ضعف در کنترل قند خون است. بر اساس نتایج یک مطالعه، دارچین موجود در این ترکیب می‌تواند با کاهش عوامل خطر گوناگون مرتبط با بیماری دیابت نوع ۲به مبتلایان به این بیماری کمک کند. هم‌چنین طبق یافته‌ها، دارچین سطح گلوکز خون را بعد از صرف ناهار یا شام کاهش می‌دهد – و این مسئله نیز می‌تواند برای مبتلایان به دیابت از برخی جهات مفید باشد.

نحوه‌ی استفاده: به مقدار مساوی عسل و پودر دارچین را با هم مخلوط کنید و خمیری از آن‌ها تهیه نمایید. این خمیر را روی نان تست بمالید یا آن‌ را در آب میوه‌تان بریزید و میل کنید.

۶. به درمان عفونت‌های مثانه کمک می‌کند
شاید قبلا چنین چیزی را نشنیده بودید. شاید! عسل موجود در این ترکیب عامل موثری برای جلوگیری از رشد برخی بافت‌های سلولی سرطانی در مثانه است. طبق نتایج یک مطالعه، عسل مانوکا در مبارزه علیه عفونت مجاری ادراری موثر است. دلیل دیگری که عسل می‌تواند به درمان عفونت مجاری ادراری کمک کند، وجود خواص ضد باکتریایی در این ماده است. دارچین موجود در این ترکیب نیز از این جهت چیزی از عسل کم ندارد. ثابت شده است این ادویه می‌تواند باکتری‌های عامل عفونت مجاری ادراری را سرکوب کند.

نحوه‌‌ی استفاده : ۲ قاشق چای خوری دارچین و یک قاشق چای خوری عسل را در یک لیوان آب گرم مخلوط کنید. این نوشیدنی را روزی یک بار بنوشید. این کار به تسکین عفونت مثانه کمک می‌کند. اگر عفونت‌تان بسیار شدید است، می‌توانید به جای آب از آب کرنبری استفاده کنید.

ادامه دارد...

منبع: تحریریه سایت کسب و کار بازده


مقالات مرتبط
نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.