آژانس فضایی اروپایی نخستین ماهواره آزمایشی خود را به فضا پرتاب کرده است.

با تکمیل طرح گالیله کشورهای اروپایی امیدوارند بتوانند خدمات گسترده راهیابی ماهواره ای را در اختیار کاربران قرار دهند و به این ترتیب به تسلط فعلی آمریکاییان بر این صنعت خاتمه دهند. بی بی سی : بامداد روز چهارشنبه، 28 دسامبر، ماهواره آزمایشی جیووه - ای (Giove-A) با استفاده از یک فروند موشک سایوز ساخت روسیه از پایگاه فضایی بایکونور در قزاقستان به فضا پرتاب شد که هدف از استقرار آن در فضا آزمایش بخشی از فناوری پیچیده ای است که برای استقرار سیستم راهیابی گالیله در فضا ضرورت دارد.
پنجشنبه، 29 فروردين 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آژانس فضایی اروپایی نخستین ماهواره آزمایشی خود را  به فضا پرتاب کرده است.
آژانس فضایی اروپایی نخستین ماهواره آزمایشی خود را در قالب طرح استقرار سیستم راهیابی ماهواره ای گالیله به فضا پرتاب کرده است.
آژانس فضایی اروپایی نخستین ماهواره آزمایشی خود را در قالب طرح استقرار سیستم راهیابی ماهواره ای گالیله به فضا پرتاب کرده است.

. منبع:http://daneshnameh.roshd
با تکمیل طرح گالیله کشورهای اروپایی امیدوارند بتوانند خدمات گسترده راهیابی ماهواره ای را در اختیار کاربران قرار دهند و به این ترتیب به تسلط فعلی آمریکاییان بر این صنعت خاتمه دهند.
بی بی سی : بامداد روز چهارشنبه، 28 دسامبر، ماهواره آزمایشی جیووه - ای (Giove-A) با استفاده از یک فروند موشک سایوز ساخت روسیه از پایگاه فضایی بایکونور در قزاقستان به فضا پرتاب شد که هدف از استقرار آن در فضا آزمایش بخشی از فناوری پیچیده ای است که برای استقرار سیستم راهیابی گالیله در فضا ضرورت دارد.
جیووه - ای توسط یک شرکت کوچک بریتانیایی ساخته شده که در مناقصه ساخت این ماهواره آزمایشی برنده شد و توانست آن را در مدتی کمتر از سه سال تکمیل کند.
طرح استقرار سیستم راهیابی ماهواره ای گالیله، که هزینه تکمیل آن حدود 4 میلیارد دلار تخمین زده شده است، به منظور ارایه خدمات راهیابی و ناوبری به کاربران خصوصی در مناطق مختلف جهان به اجرا گذاشته می شود.
این طرح شامل قرار دادن سی ماهواره در فضای اطراف زمین است به نحوی که بتواند امکان یافتن نقاط مورد نظر بر روی نقشه را در اختیار کاربران قرار دهد.
آژانس فضایی اروپایی امیدوار است این طرح تا سال 2010 تکمیل شود و خدمات خود را در اختیار انواع کاربران، از رانندگان اتومبیل گرفته تا خلبانان و گروه های امدادرسانی قرار دهد.




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط