نخستین ماهواره شبکه گالیله با زمین تماس گرفت.

مهندسان فضایی بریتانیا علائم رادیویی نخستین ماهواره مجموعه سیستم جهت یابی گالیله را که روز چهارشنبه به فضا پرتاب شد دریافت کرده اند. به گفته آنها جیووه-ای (Giove-A) با ایستگاه زمینی خود تماس برقرار کرده و همه سیستم های آن به درستی کار می کند. نخستین ماهواره 600 کیلوگرمی مجموعه گالیله صبح روز چهارشنبه با راکت روسی "سویوز" از سکوی بایکنور در قزاقستان به فضا پرتاب شد.
چهارشنبه، 28 فروردين 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
نخستین ماهواره شبکه گالیله با زمین تماس گرفت.
نخستین ماهواره شبکه گالیله با زمین تماس گرفت.
نخستین ماهواره شبکه گالیله با زمین تماس گرفت.

منبع:http://daneshnameh.roshd.ir/
مهندسان فضایی بریتانیا علائم رادیویی نخستین ماهواره مجموعه سیستم جهت یابی گالیله را که روز چهارشنبه به فضا پرتاب شد دریافت کرده اند. به گفته آنها جیووه-ای (Giove-A) با ایستگاه زمینی خود تماس برقرار کرده و همه سیستم های آن به درستی کار می کند.
نخستین ماهواره 600 کیلوگرمی مجموعه گالیله صبح روز چهارشنبه با راکت روسی "سویوز" از سکوی بایکنور در قزاقستان به فضا پرتاب شد. این ماهواره راه را برای نصب شبکه ای از 30 ماهواره اروپایی که با سیستم "جی پی اس" (سیستم موقعیت یاب جهانی) آمریکا رقابت خواهد کرد هموار می کند.
جیووه-ای توسط شرکت کوچک بریتانیایی "فناوری ماهواره ای سوری" (SSTL)، زیر مجموعه دانشگاه سوری در جنوب غربی انگلستان، ساخته شده است. مهندسان فضاپیما را از اتاق فرمان "اس اس تی ال" در شهر گیلدفورد واقع در سوری کنترل می کنند. مکس میرمن، از مهندسان اصلی در شرکت "اس اس تی ال" روز چهارشنبه گفت که آنها علائم رادیویی را از ماهواره دریافت کرده اند و همه چیز طبق برنامه پیش می رود.
اس اس تی ال در وب سایت خود نوشت: "دومین صفحه خورشیدی مستقر شده و سیستم برق ماهواره طبق برنامه کار می کند."
مهندسان ظرف چند روز آینده محموله ماهواره را به کار خواهند انداخت تا فناوری هایی که قرار است در سیستم ماهواره های گالیله به کار گرفته شود را برای نخستین بار به بوته آزمایش بگذارند.
نخستین وظیفه جیووه-ای استفاده از فرکانس هایی است که اتحادیه بین المللی ارتباطات راه دور (آی تی یو) برای سیستم گالیله اختصاص داده است. زمانی که محموله فعال شد، علائم رادیویی که جیووه-ای مخابره می کند توسط ایستگاه های زمینی تحلیل خواهد شد تا نسبت به برخورداری آن از کیفیت و استاندارد لازم اطمینان حاصل شود. جیووه-ای همچنین ساعت های اتمی برای سیستم گالیله را امتحان خواهد کرد.
این پروژه 4/3 میلیارد یورویی، که انتظار می رود تا سال 2010 تکمیل شود، به کاربران خصوصی خدمات جهت یابی و موقعیت یابی ماهواره ای که ده بار دقیق تر از سایر سیستم های موجود است ارائه خواهد کرد. هرچند سیستم "جی پی اس" آمریکا هم اکنون به طور گسترده مورد استقاده ملوان ها، کوهنوردان و رانندگان است اما از آنجا که این سیستم ساخته ارتش آمریکاست، این نهاد حق اعمال محدودیت بر استفاده از آن یا خاموش کردن سیستم به دلایل امنیتی را محفوظ می دارد
این ماهواره راه را برای نصب 29 ماهواره دیگر مجموعه گالیله هموار می کند.




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط