فواید عرق مریم گلی برای سلامتی (بخش اول)

عرق مریم گلی نه تنها خواص آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی دارد بلکه نقش خود را به عنوان یک عامل ضد التهاب نیز خوب ایفا می‌کند. اگر به طور منظم عرق مریم گلی مصرف می‌کنید نیازی نیست نگران خطرات ابتلا به التهابات باشید. در این مطلب به خواص عرق مریم گلی برای سلامتی اشاره کرده ایم.
سه‌شنبه، 10 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
فواید عرق مریم گلی برای سلامتی (بخش اول)
عرق مریم گلی به خاطر برخورداری از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری فایده‌های بسیار بزرگی برای سلامتی دارد.
 

مقدمه

این روزها گرایش مردم به استفاده از عرقیجات بیشتر از قبل شده است. از این جهت به تجارت انواع بسیاری از عرق ها که از بعضی قسمت‌های گیاهان گرفته می‌شوند روی آورده‌اند. به عنوان مثال، ممکن است از ریشه‌ها، ساقه‌ها، برگ‌ها برای گرفتن انواع مختلف عرق استفاده کنند. و در واقع مزه‌ای که تولید می‌شود متفاوت خواهد بود.

مریم گلی گیاهی است که قرن‌ها به عنوان یکی از مواد آشپزی محبوب و درمان پزشکی طبیعی استفاده شده است. معنی اسم این گیاه (Sage) «امن» و «خوب شدن» یا «شفا یافتن» است که بومی جنوب اروپا و منطقه‌ی مدیترانه است. همچنین، یک بوته‌ی خوش بو دارد و از کرک‌های نرم پوشیده شده است. این گیاه تا ارتفاع ۶۰ سانتی‌متر رشد می‌کند. این گیاه در اواخر بهار یا تابستان به خصوص در آب و هوای گرم شکوفه می‌کند در نور آفتاب رشد می‌کند.

مریم گلی به خاطر رایحه‌ی خوبش به عنوان عطر در صابون‌ها استفاده می‌شود و همچنین طعم فلفلی آن را می‌توان در پودرهای تمیز کننده‌ی دندان احساس کرد.
به علاوه، مصرف مریم گلی به صورت عرق یا روغن که از برگ‌های این گیاه گرفته می‌شوند بسیار معروف هستند. گرفتن عصاره‌ی برگ های مریم گلی از دوران قدیم در روم باستان و عصر یونان استفاده می‌شده است. آن‌ها از برگ‌های مریم گلی برای درمان مارگزیدگی و افزایش قدرت باروری زنان استفاده می‌کردند. در حالی که در چین، از عصاره‌ی برگ‌های مریم ‌گلی برای بهبود سیستم گوارشی و کمک به حل مشکلات مربوط به قاعدگی استفاده می‌شده است. در نتیجه، این نوشیدنی‌ها واقعا یک پتانسیل فوق‌العاده دارند که مکملی برای سلامتی بدن به شمار می‌روند چون دارای فایده‌های پزشکی بسیاری هستند.
 

خواص عرق مریم گلی برای سلامتی

۱. به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می‌کند
خواص عرق مریم گلی برای سلامتی آن است که منبع آنتی اکسیدان به حساب می‌آید. بدن انسان واقعا به مواد مغذی آنتی اکسیدانی برای حفظ سلامت بدن نیازمند است. در واقع، آنتی اکسیدان به بدن ما کمک می‌کند از خود در برابر خطر ابتلا به بیماری‌ها محافظت کند. چیزی که حتی از این هم مهمتر است نحوه‌ی ممانعت آنتی اکسیدان از رشد سلول‌های سرطانی است. پس، آن‌ها همچنین رادیکال‌های آزاد و مواد سمی محیط بدن را از بین می‌برند. در نتیجه،‌ انتخاب عرق مریم گلی به عنوان یک نوشیدنی ایده‌ی فوق‌العاده‌ای برای شما خواهد بود که آرزوی داشتن بدنی سالم‌تر را دارید.
 
2. به عنوان ضد میکروب عمل می‌کند
دفاع در برابر باکتری‌ها چیزی است که بدن ما به آن نیاز دارد. با مصرف خوراکی‌های دارای مواد مغذی عالی که حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند، به بدنمان کمک می‌شود که مانع حضور باکتری‌ها و ویروس‌ها بشود. به عنوانی یکی از هزاران گزینه، شما می‌توانید عرق مریم گلی را انتخاب کنید چون در مبارزه با باکتری‌ها بسیار کارآمد است که همین امر از بدن شما تا حدود بسیار زیادی محافظت می کند.

بنابراین، چه چیزی باعث می‌شود عرق مریم گلی خواص ضد باکتریایی داشته باشد؟ خب، پاسخ داده شده است که عرق مریم گلی حاوی اسیدهای فنولیک است که استافیلوکوکوس اورئوس، اشریشیا کُلی، و سایر عفونت‌های قارچی مبارزه می‌کنند. حتی عرق مریم گلی حاوی تانن بالا نیز هست که به درمان اسهال کمک می‌کند.
 
۳. به عنوان یک ضد التهاب عمل می‌کند
عرق مریم گلی نه تنها خواص آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی دارد بلکه نقش خود را به عنوان یک عامل ضد التهاب نیز خوب ایفا می‌کند. در نتیجه، اگر به طور منظم عرق مریم گلی مصرف می‌کنید نیازی نیست نگران خطرات ابتلا به التهابات باشید. همچنین، اگر بتوانید از التهاب پیشگیری کنید، آن‌گاه از دست بیماری‌های خاصی مانند اختلال عملکرد قلبی و برخی از مشکلات تنفسی خلاص خواهید شد.
 
4. از رادیکال‌های آزاد جلوگیری می‌کند
عرق برگ‌های مریم گلی فایده‌ی دیگری هم دارد و آن مبارزه با رادیکال‌های آزاد است. با داشتن خواص آنتی اکسیدانی، عرق مریم گلی به جلوگیری از شکل گیری رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند. رادیکال‌های آزاد از قرار گرفتن در محیط بد آلوده به مواد سمی به وجود می‌آیند. در نتیجه، اگر می‌خواهید رادیکال‌های آزاد را از بین ببرید، توصیه می‌شود به طور منظم عرق مریم گلی بنوشید. در نتیجه، بدن‌تان از هر گونه آسیب ناشی از رادیکال‌های آزاد در امان خواهد ماند.
 
۵. منبع مواد مغذی ضروری است
عرق مریم گلی به خاطر برخورداری از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری فایده‌های بسیار بزرگی برای سلامتی دارد. این اجزاء شامل ویتامین A، B1، B2، B3، C و E هستند. همچنین، مواد معدنی موجود در آن کلسیم، آهن، پتاسیم، و منیزیم هستند. به علاوه، مزایای این عرق گیاهی با فلاونوئیدها که ماده‌ی اصلی آنتی اکسیدانی هستند تکمیل می‌شود.
 
6. به عنوان آرامش بخش عمل می‌کند
به نحوی که این مقاله عرق را توصیف می‌کند، عرق مریم گلی به عنوان یک آرامش بخش خوب شناخته می‌شود. این عرق گیاهی در درمان عصبانیت و سرگیجه نقش ایفا می‌کند. در واقع، این عرق اثری تسکین دهنده دارد  و مصرف یک فنجان از آن شما را در تمام طول روز آرام می‌سازد.
 
۷. افسردگی را درمان می‌کند
این مورد از خواص عرق مریم گلی به مورد قبلی مربوط می‌شود که گفته شد عرق مریم گلی خاصیت آرامش بخش دارد. اگر به خاطر مواجهه با ضرب‌العجل‌ها و مشغله‌های کاری روز سختی داشته‌اید به خودتان یک وقت استراحت بدهید. نفسی طولانی و عمیق بکشید و یک فنجان عرق مریم گلی بنوشید. به راستی، این کار به شما در رهایی از اضطراب و بهبود روحیه کمک خواهد کرد. در نتیجه، آرام‌تر خواهید بود و از حضور استرس و افسردگی جلوگیری خواهید کرد. بعد، بدن و ذهن‌تان مجددا شارژ خواهد شد و کارتان را دوباره با روحیه‌ای جدید شروع خواهید کرد و عرق مریم گلی همان تقویت کننده‌ی سلامتی شما است.

ادامه دارد...

منبع: تحریریه سایت کسب و کار بازده – کامروا ابراهیمی


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.