فواید و مضرات بارداری در فصل بهار

بارداری در فصل بهار با مشکلاتی مانند خشکی پوست و آفتاب سوختگی همراه است. متخصصان توصیه می کنند زنان باردار در فصل بهار به نکاتی که مربوط به سلامت آنان می شود، حساسیت بیشتری نشان دهند. در این مطلب قصد داریم به بیان توصیه هایی در خصوص بارداری در فصل بهار و به دنیا آمدن کودک در فصل بهار بپردازیم.
چهارشنبه، 16 بهمن 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
فواید و مضرات بارداری در فصل بهار
محققان بر این باورند ضعف سیستم ایمنی و ابتلا به سرطان می‌تواند از عواقب متولد شدن در فصل زیبای بهار باشد.
 

مقدمه

شاید باردار شدن در اوایل بهار به فرزند آینده‌تان خیری نرساند اما به دنیا آمدنش در این فصل می‌تواند در کنار تهدید کردن سلامتی‌اش به زندگی او خدمت هم کند. فواید و مضرات به دنیا آمدن نوزاد در فصل بهار را در این قسمت بیان خواهیم نمود:
 

فواید و مضرات بارداری در فصل بهار

شادتر می‌شود
متولدان فصل بهار و تابستان، زندگی شادتری دارند و بیشتر احساس رفاه و شادی می‌کنند.
 
ممکن است سرطان بگیرد
از نظر پژوهشگران هر فصلی بیماری خاصی را بهمراه می‌آورد. محققان دانشگاه استنفورد در جریان بررسی‌های‌شان دریافته‌اند احتمال ابتلا به سرطان در میان متولدان بهار بیشتر است. محققان بر این باورند ضعف سیستم ایمنی و ابتلا به سرطان می‌تواند از عواقب متولد شدن در فصل زیبای بهار باشد.
 
از روی مبل تکان نمی‌خورد
محققان می‌گویند تقصیر شما نیست که کند، کم‌تحرک یا تنبل هستید و حتی اگر وزن‌تان از 100کیلو هم بالاتر برود، سراغ ورزش کردن نمی‌روید. از نظر پژوهشگران تولد شما در فصل بهار، دلیل همه این سستی‌ها و تنبلی‌هاست. متولدان فصل بهار میل بیشتری به کم‌تحرکی دارند و اغلب از نظر دیگران تنبل شناخته می‌شوند.
 
اعصاب و معده‌اش به هم می‌ریزد
بی‌اشتهایی عصبی هدیه فصل بهار به متولدانش است. گفتیم که از نظر پژوهشگران آمار خودکشی‌ها در این فصل بالا می‌رود اما به عقیده محققان، به جز افسردگی مبتلایان این فصل دچار بیماری‌های روانی دیگری از قبیل بی‌اشتهایی عصبی هم می‌شوند.
 
آخر خرداد باردار شوید
برای بچه‌دار شدن، چند ماه دیگر صبر کنید یا اینکه در این فرصت کوتاهی که تا پایان تعطیلات مانده برای باردار شدن تلاش کنید چراکه محققان معتقدند بچه‌هایی که دوره جنینی‌شان در فاصله نیمه فروردین تا نیمه خرداد شروع می‌شود، کم‌هوش‌تر از بچه‌های دیگر هستند و کندتر از آنها در مدرسه و دانشگاه پیشرفت می‌کنند.
 
دیکتاتور می‌شود
اگر تاریخ زایمان طبیعی شما نیمه خرداد ماه است، با سزارین کردن خودخواسته فرزندتان را اردیبهشتی نکنید چراکه خواندن نتیجه بررسی‌هایی که محققان انگلیسی روی شغل افراد و ماه تولدشان انجام داده‌اند، متولدان فروردین و اردیبهشت را خوشحال نخواهد کرد. محققان می‌گویند کسانی که در سه هفته آخر فروردین به دنیا می‌آیند، احتمالا به جای نابغه شدن دیکتاتور می‌شوند.
 
ضعیف می‌شود
مجله تایم از ضعیف بودن سیستم ایمنی بدن متولدان بهار خبر می‌دهد بنابر این گزارش کسانی که در ماه فروردین یا اردیبهشت متولد می‌شوند، سیستم ایمنی ضعیف‌تری نسبت به دیگران دارند و بیماری آرتریت‌ روماتوئید، بیشتر از متولدان دیگر ماه‌ها سراغ این افراد می‌رود.
 
به عقیده متخصصان زنان باردار در فصل بهار باید به نکات زیر توجه کنند:

1- مقدار بیش تری از مایعات استفاده کنند.

2- زمانی که آفتاب با شدت بیشتری می تابد و در ساعاتی که این تابش مستقیم تر است زنان باردار نباید در معرض آفتاب قرار گیرند.

3- همچنین لباس هایی که زنان در این فصل استفاده می کنند باید سبک و راحت بوده، رنگ آن روشن و جنس آن از نخ یا کتان باشد.

4- زنان باردار باید به خاطر داشته باشند در طول روز پاها را بالا قرار داده و نمک کمتری مصرف کنند.

5- استفاده از کرم های ضدآفتاب نیز در این زمان لازم است و باید حداقل ۲۰ دقیقه قبل از این که در معرض آفتاب قرار گیرند، از این کرم ها استفاده کنند زیرا زنان باردار پوست حساس تری دارند.

6- غذایی که زن باردار می خورد باید سبک بوده و در وعده های غذایی بیشتر و به میزان کمتر استفاده شود تا از به وجود آمدن مشکلات هاضمه ای جلوگیری شود.

7- زنان باردار باید از رفتن به مناطق دور از شهر و مناطقی که از مراکز بهداشتی فاصله زیادی دارند، اجتناب کنند و در ماه های آخر بارداری نیز، تردد کمتری بیرون از خانه داشته باشند.

8- شنا کردن برای زنان باردار ممنوع نیست و این ورزش به دلیل تأثیر مثبتی که روی مفاصل و ستون فقرات دارد، می تواند مفید باشد.

9- اگر در انتظار این هستید که در بهار مادر شوید، صبح زود از خواب بیدار شوید و از دیدن یک صبح بهاری لذت ببرید. شب ها قدم بزنید و از دوران بارداری بدون هیچ گونه احساس استرسی لذت ببرید. در عین حال به یاد داشته باشید فصل بهار با انرژی مثبت همراه است.

منبع: سایت دکتر سلام


سبک زندگی مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.