ورزش های موثر در کالری سوزی سریع

طناب زدن یا پله نوردی، از ورزش‌هایی که در دوره‌ی کوتاهی سلامت و تناسب اندام بهتری را برایتان به ارمغان می‌آورند. طناب زدن یا بالا رفتن از پله‌ها نسبت به دویدن سریع یا آهسته، فشار کم‌تری به زانوهای تان وارد می‌کنند. این ورزش‌ها پایین‌تنه‌تان را تقویت می‌کنند، استقامت را افزایش داده و قدرت استخوان‌ها را نیز بهبود می‌بخشد.
شنبه، 16 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ورزش های موثر در کالری سوزی سریع
شنا تنها شکل ورزش است که تمام بدن را درگیر می‌کند. وقتی سریع شنا می‌کنید، قلب‌تان برای تولید انرژی سریع‌تر از حالت عادی کار می‌کند.

مقدمه

در این نوشتار با ۱۰ ورزش شدید برای سوزاندن سریع کالری آشنا می شویم. ورزش‌های شدید حرکاتی قوی هستند که ضربان قلب‌تان را بالا برده و در پایان شما را به نفس زدن می‌اندازند. همان‌طور که از نامش پیدا است، این ورزش‌ها کاملا پر زحمت و مستلزم استقامت بالا و تلاش جسمانی است. اگرچه ممکن است این ورزش‌های شدی به ویژه برای کسانی‌که چندان اهل ورزش کردن نیستند کاملا دشوار باشد، عادت به گنجاندن‌شان در روال روزانه‌تان می‌تواند کاملا سودمند باشد، زیرا می‌توانند بیش‌تر از ورزش‌های معمولی کالری بسوزند، و راه فوق‌العاده‌ای برای حفظ تندرستی و تناسب اندام هستند.
 

بهترین ورزش ها برای سوزاندن سریع کالری

۱. دویدن سریع و آهسته
دویدن علاوه‌بر سوزاندن کالری فراوان، به افزایش ظرفیت قلبی عروقی‌تان هم‌چنین افزایش سطح استقامت ماهیچه‌ها‌یتان کمک می‌کند. دویدن سریع و آهسته دو شکل یک ورزش هوازی شدید هستند که با ترکیب گلوکز یا چربی موجود در بدن‌تان با اکسیژن انرژی تولید می‌کنند.
 
۲. تپه‌نوردی
اگر هدف‌تان از ورزش کردن شکل دادن پاها و سفت کردن ماهیچه‌های ساق پا است، لازم است شدت ورزش‌تان را کمی اضافه کنید. یکی از بهترین راه‌های شکل دادن پاها‌یتان پیاده‌روی است. با وجود آن‌که خود پیاده‌روی روی یک سطح معمولی ورزش خوبی است، تپه‌نوردی مزایای فوق‌العاده‌تری دارد و بیش‌تر روی ماهیچه‌های ساق و ران‌تان کار کرده، آنها را سفت می‌کند و پاهای قوی‌تر و متناسب‌تری را برایتان به ارمغان می‌آورد.
 
۳. دوچرخه‌سواری
تمام گروه‌های سنی در هر محیطی از این نوع ورزش لذت می‌برند. بهترین قسمت این ورزش آن است که می‌توانید انتخاب کنید آن را در هوای تازه‌ی فضای آزاد، در باشگاه همیشگی‌تان، یا حتی در خانه راحت‌تان انجام دهید. دوچرخه‌سواری فشار کمی به مفاصل وارد می‌کند اما اندام‌ها، ماهیچه‌ها و پشت‌تان را تقویت می‌کند.
 
۴. ورزش‌های پلایومتریک
ورزش‌های پلایومتریک که با عنوان ورزش‌های پرشی نیز شناخته می‌شوند، شامل انقباض و استراحت ماهیچه‌ها در یک توالی سریع است که کمک می‌کند قدرت ماهیچه‌هایتان افزایش یابد. هم‌چنین این ورزش راه فوق‌العاده‌ای برای بهبود عملکرد سیستم عصبی‌تان است.
 
۵. هنرهای رزمی
هنرهای رزمی فقط نوعی ورزش نیستند. نوعی سبک زندگی هستند که مزایایی بیش از تناسب جسمانی برایتان خواهد داشت. تمرین هنرهای رزمی، به جز بهبود سلامت قلبی عروقی و تقویت ماهیچه‌هایتان، حس انضباط و تواضع را القاء می‌کند. و این حقیقت را فراموش نکنید که یک سازوکار دفاع شخصی عالی نیز هست.
 
۶. زومبا
این ورزش شدید برای سوزاندن سریع کالری شما را بسیار سرحال و شاد می کند. زومبا، سیستم تناسب اندام مدرنی که شامل رقص سریع و موسیقی است، احتمالا سرگرم‌کننده‌ترین ورزش در دوره‌های اخیر باشد. این ورزش به ویژه برای کسانی عالی است که به باشگاه رفتن علاقه ندارند و می‌خواهند با کمی حرکات سبک خوش‌اندام بمانند. تمرین زومبا کالری بسیاری می‌سوزاند و بدون احساس خستگی زیاد بدن را فرم می‌دهد.
 
۷. ورزش‌ها
ورزش‌هایی که شما را به دویدن زیاد وادار کنند مانند تنیس، بسکتبال، هاکی، فوتبال و غیره برای افزایش استقامت بدن فوق‌العاده هستند. چنین ورزش‌هایی به افزایش تعادل و هماهنگی بدن‌تان نیز کمک می‌کنند. یک ساعت بازی کردن این ورزش‌ها می‌تواند کمک کند تا ۷۰۰ کالری بسوزانید.
 
۸. شنا
شنا تنها شکل ورزش است که تمام بدن را درگیر می‌کند. وقتی سریع شنا می‌کنید، قلب‌تان برای تولید انرژی سریع‌تر از حالت عادی کار می‌کند. این امر به نوبه‌ی خود سیستم قلبی ‌عروقی‌تان را بهبود می‌بخشد. شنا کردن شامل حرکاتی در تمام بخش‌های اصلی بدن‌تان می‌شود، از ماهیچه‌های گردن‌تان گرفته تا بازوها، از باسن گرفته تا ران و پاها.
 
۹. طناب زدن یا پله‌نوردی
هردوی این ورزش‌ها در دوره‌ی کوتاهی سلامت و تناسب اندام بهتری را برایتان به ارمغان می‌آورند. طناب زدن یا بالا رفتن از پله‌ها نسبت به دویدن سریع یا اهسته، فشار کم‌تری به زانوهای تان وارد می‌کنند. این ورزش‌ها پایین‌تنه‌تان را تقویت می‌کنند، استقامت را افزایش داده و قدرت استخوان‌ها را نیز بهبود می‌بخشد.
 
۱۰. باغبانی سنگین
باغبانی سنگین به طرز ایده‌آلی نسبت به گلکاری خالی شامل کار بیشتری است. این نوع از ورزش کردن که به احتمال خیلی زیاد بخشی از برنامه‌ی روزانه‌تان است، می‌تواند کمک کند در هر ساعت ۶۰۰ کالری بسوزانید. باغبانی یک نوع ورزش کلاسیک است زیرا باعث می‌شود در سه نوع فعالیت بدنی درگیر شوید: قدرتی، استقامتی و کششی.

منبع: تحریریه سایت کسب و کار بازده_اسما حسنی


سبک زندگی مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما