درمان سرفه با مصرف دمنوش ها (بخش دوم)

گیاه ختمی باعث کاهش التهاب می‌شود و به عنوان یک مسکن درد و ضد سرفه عمل می‌کند. این گیاه دارویی همچنین از غشای مخاطی و بافت گلو در برابر آسیب‌های احتمالی محافظت می‌کند. در این مطلب با بهترین چای طبیعی و خانگی و دمنوش برای سرفه آشنا می شوید.
جمعه، 15 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
درمان سرفه با مصرف دمنوش ها (بخش دوم)
چای ریشه‌ی شیرین بیان مجاری هوایی شما را تسکین می‌دهد و باعث شل شدن مخاط و در نتیجه تسکین سرفه شما می‌شود.
 

مقدمه

می خواهیم راه های درمانی برای انواع مشکلات گلو و به خصوص سرفه را در این مطلب برایتان بیاوریم و شما را برای بهبود این عارضه راهنمایی کنیم،  نوشیدنی های شفابخش و درمان کننده و همچنین خوراکی های موثر برای رفع انواع سرفه را در این مطلب ذکر کرده ایم داروهای ضد سرفه هم فقط به طور موقتی علائم آن را کاهش می دهند و خیلی کم روی عفونت، سوزش و تولید خلط در مجاری تنفسی که باعث ایجاد سرفه می شوند، تاثیر می گذارند. 


چای و دمنوش برای سرفه

1. گل داوودی
دمنوش گل داوودی به مدت صدها سال توسط چینی‌ها برای درمان سرفه، آنفلوانزا و سرماخوردگی مورد استفاده قرار گرفته‌است. چندین ماده در دمنوش گل داوودی وجود دارد که تاثیر مثبتی روی سرفه، تب و آنفولانزا می‌گذارد. برای این منظور، هر ۲ ساعت یک بار باید این دمنوش را میل کنید. یک نکته‌ی مثبت در این میان این است که هر چه‌قدر دوست داشته باشید می‌توانید از این دمنوش میل کنید و هیچ اثری جانبی وجود نخواهد داشت.
 
2. دمنوش نعناع فلفلی
دمنوش (چای) نعناع فلفلی برای درمان سرفه های مزمن واقعا عالی است. شما این دمنوش را می‌توانید به صورت آماده از فروشگاه‌های مواد غذایی تهیه کنید؛ مصرف این دمنوش تا حدود زیادی بی‌خطر به نظر می‌رسد. هم‌چنین، می‌توانید به سادگی با افزودن مقداری برگ تازه‌ی نعناع فلفلی به آب داغ، خودتان نیز دمنوش نعناع فلفلی دم کنید. این گیاه دارویی هیچ‌گونه عارضه‌ی جانبی یا خطری به همراه ندارد؛ مگر این‌که به آن حساسیت داشته باشید. البته، طبق نتایج یک مطالعه، واکنش‌های حساسیتی به نعناع آن‌چنان شایع نیستند.
 
3. چای شیرین بیان
چای ریشه‌ی شیرین بیان مجاری هوایی شما را تسکین می‌دهد، به کاهش التهاب کمک می‌کند و باعث شل شدن مخاط و در نتیجه تسکین سرفه شما می‌شود. برای آماده کردن این چای، ۲ قاشق غذاخوری ریشه‌ی شیرین‌بیان خشک را در یک لیوان بریزید و ۲۴۰ میلی‌لیتر آب جوش روی آن اضافه کنید. به مدت ۱۰-۱۵ دقیقه صبر کنید تا دم بکشد و بعد نوشیدنی حاصل را دو بار در روز بنوشید.
 
4. چای آویشن
آویشن در بعضی از کشورها مانند آلمان برای انواعی از بیماری‌های تنفسی استفاده می‌شود. این گیاه دارویی کمک می‌کند تا ماهیچه‌های گلو شل شوند و التهاب را کاهش می‌دهد. آب را بجوشانید و آن را به همراه ۲ قاشق چایخوری آویشن خرد شده در یک فنجان بریزید و اجازه بدهید به مدت ۱۰ دقیقه دم بکشد. قبل از نوشیدن ترکیب را صاف کنید. می‌توانید کمی عسل و لیمو نیز به آن اضافه کنید تا خواص تسکین‌دهنده‌اش افزایش بیابد. این دو ماده همچنین می‌توانند طعم و مزه‌ی دمنوش را بهتر کنند.
 
5. دمنوش گل ختمی
گیاه ختمی باعث کاهش التهاب می‌شود و به عنوان یک مسکن درد و ضد سرفه عمل می‌کند. این گیاه دارویی همچنین از غشای مخاطی و بافت گلو در برابر آسیب‌های احتمالی محافظت می‌کند. یک لیوان آب را بجوشانید و سپس ۲ تا ۳ گرم برگ خرد شده‌ی ختمی را داخل آب بریزید و خوب هم بزنید. اجازه بدهید به مدت ۱۰ دقیقه دم بکشد. ترکیب را صاف کنید و دمنوش حاصل را بنوشید. هر روز ۳ فنجان چای ختمی میل کنید.
 
6. دمنوش فلفل
جهت فروکش سرفه‌ها مخصوصا سرفه های شبانه، یک قاشق چای خوری فلفل سیاه و یک قاشق چای خوری شکر را در یک لیوان بزرگ بریزید. مقداری آب جوش را به آن‌ها اضافه کنید و اجازه دهید دم بکشند. فلفل سیاه به سرعت ته‌نشین خواهد شد. این نوشیدنی را بر حسب نیاز میل کنید.
 
7. چای سبز و عسل
چای سبز گلو را آرام می‌کند در حالی که عسل باکتری‌هایی را که باعث سرفه‌ مخصوصا سرفه خشک می‌شوند، از بین می‌برد. چای را با استفاده از یک چای سبز کیسه‌ای خریداری شده از فروشگاه آماده کنید و کمی عسل برای طعم دادن به آن اضافه کنید.

منبع : تحریریه سایت کسب و کار بازده- پریسا جعفری


سبک زندگی مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.