مهارت های شکوفا کردن عشق در زندگی مشترک (بخش دوم)

انسان برای رسیدن به اهداف خود باید تلاش کند، اگر تلاش او آگاهانه و زیاد باشد قطعا به موفقیت خواهد رسید اما اگر سهل انگار با‌شد موفقیتی کسب نخواهد کرد. برای خوشبختی در زندگی مشترک باید مانند یک ورزشکار حرفه ای تلاش کنید تا موفق و خوشبخت باشید.
يکشنبه، 24 شهريور 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سجاد رستمی چورتی
موارد بیشتر برای شما
مهارت های شکوفا کردن عشق در زندگی مشترک (بخش دوم)
گاهی زن و شوهر سال ها کنار هم زندگی می‌کنند اما پی به شخصیت یکدیگر نمی‌برند و همین سهل انگاری سبب کم رنگ شدن عشق در بین آنها خواهد شد.
 

مقدمه 

همه انسان ها می‌توانند یک فرد موفق باشند، منتهی همه افراد به این امر مهم نائل نمی‌شوند چون تلاش آنها برای رسیدن به موفقیت کافی نیست. در زندگی مشترک هم همه افراد می‌توانند فرد خوشبختی با‌شند و آتش عشق خودشان را فروزان نگه داشته باشند. به شرطی که مهارت های لازم را آموزش ببینند و در زندگی خود پیاده سازند. 
 

راهکارهای شکوفا ساختن عشق و علاقه در زندگی مشترک


1. اشتباهات یکدیگر را ببخشید
زن و شوهر، بیشتر از هر شخص دیگری با یکدیگر در ارتباط هستند و ایرادها و نقص های هم را به خوبی می‌شناسند. اما اگر این مسئله به سرزنش یکدیگر و عدم گذشت از اشتباهات منجر شود، عواقب تلخی مانند از بین رفتن عشق از زندگی آنها می‌شود. پس انتظار می رود همسران سیاست عیب پوشی را به جای عیب جویی در زندگی مشترک شان پیاده کنند تا از وجود عشق در زندگی خود بهره مند شوید. 

نکته: عدم بخشیدن اشتباهات یکدیگر دشمن عشق و علاقه در بین زوجین است. 

2. به صورت معقول، خواسته های خود را بیان کنید
رفتارهای خودمان هستند که باعث آرامش یا اضطراب ما می‌شوند. اگر خواسته های خودمان را به صورت عاقلانه و خلاقانه بیان کنیم نه تنها مشکلی بوجود نخواهد آمد، بلکه عشق و علاقه شما بیشتر خواهد شد. جان گری مولف کتاب مردان مریخی و زنان ونوسی می گوید: تقاضا برای عشق و حمایت راز موفقیت در روابط است. اگر می‌خواهید چیزی را بدست بیاورید، باید بدانید چگونه به طور صحیح تقاضای‌ کنید. [1] 

3. انتظارات بیجا نداشته باشید
همسر شما نمی‌تواند بیشتر از توان خودش توقعات شما را برآورده کند پس فشار روانی به او وارد نسازید. خواسته های شما اگر نابجا و بی مورد باشد، سبب دوری ذهنی همسرتان از شما می‌شود. رسیدن به قله سعادت، مستلزم عبور از سربالایی های خطرناک و طولانی است که اگر با امکانات و آگاهی در آنجا گام برنداریم، هیچ گاه به احساس مطلوب و موفقیت نرسیده و هدفی که از ازدواج مدنظرمان بوده، محقق نمی شود. پس توقعات خودتان را کنترل کرده و از زندگی خود احساس لذت کنید. 

4. یکدیگر را بشناسید
گاهی زن و شوهر سال ها کنار هم زندگی می‌کنند اما پی به شخصیت یکدیگر نمی‌برند و همین سهل انگاری سبب کم رنگ شدن عشق در بین آنها خواهد شد. زن و شوهر باید نقطه نظر ها و احساسات یکدیگر را بشناسند و آگاهی کاملی پیدا کنند. چون اگر شناخت وجود نداشته باشد، زن و شوهر ناخواسته سبب ناراحتی یکدیگر می‌شوند و عشق شان کمرنگ خواهد شد. هارویل هندریکس می‌گوید: تا زمانی که ذهنیت حق با من است را کنار نگذاریم، تا زمانی که با ذهنیت همسر خود آشنا نشویم و احساسات او را درک نکنیم، نمی‌توانیم همسرمان را به واقع دوست بداریم. [2] 

یادآوری: در طول روز با همسرتان صحبت کنید و نوع کلمات شما عاشقانه باشد و سعی شما هم بر این باشد که با کلمات مثبت به همسرتان انرژی دهید و پی به احساسات درونی او ببرید. چون یکی از بهترین نوع شناخت دیگران از راه صحبت کردن و مکالمه است. برای داشتن عشق در زندگی باید طرف مقابل تان را بشناسید. 

5. از یکدیگر تشکر کنید
شما هیچ وقت نمی‌توانید به اندازه ای کافی قدردان زحمات همسرتان باشید، اما سعی کنید به همه ی کارهای که همسرتان برای شما انجام می‌دهد، توجه کرده و به وسیله یک قدردانی صادقانه به آن اعتراف کنید. جالب است بدانید مهمترین روش قدردانی، روش زبانی است. [3]

توجه: مشکلاتی که برخی افراد در زندگی مشترک خود اشاره می‌کنند این است که شوهر من یا خانم من، کارهای که برای او انجام می‌دهم را به عنوان یک وظیفه می‌داند و هیچ ابراز تشکر و قدردانی نمی‌کند. حواستان باشد که با یک تشکر ساده می توانید قلب همسرتان را تسخیر کنید و ملکه یا پادشاه آن سرزمین شوید. یک تشکر کردن شما می‌تواند احساسات شوهر یا همسرتان را تحریک کرده و اعتماد به نفس او را افزایش دهد و برای ادامه زندگی انرژی بیشتری خواهد داشت. 

6. مثبت نگر باشید
مهمترین و اساسی ترین قدم برای داشتن یک زندگی زیبا و سرشار از عشق این است که نسبت به هم مثبت فکر کنید و مثبت ببینید. روی نکات ریز زیاد متمرکز نشوید و زمان  را برای تقویت روابط خودتان تنظیم کنید نه برای تخریب روابط. معمولا، اختلافات از کارهای ریز شروع می‌شود و کم کم آتش نفرت را در بین زن و شوهر ایجاد می‌کند و نابودی عشق را امضا می‌کند. معمولاً شکوه های زن و شوهر ها بر سر مسائل جزئی است: چرا موهای ریشت در دستشویی مانده است؟ چرا سر خمیر دندان را نگذاشته ای؟ چرا شیر آب را محکم نمی بندی؟ چرا لقمه ها را درشت بر می داری؟…. شاید این کلمات و جملات برای شما هم آشنا باشد و شما هم در زندگی مشترک از آنها استفاده می‌کنید و دائما با تکرار کردن این کلمات، تیشه به ریشه زندگی مشترک می‌زنید و عشق را از بین می‌برید. 

نکته آخر: خداوند را در زندگی خود ببینید و از او کمک بخواهید تا زندگی شما گلستان شود. دوری از خدا آفت‌های دارد مثل:کم شدن آستانه تحمل در برابر سختی ها، اگرشما رابطه خود را با خداوند درست کنید تحمل شما بالا می رود و به راحتی می توانید از گردنه های مشکل عبور کرده. 

پی نوشت :
[1] جان گری،(1376) مردان ونوسی و زنان مریخی، مریم نقیبی، تهران :انتشارات همشهری، صفحه 211. 
[2]هارویل هندریکس،رسیدن به عشق دلخواه‌تان(1389)ترجمه مجید شهرابی، تهران: نسل نواندیش، چاپ اول، صفحه 105
[3] داوودی نژاد، مسلم، رازهای تسخیر قلب همسر، قم: مهر دلدار، 1392، صفحه 43


سبک زندگی مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.