خواص گوشت بوقلمون (بخش اول)

شاید یکی از چیزهایی که شما علاقه دارید در روز جمعه کنار خانواده، به عنوان صبحانه نوش جان کنید، حلیم بوقلمون است. آیا در مورد خواص گوشت بوقلمون چیزی می دانید. با ما همراه باشید تا با خواص آن بیشتر آشنا شوید.
سه‌شنبه، 5 شهريور 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
خواص گوشت بوقلمون (بخش اول)
بهبود متابولیسم خون، یکی از فواید گوشت بوقلمون است. 
 

حقایقی درباره گوشت بوقلمون

گوشت تیره بوقلمون، ویتامین‌ها و مواد معدنی بیشتری نسبت به گوشت سفید آن دارد اما چربی و کالری آن بیشتر است.
گوشت بوقلمون باید تا اندازه‌ای پخته شود که دمای درونی آن به ۱۶۵ درجه فارنهایت برسد.
بوقلمونی که در مزرعه پرورش یافته باشد، امگا۳ بیشتری نسبت به نوع ماشینی آن دارد.
برداشتن پوست بوقلمون، مقدار زیادی از چربی آن را کاهش می‌دهد.
 

خواص گوشت بوقلمون

۱خواص گوشت بوقلمون برای کاهش وزن
خوردن غذاهایی مانند گوشت بوقلمون که پروتئین بالایی دارند به افزایش احساس سیری کمک می‌کند، یعنی باعث می‌شود فرد مدت طولانی‌تری سیر بماند. این مسئله، از پرخوری شما نیز جلوگیری می‌کند. دریافت پروتئین کافی به حفظ توده عضلانی کمک کرده و سطح انسولین بعد از مصرف غذا را تثبیت می‌کند. پروتئین، یکی از مواد مغذی است که افراد گوشتخوار به مقدار کافی آن را دریافت می‌کنند.
 
به یاد داشته باشید مقدار پروتئین در هر وعده غذایی اهمیت بسیاری دارد. می‌توانید مقدار زیادی از آن را به صورت یکباره دریافت کنید. باید یک منبع پروتئین خالص را  در هر وعده غذایی داشته باشید دریافت پروتئین را بین تمام وعده‌های غذایی خود تقسیم کنید. توصیه می‌شود در یک وعده غذایی، فقط تا ۸۷ گرم گوشت بوقلمون مصرف کنید. دیگر منابع خوب پروتئینی مغزها، ماهی، تخم مرغ، لبنیات، سویا و حبوبات هستند.
 
چون بیشتر چربی بوقلمون در پوست آن است، می‌توان به راحتی پوست آن را برداشت و غذایی با چربی کمتر خورد.
سینه بوقلمون نسبت به بقیه قسمت‌ها چربی و کالری کمتری دارد. به هر حال، فکر نکنید چون محصولی از سینه بوقلمون تهیه شده است پس برای شما بهتر است. برای مثال، یک برگر تهیه شده از گوشت بوقلمون چرخ کرده  – بسته به میزان گوشت تیره بوقلمون چرخ کرده – می‌تواند به اندازه یک برگر گوشت گاو، چربی اشباع داشته باشد.
 
چربی یا میزان گوشت خالص روی محصولات را با دقت بررسی کرده و محصولات را باهم مقایسه کنید.
 
۲. سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی
همان‌گونه که در بالا گفته شد، گوشت بوقلمون سرشار از ویتامین‌های گروه B، فسفر، پتاسیم، آهن و زینک است که مواد مغذی مهمی به شمار می‌آیند. گوشت بوقلمون سرشار از آنتی اکسیدان سلنیوم نیز هست که برای تیروئید، متابولیسم و تقویت سیستم ایمنی ضروری است.
 
۳خواص گوشت بوقلمون برای کمک به افراد دیابتی
برخی از متخصصان حوزه سلامت، گوشت بوقلمون را به افراد دیابتی توصیه می‌کنند چرا که به کنترل قند خون کمک می‌کند.
 
۴. مفید برای سندرم روده تحریک‌پذیر (IBS)
گوشت بوقلمون برای  سندروم رود تحریک پذیر  مفید است، به هرحال توصیه می‌کنیم قبل از پخت، پوست آن را در بیاورید. سعی کنید بوقلمون ارگانیک تهیه کنید زیرا باعث بروز مشکلات گوارشی کمتری می‌شود.
 
۵خواص گوشت بوقلمون برای کمک به رفع بی‌خوابی
گوشت بوقلمون حاوی تریپتوفان  – اسید آمینه‌ای که مغز برای تولید سروتونین مورد استفاده قرار می‌دهد – است. سروتونین، یک پیام رسان عصبی است که باعث احساس آرامش در فرد می‌شود و برای افرادی که به بی‌خوابی دچارند مفید است. بسیاری از افراد، گوشت بوقلمون را برای رفع بی‌خوابی می‌خورند زیرا حاوی ویتامین B3 و B6 است که برای رفع این وضعیت مفید هستند. سلنیوم موجود در گوشت بوقلمون نیز خواب را بهبود می‌بخشد.
 
۶. مفید برای بدنسازی
متخصصان تناسب اندام، گوشت بوقلمون، به ویژه برگر بوقلمون، را برای بدنسازی توصیه می‌کنند. گوش بوقلمون سرشار از پروتئین بوده و کربوهیدرات و چربی کمی دارد. یک برگر ۱۲۰ گرمی بوقلمون حدود ۲۵۰-۲۰۰ کالری و ۳۰ گرم پروتئین دارد که به ساخت و حفظ ماهیچه کمک می‌کند. این مقدار برای تامین کالری و پروتئین روزانه مورد نیاز یک بدنساز، کافی است. به دلیل مواد مغذی موجود در گوشت بوقلمون، بدنسازان می‌توانند  بعد از ورزش سنگین، انرژی خود را به سرعت بازیابند. دریافت مقادیر کافی مواد مغذی به کاهش خطر بروز جراحات نیز کمک می‌کند.
 
7. کلسترول کمتر
میزان کلسترول موجود در گوشت بوقلمون به تیرگی گوشت مربوط است. سینه بوقلمون در مقایسه با گوشت تیره، کلسترول پایین‌تری دارد. بنابراین بهتر است برای جلوگیری از کلسترول بالا، از گوشت تیره بوقلمون پرهیز کرد. می‌توانید میزان چربی را نیز با برداشتن پوست بوقلمون کاهش دهید.
 
۸. سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند
خوردن ران و سینه‌ی بوقلمون مواد مغذی زیادی به بدن‌تان می‌رساند و سطح انرژی بدن‌تان را افزایش می‌دهد. این ماده‌ی خوراکی سرشار است از پتاسیم، پروتئین و سلنیوم. و در صورتی که به طور منظم مصرف شود، مواد مغذی کار خود را انجام می‌دهند و در نتیجه سیستم ایمنی بدن به خوبی تقویت می‌شود. سلنیوم موجود در گوشت بوقلمون سبب می‌شود که سیستم ایمنی بدن ویروس‌های مضر و عفونت‌های باکتریایی را به راحتی از بین ببرد.
 
منبع: سایت بازده


سبک زندگی مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.