فواید عرق مریم گلی برای سلامتی (بخش دوم)

خواص ضد باکتریایی، ضد التهابی، و آنتی اکسیدانی خوب عرق مریم گلی را به یکی از مواد خوراکی قدرتمند برای حفظ سلامتی بدن تبدیل می‌کند. این نوع عرق در جلوگیری از خطرات ابتلا به بیماری قلبی با ممانعت از التهاب قلب نیز نقش دارد. ما در این مطلب به بیان فواید عرق مریم گلی برای سلامتی پرداخته ایم.
سه‌شنبه، 10 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
فواید عرق مریم گلی برای سلامتی (بخش دوم)
عرق مریم گلی که اثر ادرارآوری دارد برای زدودن مواد سمی از بدن و جلوگیری از مشکلات کلیه مفید است.
 

خواص عرق مریم گلی برای سلامتی

1. بی‌خوابی را درمان می‌کند
اگر از بی‌خوابی رنج می‌برید پس برای داشتن خوابی خوب و آرام قبل از رفتن به رختخواب یک فنجان عرق برگ مریم گلی بنوشید.
 
2. به عنوان یک اشتها آور عمل می‌کند
اگر یک روز دیدید که برای خوردن انگیزه و اشتهای لازم را ندارید در حالی که کارهای زیادی هست که می‌توان انجام داد، یک فنجان عرق مریم گلی بنوشید. در این مورد، عرق مریم گلی انتخاب فوق‌العاده‌ای برای نوشیدن است چون داروی اشتها آور محبوب شما خواهد بود. به علاوه، ویتامین‌ها و مواد معدنی فوق‌العاده‌ی موجود در عرق مریم گلی قطعا نیاز شما به مواد مغذی را برطرف خواهد کرد.
 
3. به کاهش وزن کمک می‌کند
اگر دلتان می خواهد بهترین بدن ایده‌آل را داشته باشید، پس سعی کنید کمی ورزش کنید و همزمان بهترین خوراکی‌ها را مصرف کنید. در حالی که ورزش کردن می‌تواند با بهبود وضعیت عضلات شما را سالم‌تر کند، مصرف بهترین خوراکی‌ها در رژیم غذایی، نیازهای شما به مواد مغذی را برآورده می‌کند. در واقع، چون این عرق گیاهی به عنوان اشتهاآور عمل می‌کند، مهم است که برای جذب مواد مغذی مورد نیاز مراقب دستگاه گوارش خود باشید. به علاوه، این عرق با جلوگیری از جذب عناصر چربی غیرضروری به مبارزه با چاقی کمک می‌کند.
 
4. سطح کلسترول را کنترل می‌کند
یکی از مصارف معمول عرق مریم گلی آن است که به کاهش کلسترول بد در بدن شما کمک می‌کند. در نتیجه، اگر می‌خواهید سطح کلسترول خود را کنترل کنید، پس توصیه می‌شود به عنوان یکی از گزینه‌های نوشیدنی خود عرق مریم گلی مصرف کنید.
 
5. از سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌کند
سرطان مسئله‌ی بزرگ و خطرناکی است. این چیزی است که اکثر مردم فکر می‌کنند. بسیاری از آدم‌ها از این بیماری رنج می‌برند و به سختی می‌توانند از آن نجات پیدا کنند. روی درمان‌ها و پیشگیری‌های بسیاری توسط پژوهشگران مطالعه شده است تا داروهای بیشتری برای این بیماری مزمن تولید کنند. در نتیجه، یکی از آن‌ها اشاره کرده است که مصرف عرق مریم گلی به صورت منظم ممکن است مانع رشد سلول‌های سرطانی شود چون حاوی مواد مغذی آنتی‌اکسیدانی فوق‌العاده‌ای است.

این مزیت همچنین به وجود رزمارینیک اسید مربوط می‌شود که باعث کمک به فرایند مرگ زودهنگام سلول‌ها و ممانعت از رشد و تکثیر سلول‌های سرطان روده می‌شود. در جمع‌بندی باید بگوییم که، همیشه برای کسانی که در جستجوی چیز خوبی هستند راهی وجود خواهد داشت.
 
6. از خطرات ابتلا به بیماری قلبی جلوگیری می‌کند
خواص ضد باکتریایی، ضد التهابی، و آنتی اکسیدانی خوب عرق مریم گلی را به یکی از مواد خوراکی قدرتمند برای حفظ سلامتی بدن تبدیل می‌کند. به علاوه، این نوع عرق در جلوگیری از خطرات ابتلا به بیماری قلبی با ممانعت از التهاب قلب نیز نقش دارد.
 
7. از دیابت جلوگیری می‌کند
پژوهش‌ها نشان داده‌اند که مطالعه‌ی تزریق عرق مریم گلی به موش‌ها حاکی از ارتباط آن با افزایش سریع سطح گلوکز در حیوانات عادی است. نتیجتا، معروف است که استفاده از این نوع متفورمین که نوعی داروی درمان دیابت نوع ۲ است سطح گلوکز خون را در بدن پایین می‌آورد. بنابراین، عرق مریم گلی قدرت جلوگیری از خطر ابتلا به دیابت را دارد.
 
8. از مشکلات کلیه جلوگیری می‌کند
عرق مریم گلی که اثر ادرارآوری دارد برای زدودن مواد سمی از بدن و جلوگیری از مشکلات کلیه مفید است.
 
9. سلامت کبد را افزایش می‌دهد
طبق یکی از مطالعات، نشان داده شده است عرق مریم گلی سطح آنتی اکسیدان‌ها را در کبد افزایش می‌دهد. این نوع عرق از چربی‌های کبد محافظت و از آسیب مواد سمی به کبد جلوگیری می‌کند.
 
۱0. تب و سرماخوردگی را درمان می‌کند
عرق مریم گلی به خاطر دارا بودن نقش ضد التهابی در درمان تب و سرماخوردگی موثر است. مصرف یک فنجان عرق مریم گلی برای رهایی از تب و سرماخوردگی مفید است. در نتیجه، برای مقابله با تب، سرماخوردگی و میگرن لازم است از عرق مریم گلی استفاده کنید.
 
11. گلو درد را درمان می‌کند
گلو درد وقتی حادث می‌شود که التهابی در ناحیه‌ی گلو اتفاق می‌افتد. در چنین موقعی، چون عرق مریم گلی به عنوان یک ضد التهاب شناخته می‌شود، پس به بدن کمک می‌کند گلو درد را درمان و از التهاب جلوگیری کند.
 
۱2. از سوء هاضمه جلوگیری می‌کند
عرق مریم گلی، به مانند اکثر انواع عرق‌ها که برای سلامتی بدن مفید هستند، فایده‌های بسیار زیاد و متنوعی برای شما دارند از جمله جلوگیری از سوء هاضمه. عصاره، تنتور، و روغن معطر مریم گلی در طب به عنوان داروهای دستگاه گوارش و برای درمان بیماری‌های دهان و گلو استفاده می‌شوند. همچنین عرق مریم گلی در تحریک ترشحات گوارشی فوقانی، حرکات روده، جریان صفرا، و عملکرد پانکراس نقش دارد. در نتیجه، عرق مریم گلی از ناراحتی‌های گوارشی-روده‌ای جلوگیری می‌کند و سلامت دستگاه گوارش را بهبود می‌بخشد.
 
13. سلامت دستگاه گوارش را بهبود می‌بخشد
این نوع عرق گیاهی، از طریق مبارزه با معده درد، حالت تهوع و تقویت آنزیم‌های گوارشی در بهبود سلامت دستگاه گوارش نقش ایفا می‌کند. در نتیجه، در بهبود حرکت روده‌ها و ممانعت از نفخ تاثیر دارد.
 
14. تنش عضلانی را کاهش می‌دهد
عرق مریم گلی فایده‌های بسیار زیادی برای سلامتی شما دارد. یکی از این فایده‌ها آن است که می‌توانید از آن برای کاهش تنش عضلانی استفاده کنید. این عرق یک گزینه‌ی درمانی است که به زدودن احتقان مخاطی در مجراهای تنفسی من جمله در حملات آسمی کمک می‌کند.
 
15. حافظه را تقویت می‌کند
شما می‌توانید برای بهبود رشد مغزی میوه‌ها و سبزیجاتی که سرشار از مواد مغذی هستند مصرف کنید. به عنوان مثال، عرق مریم گلی، می‌تواند عملکرد مغز را بهبود ببخشد و حافظه را تقویت کند. همچنین، به شما اجازه‌ی تمرکز بهتر می‌دهد، ذهن‌تان را پاکسازی می‌کند، و حس تشخیص‌تان را شدت می‌بخشد که این‌ها همه از فایده‌های عرق مریم گلی هستند. همچنین پژوهش‌ها نشان داده‌اند که مصرف مریم گلی فرایند یادآوری و سرعت توجه را تقویت می‌کند.
 
16. بیماری آلزایمر را درمان می‌کند
با شنیدن اطلاعاتی درباره‌ی بیماری آلزایمر ممکن است نگران شوید که در آینده به این بیماری دچار شوید. عرق مریم گلی نوشیدنی قدرتمندی است که به ایمن شدن در برابر نقصان مغز کمک می‌کند، و از پیر شدن انتقال دهنده‌های عصبی جلوگیری می‌کند. به علاوه، عرق مریم گلی در درمان بیماری آلزایمر نیز نقش دارد چون می‌تواند حافظه را بهبود ببخشد. بنابراین، مطالعات نشان داده‌اند عرق مریم گلی به خاطر داشتن این مزیت ممکن است به پیشگیری از این بیماری مزمن کمک کند.

ادامه دارد...

منبع: تحریریه سایت کسب و کار بازده – کامروا ابراهیمی


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.