عوامل موثر موفقیت در کسب و کار

تنها بازار تعیین خواهد کرد که آیا کسب و کار شما موفق خواهد شد یا خیر؛ و یکی از راه‌های افزایش شانس موفقیت این است که محصول یا خدمت نوآورانه‌ای داشته باشید که از اقبال خوبی برخوردار شود. شما مجبور نیستید چیزی را از نو اختراع کنید؛ فقط آن را بهتر کنید. با ما همراه باشید.
شنبه، 27 مهر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
عوامل موثر موفقیت در کسب و کار
یک عامل موفقیت کسب و کار و چیزی که به سرعت بقای محصول و یا خدمات شما را ثابت می‌کند، فروش است.
 

مقدمه

راه اندازی و اداره‌ی یک کسب و کار همیشه برای مردم جذاب است؛ با  یک کسب و کار شخصی شما می‌توانید رئیس خودتان باشید، با افراد فوق‌العاده‌ای کار کنید، برنامه زمانی خودتان را داشته باشید و یک شور و علاقه را به یک حرفه تبدیل کنید. البته این بدان معنا نیست که راه اندازی یک حرفه و کارآفرینی آسان و بی دردسر است! شما برای موفقیت کسب و کار خود باید راه طولانی و شاید هم سختی را طی کنید. اما در این نوشتار می خواهیم نگرانی شما را اندکی کم کنیم و ۵ عامل موفقیت کسب و کار به شما معرفی کنیم که واقعا فوق‌العاده عمل میکنند. با بازده همراه باشید تا این راه های طلایی را بشناسید.

همانطور که گفتیم کارآفرینان مبتدی، اغلب بی‌گدار به آب می‌زنند و از واقعیت‌های اداره یک کسب و کار آسیب می‌بینند. پس برای شروع یک کسب و کار موفق چه باید کرد؟ من با چند تن از صاحبان کسب و کار از طریق جستار HARO صحبت کردم و به پنج عاملی که در موفقیت کاری آنها نقش کلیدی داشتند، رسیدم.
 

عوامل موثر موفقیت در کسب و کار


۱. ایده نوآورانه کاری
اگر می‌خواهید شانسی برای بقا داشته باشید، به خصوص در یک صنعت رقابتی، باید تعیین کنید که چه چیزی شما را از دیگر گزینه‌های موجود متمایز می‌کند. بازاریابی زیرکانه یا یک فن‌آوری هیجان‌انگیز به تنهایی تضمین نخواهد کرد که مشتریان هدف شما با آنچه که ارائه می‌دهید، به وجد بیایند؛ شما مجبور هستید به آنها ارزش واقعی و یا یک تجربه جدید ارائه دهید.

ریچارد ورب، مؤسس پلتفرم خدمات خرده‌تدریسی StudyPool، استراتژی خود برای یافتن یک ایده نوآورانه کاری را این گونه توضیح می‌دهد: «شما باید به روندها توجه داشته باشید. بیشتر مردم فکر می‌کنند که باید یک ایده کاملاً بدیع داشته باشند؛ اما شما می‌توانید روندهای متداول جاری را در نظر بگیرید و با خلق یک خدمت یا محصول بهبودیافته، بر اساس آنچه که هم اکنون نیز در اطراف خود می‌بینید، ایده خود را بسازید.»

تنها بازار تعیین خواهد کرد که آیا کسب و کار شما موفق خواهد شد یا خیر؛ و یکی از راه‌های افزایش شانس موفقیت این است که محصول یا خدمت نوآورانه‌ای داشته باشید که از اقبال خوبی برخوردار شود. شما مجبور نیستید چیزی را از نو اختراع کنید؛ فقط آن را بهتر کنید.
 
۲. استعداد مناسب
موفقیت درازمدت کسب و کار شما نیاز به گرد‌آوری استعدادهای مناسبی دارد تا بتوانید برند خودتان را بسازید. تیم شما، ستون فقرات شرکت شما است و یک عضو سرطانی می‌تواند شرکت شما را به طور کامل از مسیر پیشرفت منحرف کند. چه در حال ایجاد تیمی از نیروی حضوری باشید، چه نیروی دورکار، یک چیز ثابت است: استعداد مناسبی که با چشم‌انداز مشابه مطابقت دارد، احتمال موفقیت را به شدت افزایش خواهد داد.

کیپ اسکیبیکی، بنیانگذار Top Notch Threads، اهمیت جمع‌آوری یک تیم پر ستاره را درک می‌کند. اسکیبیکی می‌گوید: «هنگامی که شرکت خودم را راه انداختم، ارتباطات زیادی نداشتم؛ اما متعهد به ایجاد تیمی شدم که علاوه بر داشتن تجربه و دانش مطلوب برای هر نقش، دارای چشم‌انداز مشترکی با خودم باشد.» ساختن یک کسب و کار در طول مرحله راه‌اندازی، مقدار بسیار زیادی کار می‌طلبد. زمانی که تمام تیم حاضر به سخت‌کوشی برای رسیدن به اهداف و عبور از مراحل شاخص در کنار همدیگر باشند، فراز و نشیب‌ها و ساعت‌های طولانی کاری، بسیار لذت‌بخش‌تر می‌شود.
 
۳. شبکه ارتباطی شما
ساختن یک شبکه ارتباطی شخصی شامل کارآفرینان هم‌فکر، فواید متعددی دارد. به ویژه در مراحل اولیه یک کسب و کار، زمانی که سوالی دارید یا می‌خواهید مشورتی بگیرید، این شبکه کمک بزرگی به شما می‌کند. همزمان با رشد شبکه ارتباطی شما، منابع شما نیز رشد می‌کنند. من عضو چندین گروه حرفه‌ای و دائماً در حال شبکه‌سازی هستم. شبکه ارتباطی من نقش بزرگی در موفقیتم داشته است و دیدن این میزان از سودمندی باعث شد تا Mastermind house را که یک فرصت جدید شبکه‌سازی مجازی برای کارآفرینان محسوب می‌شود آغاز کنم.

آدام زاید شریک بنیانگذار دفاتر حقوقی زاید توصیه می‌کند: «هر کسب و کاری، از یک شرکت بزرگ حقوقی گرفته تا یک استارت‌آپ تک نفره، می‌تواند از داشتن یک شبکه ارتباطی قوی بهره‌مند شود. با آسان‌تر شدن شبکه‌سازی برای شما، اندازه و توان شبکه شما نیز برای کمک به تصمیم‌گیری‌های خردمندانه و حل مشکلات کاری افزایش می‌یابد. شدیداً پیشنهاد می‌کنم که بخشی از وقت خود را به شبکه‌سازی اختصاص دهید.»
 
۴. سخت‌کوشی
اگر مایل نباشید دل به کار بدهید و سخت کار کنید، ممکن است حتی به مرحله شروع نرسید. بسیاری از کارآفرینان بالقوه، درباره این که کسب و کار خود را داشتن چگونه است، تصورات غلطی دارند. رسانه‌ها دوست دارند از زندگی استارت‌آ‌پی تعریف و تمجید کنند، اما این زندگی در لامبورگینی‌ها و هواپیماهای خصوصی خلاصه نمی‌شود. اگر می‌خواهید موفق باشید، باید مشتاق باشید که بسیار تلاش کنید.

زاک گروو قبل از راه‌اندازی انجمن بین‌المللی معلمان امریکایی زبان انگلیسی، به استارت‌آپ‌های فناوری‌ آموزشی دیگر، در جذب منابع مالی و اجرای عملیات‌ها کمک می‌کرد. این [تجربه] به او اجازه داد تا راه و چاه این صنعت را یاد بگیرد تا بعدها این دانش را در پروژه مورد علاقه‌اش به کار ببندد.

گروو می‌گوید: «پس از کار کردن در ed-tech، متوجه شدم که اشتیاق من در زندگی، اجرایی کردن راه‌حل‌های ایجاد تغییر است. اگر ابتدا خاک این کار را نمی‌خوردم و به واسطه کار کردن در یک سرمایه‌گذاری دیگر راه و رسم ساختن یک کسب و کار منسجم را یاد نگرفته بودم، هیچ وقت اطمینان پیدا نمی‌کردم که کسب و کار خودم را دست و پا کنم.» به [فرصت] توسعه مهارت‌ها، بینش‌ها و تجربه‌های مورد نیاز از طریق کار برای یک شرکت دیگر را توجه داشته باشید؛ این یک انتخاب رشدیافتنی است که می‌تواند در دراز مدت به ثمر بنشیند.
 
۵. فروش
یک عامل موفقیت کسب و کار و چیزی که به سرعت بقای محصول و یا خدمات شما را ثابت می‌کند، فروش است. نه تنها فروش ثابت می‌کند که شما چیزی رشدیافتنی دارید، بلکه به کسب و کار شما درآمدی تزریق می‌کند که به شما اجازه رشد می‌دهد

کارلو سیسکو، بنیانگذار و مدیرعامل Select، یک انجمن خصوصی است که دسترسی به رویدادها و تخفیفات منحصر به فردی را در رستوران‌ها، هتل‌ها، اماکن زیست شبانه و خرده‌فروشی‌ها فراهم می‌کند. برای اینکه سیسکو بتواند یک رد پایدار برای کسب و کارش ایجاد کند، او از ابتدا فروش را در اولویت قرار داد. سیسکو می‌گوید: «شما به عنوان یک کارآفرین، دائماً در حال قبولاندن چشم‌انداز خود به کارکنان، شرکا، سرمایه‌گذاران و مشاوران فعلی و آتی خود هستید. جای خود را پیدا کنید و بی‌وقفه تلاش کنید. هنگام ارائه پیشنهادات خود به صورت چهره به چهره، به چندصد نفر حاضر در سالن و یا به مدیران ارشد، شما نیاز دارید از خودتان مطمئن باشید.»

ایده‌ها عالی هستند، اما اگر با فروش همراه نباشند احتمالاً شکست خواهند خورد. مارک کوبان همواره در مورد این صحبت می‌کند که چگونه موفقیت بر فروش بنا شده است. کارآفرینانی که در فروش عالی هستند، به کسب و کار خود یک مزیت رقابتی می‌بخشند.

منبع: تحریریه سایت کسب و کار بازده – فرید ناهید


سبک زندگی مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.