نمونه تحلیل های تکنیکال آموزنده در سایت TradingView Ideas

در این مقاله قصد داریم تا گذری برای روند استفاده از ابزار تریدینگ ویو داشته باشیم و نمونه تحلیل تکنیکال آموزنده موجود در این سایت را نیز با هم مرور نماییم. اطلاع از چنین قابلیتی، مزیت های زیادی برای کاربران به دنبال خواهد داشت که در ادامه به بررسی این مزیت ها نیز خواهیم پرداخت.
پنجشنبه، 3 مهر 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
نمونه تحلیل های تکنیکال آموزنده در سایت TradingView Ideas

نمونه تحلیل های تکنیکال آموزنده

ابزارها و پلتفرم های بسیار تخصصی و فوق العاده ای برای تحلیل چارت در بازار بورس داخلی و بین المللی وجود دارد که کاربران می توانند با استفاده از این موارد بهترین کیفیت تحلیل را برای آینده سهام های مورد نظر خود داشته باشند؛ تریدینگ ویو یکی از بهترین و مدرن ترین آن ها است.

هر چند تخصص، تجربه و شناخت بازار اصلی ترین ویژگی هایی هستند که می توانند یک تحلیل گر را در رسیدن به تحلیل های درست و منطقی یاری سازند، اما ابزار مناسب همیشه یکی از موارد لازم برای بازارهای مالی است.

وجود ابزارهای مختلف این امکان را فراهم می آورند تا کاربران بتوانند در ابعاد مختلفی به تماشا و تحلیل بازار پرداخته و روند حرکت قیمت ها را به بهترین شکل پیش بینی نمایند. حتی سرعت کار با این ابزارها نیز از جمله مواردی است که می تواند تفکیک کننده یک تریدر خوب از یک تریدر تازه کار باشد.
 

نگاهی به تریدینگ ویو و امکانات آن

اگر نام ابزار تریدینگ ویو به گوش شما خورده و هنوز از آن برای تحلیل سهام ها و جفت ارزهای مورد نظر خود استفاده نکرده اید، بهتر است هر چه سریعتر نسبت به این امر اقدام نمایید. تریدینگ ویو ابزاری تحت وب برای تحلیل نمودار سهام های مختلف در بازارهای مالی است که تمام ابزارهای مورد نیاز برای تحلیل تکنیکال را در اختیار کاربران قرار می دهد. (1)

هر چند در حال حاضر نرم افزار متاتریدر به عنوان محبوب ترین ابزار مورد استفاده برای تحلیل چارت های مختلف در بازارهای جهانی مورد استفاده قرار می گیرد، اما تریدینگ ویو در سال های گذشته پیشرفت های چشم گیری داشته و برخی مزیت های ویژه آن باعث شده تا تعداد کثیری از کاربران به سمت استفاده از این ابزار تغییر رویه بدهند. این ابزار آنلاین و تحت وب در کنار همه امکاناتی که برای تحلیل در اختیار کاربر می گذارد، امکان دسترسی به تحلیل های سایر کاربران را نیز فراهم آورده و از این رو بسیار کامل تر و بهتر از ابزارهای تحت ویندوز تاثیر خود را روی معاملات تریدرها خواهد داشت. (2)

شما با ایجاد حساب کاربری در سایت تریدینگ ویو به قیمت لحظه ای تمام نمادها و سهام های موجود در بورس های معتبر بین المللی و بازار فارکس دسترسی پیدا کرده و به صورت همزمان می توانید نمودار آن ها را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید. حتی برای کسانی که خیلی به تحلیل تکنیکال وارد نیستند و یا هنوز در این امر به پختگی کامل نرسیده اند، این امکان وجود دارد که تحلیل خود را با تحلیل سایر کاربران فعال در محیط تریدینگ ویو مقایسه کرده و تصمیم بهتری برای ورود به بازار اتخاذ نمایند.

آشنایی با چنین امکاناتی برای کاربران بورس های بین المللی از هر چیزی واجب تر است. دسترسی به انواع نمودارها، اندیکاتورها، ابزارهای تحلیل چارت و قیمت های لحظه ای، تنها بخش کوچکی از مزیت های تریدینگ ویو برای کاربران هستند. (3)

نمونه تحلیل های تکنیکال آموزنده در سایت TradingView Ideas

تحلیل های تکنیکال آموزنده در تریدینگ ویو

شاید در نگاه اول از خود بپرسید که منظور از تحلیل تکنیکال های آموزنده در این پلتفرم چیست و چگونه می توان به آنها دسترسی داشت؟ تمام کاربرانی که در سایت تریدینگ ویو عضو بوده و در بازارهای بین المللی بورس و فارکس مشغول سرمایه گذاری هستند، دائما تحلیل های خود را در بازار در سایت تریدینگ ویو بارگذاری می نمایند. این تحلیل های تصویری با استفاده از استراتژی های مختلف اقدام به تحلیل قیمت هر سهم در روزهای آینده می پردازد. از این رو سایر کاربران نیز می توانند به این تحلیل در سایت دسترسی داشته و در صورت نیاز از آن استفاده کنند. اما هر تحلیلی که آموزنده نیست!

در سایت تریدینگ ویو در صورت درست بودن و پرطرفدار بودن یک تحلیل، تحلیل گر امتیاز بیشتری کسب کرده و تحلیل های وی نیز بالاتر از تحلیل های سایرین به نمایش در می آید. بر اساس تجارب و دانش این افراد گاها با برخی از روش های تحلیلی روبرو خواهید شد که علاوه بر جنبه سرمایه گذاری و تعیین روند بازار جنبه آموزشی نیز داشته و می توان از آن ها به عنوان مرجعی برای یادگیری روش تحلیل و ساخت استراتژی های معاملاتی استفاده کرد. با استفاده از این مزیت شما می توانید:
 
  • بدون مراجعه به مراکز آموزشی اقدام به یادگیری روش های تحلیل تکنیکال نمایید.
 
  • به به روزترین استراتژی های و روش های تحلیل در بازار بورس و فارکس دسترسی پیدا کنید.
 
  • نتیجه تحلیل سایرین را با تحلیل خود مقایسه کنید.
   
  • به روش تحلیل افراد موفق در بازار دسترسی پیدا کرده و از آن ها پیروی کنید.
 
  • ابزارهای موثر در روند بازار را تشخیص دهید.
 
  • قیمت ها و محل های استراتژیک در روند قیمت یک نماد را بدانید.

البته این ها بخش کوچکی از مزیت های استفاده از تریدینگ ویو برای تحلیل تکنیکال است و خود این سایت نیز امکانات و مزیت های ویژه ای را برای کاربران فراهم آورده است که خود نیاز به مقاله ای جداگانه برای بررسی دارد.
 
مثال اول از نمونه تحلیل تکنیکال آموزشی در تریدینگ ویو
به نمودار زیر دقت نمایید:

نمونه تحلیل های تکنیکال آموزنده در سایت TradingView Ideas

این تحلیل مربوط به بررسی روند قیمتی بیت کوین است که یکی از کاربران تریدینگ ویو در این پلتفرم بارگذاری کرده و شما به صورت رایگان می توانید به آن دسترسی پیدا کنید.

نمونه های چنین تحلیل هایی در سایت بسیار زیاد بوده و شما برای هر جفت ارز و یا نمادی به صدها نمونه تحلیل دسترسی خواهید داشت. جالب است که این تحلیل ها قبل از وقوع در سایت بارگذاری شده و شما قبل از اینکه بازار جهت خود را مشخص نماید، به آن ها دسترسی دارید.

اما برسیم به چارت تحلیل بیت کوین در نرم افزار تریدینگ ویو. فارغ از اینکه این تحلیل درست بوده و روند بازار را در آینده درست پیش بینی نماید، نکات بسیار مهمی را می توان از آن استخراج نمود که می توانند فوق العاده کاربردی بوده و در تحلیل تکنیکال از آن ها بهره جست. برای نمونه از همین نمودار بیت کوین اطلاعات زیر قابل استخراج است:

در گوشه چپ و بالای تصویر در زیر نماد بیت کوین دو عبارت MA (200, Close, 0) و EMA (100,Close, 0) را مشاهده می نمایید. تحلیل گر با استفاده از این دو مووینگ اوریج اقدام به بررسی رفتار قیمت در گذشته و پیدا کردن نقاط برگشتی قیمت می نماید. در واقع این دو مووینگ اوریج به نوعی نقش مقاومت و حمایت داینامیک را در این تحلیل به عهده دارند.

حالا این موضوع را با این سوال بررسی کنید که درصد بالایی از کاربران به دنبال این هستند که از چه نوع و چه شماره مووینگ اوریجی برای تحلیل نمودار خود استفاده کنند. در اولین قدم شما از این نمودار و تاثیر آن در چارت می توانید یک ایده برای پاسخ این سوال داشته باشید.

همانطور که در تصویر ملاحظه می نمایید برخورد این دو مووینگ اوریج در چارت نشان از تغییر روند قیمت بوده و ظاهرا در اکثر موارد هم این موضوع صادق بوده است. به همین راحتی شما توانستید از این نمودار یک سیگنال ورود و خروج از بازار را برای تحلیل تکنیکال بیابید.

همچنین کاربر از یک ابزار خاص به نام Spike برای تعیین میزان ریزش قیمت در نمودار بیت کوین در مسیر خود استفاده کرده است. هر چند استفاده از چنین ابزارهایی برای تحلیل تکنیکال برای عموم مرسوم نیست اما گاها اطلاع از این ابزارها می تواند شما را با ابزارهای نوین در این بازار آشنا کند.

فراموش نکنید که دائما ابزارها و اندیکاتورهای مورد استفاده در تحلیل تکنیکال در حال به روز رسانی و پیشرفت هستند. از این رو از تحلیل های موجود در تریدینگ ویو می توانید به این ابزارها نیز دسترسی داشته باشید.

از سایر موارد آموزشی موجود در این چارت نیز می توان به تعیین بهینه مناطق حمایت و مقاومتی اشاره نمود. ناحیه مقاومتی قرمز رنگ موجود در بالای نمودار، حتی یکی از ابزارهایی سایت که تحلیل گر از ان به عنوان نقطه برگشتی قیمت برای پیش بینی استفاده نموده است.

نمونه تحلیل های تکنیکال آموزنده در سایت TradingView Ideas

مثال دوم از نمونه تحلیل تکنیکال آموزشی در تریدینگ ویو
نمودار بالا که از سایت تریدینگ ویو استخراج شده است، تحلیل جفت ارز پوند انگلیس در مقابل ین ژاپن را در تایم فریم یک ساعته نشان می دهد. این تحلیل یک کورس آموزشی عالی برای آشنایی با یکی از الگوهای هارمونیک مورد استفاده در تحلیل تکنیکال است. نمای قرمز رنگ مشخص شده در نمودار نشان دهنده تشکیل الگوی گارتلی که یکی از قوی ترین الگوهای هارمونیک برای تحلیل تکنیکال است، می باشد.

فارغ از این که شما از این تحلیل برای ورود به پوزیشن استفاده کنید یا خیر چنین تحلیلی می تواند به راحتی نحوه تشخیص این الگو راا در نمودار به کاربر بیاموزد. در این نمودار شما درصدهای رشد هر کدام از موج ها را برای تشکیل این الگو مشاهده می نمایید. هر چند این تحلیل در تایم فریم یک ساعته و برای بازه زمانی کوتاه مدت انجام گرفته است اما به راحتی می تواند یک سیگنال قدرتمند برای ورود به پوزیشن فروش در این جفت ارز باشد.

چنین نمودارهای آموزشی در سایت تریدینگ ویو به وفور وجود دارند. برای هر بازاری که در آن فعالیت دارید و هر سهمی در بورس های بین المللی در سایت تریدینگ ویو به چنین تحلیل هایی دسترسی خواهید داشت. شما با پیدا کردن افرادی که تحلیل های آموزشی خود را در این سایت بارگذاری می نمایند به مرور می توانید دانش تحلیل خود را به مراتب قوی تر از قبل نموده و در این حین حتی آن را از نظر به روز بودن نیز ارتقاء دهید.

استفاده از چنین امکاناتی در وهله اول شرایط عالی را برای خود کاربر قرم می زند. حتی اگر شما یک استراتژی مشخص و معین و مخصوص به خود برای معامله در بازارهای بین المللی دارید، می توانید از این ابزارها برای کسب تائیدیه و افزایش درصد موفقیت خود استفاده نمایید؛ استفاده آموزشی از این نمودارها را جدی بگیرید.
 
جمع بندی و نتیجه گیری
هر چند ابزارهای بسیار زیادی برای تحلیل تکنیکال در دنیا به روز رسانی شده است اما مطمئنا ابزاری مانند سایت تریدینگ ویو می تواند در صدر آن ها قرار داشته باشد. به دلیل استفاده تعداد کثیری از کاربران از این ابزار و قرار گرفتن تحلیل های مختلف در آن، این سایت حتی تبدیل به یک سایت آموزشی تحلیل تکنیکال زنده در بازار نیز شده است.

شما می توانید تحلیل های مختلف را مشاهده کرده و آن ها را در آینده بازار مورد ارزیابی قرار دهید تا از این طریق علاوه بر صحت سنجی آن ها از تکنیک های به کار گرفته شده در آن به عنوان یک منبع آموزشی بهره مند شده و دانش تکنیکالی خود را ارتقاء بخشید. نکات و تحلیل های آموزشی به وفور در سایت تریدینگ ویو وجود دارد که اکثر به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می گیرد.

پی نوشتها
  1. www.chartiran.com
  2. www.bigwallet.ir
  3. www.arzdigital.com


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.