رشد20 برابري فعاليت ناوگان هواپيمايي كشور در مقايسه با قبل از انقلاب

مدير عامل ايران‌اير اعلام كرد: رشد20 برابري فعاليت ناوگان هواپيمايي كشور در مقايسه با قبل از انقلاب مدير عامل ايران‌ اير با اعلام رشد20برابري فعاليت ناوگان هواپيمايي كشور در مقايسه با قبل از انقلاب گفت: متوسط ناوگان ملكي هما در بيش از ربع قرن گذشته حدود 30 فروند بوده، كه در دو سال گذشته با رشدي بي‌سابقه به 42 فروند رسيده است. سعيد حسامي مدير عامل هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران امروز در يك نشست مطبوعاتي به بيان دستاوردهاي ايران‌اير از ابتداي انقلاب
يکشنبه، 30 تير 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
رشد20 برابري فعاليت ناوگان هواپيمايي كشور در مقايسه با قبل از انقلاب
رشد20 برابري فعاليت ناوگان هواپيمايي كشور در مقايسه با قبل از انقلاب
رشد20 برابري فعاليت ناوگان هواپيمايي كشور در مقايسه با قبل از انقلاب

مدير عامل ايران‌اير اعلام كرد:
رشد20 برابري فعاليت ناوگان هواپيمايي كشور در مقايسه با قبل از انقلاب
مدير عامل ايران‌ اير با اعلام رشد20برابري فعاليت ناوگان هواپيمايي كشور در مقايسه با قبل از انقلاب گفت: متوسط ناوگان ملكي هما در بيش از ربع قرن گذشته حدود 30 فروند بوده، كه در دو سال گذشته با رشدي بي‌سابقه به 42 فروند رسيده است. سعيد حسامي مدير عامل هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران امروز در يك نشست مطبوعاتي به بيان دستاوردهاي ايران‌اير از ابتداي انقلاب تا كنون و نيز مقايسه وضعيت فعلي ايرلاين ملي كشور با قبل از انقلاب پرداخت. دستيابي به ركوردي جديد در زمينه ناوگان ملكي و صندلي پروازي وي با بيان اينكه در سالهاي پس از انقلاب بالغ بر 20 برابر كل فعاليتهاي انجام شده در دوران پهلوي، كار انجام شده است، اظهار داشت: ناوگان ملكي شركت هما در بيش از ربع قرن گذشته به طور معمول حدود 30 فروند بوده، اين در حاليست كه در دو سال گذشته با رشدي بي‌سابقه اين تعداد به 42 فروند رسيده است. حسامي اين تعداد را متشكل از 12 فروند بوئينگ، 14 فروند ايرباس و 16 فروند فوكر دانست و با اشاره به وجود 10 فروند هواپيما در شركت هواپيمايي ايران‌ايرتور خاطرنشان كرد: با اين حساب تعداد هواپيماهاي ايران‌اير و ايران‌اير تور مجموعا به رقمي معادل 52 فروند متشكل از 10 هزار و 500 صندلي مي‌رسد كه در تاريخ فعاليت هما از ابتدا تا كنون بي‌سابقه بوده است. وي تصريح كرد: در دو سال گذشته به طور متوسط هر سال 5/5 هواپيما وارد كشور شده است كه در مقايسه با متوسط سالهاي پيش از آن از رشدي 4 برابري برخوردار است. مدير عامل ايران‌اير حفظ ناوگان را از سياستهاي اساسي اين شركت ذكر كرد و گفت: در دو سال گذشته هواپيمايي جمهوري اسلامي موفق به اورهال سه فروند بوئينگ شد و چهارمين فروند از اين نوع هواپيما نيز در حال تعميرات اساسي است.
وي با بيان اينكه متوسط عمر ناوگان هما 19 سال است، خاطرنشان كرد: اين امر باعث افزايش هزينه‌هاي نيروي انساني و نيز تعميرات و نگهداري هواپيما مي‌شود ولي به هيچ عنوان ارتباطي با ايمني هواپيما ندارد. ركوردي بي‌سابقه در انجام عمليات حج حسامي در ادامه با اشاره به انتقال 50 درصد از سهم جابجايي حجاج به سعودي ايرلاين در سال 79، تصريح كرد: اين اتفاق در اثر كوتاهي مسئولان وقت صورت گرفت. وي حج امسال را بي‌نظيرترين عمليات جابجايي حجاج در كشور اعلام و تاكيد كرد: ميانگين تاخير پروازهاي رفت 9 دقيقه بود و در صورتيكه بدي آب و هوا در تبريز رخ نمي‌داد اين ميزان حتي قابليت كاهش تا 3 دقيقه را داشت. مدير عامل هواپيمايي جمهوري اسلامي خاطرنشان كرد: اين ركورد چه در مورد تاخيرات و چه در مورد كيفيت ارائه خدمات در دنيا بي‌سابقه بود. وي در ادامه با بيان اينكه ميزان تاخيرات شركتي كه به طور موازي با ايران‌اير اقدام به جابجايي مسافران مي‌كرد سه برابر ايران‌اير بود، افزود: در پروازهاي برگشت نيز برتري ايران‌اير نسبت به سعودي ايرلاين با همين نسبت مشخص بود. اقدامات انجام شده در راستاي خصوصي‌سازي مدير عامل ايران‌اير با تاكيد بر اينكه در صورت رسيدن به مرحله سوددهي امكان واگذاري به راحتي فراهم خواهد شد، اظهار داشت: در سال 84 حجم زيان اين شركت معادل 44 ميليارد تومان و در سال 85 معادل 23 ميليارد تومان بود. وي افزود: تراز مالي ايران‌اير براي سال جاري هنوز مشخص نشده است ولي اميدواريم كه ميزان ضررها كاهش يافته و به مرحله سوددهي نزديكتر شويم.
حسامي با اشاره به تلاش اين شركت در جهت تغيير ساختار به منظور فراهم كردن بسترهاي لازم براي خصوصي‌سازي، تبديل قسمتهاي مختلف شركت به شركتهاي اقماري را مورد اشاره قرار داد و گفت: در همين راستا كيترينگ هما در حال واگذاري به بخش خصوصي است. وي از برون‌سپاري خدمات هما به عنوان ديگر اقدامات اين شركت در جهت وارد شدن به بخش خصوصي ياد كرد و گفت: با تمام اين اقدامات به علت اينكه قيمت بليت در ايران ارزانتر از تمام كشورهاست، مانع بزرگي در جهت سوددهي اين شركت به حساب مي‌آيد. تاكيد بر لزوم تغيير شيوه تعيين قيمت عضو شورايعالي هواپيمايي كشوري با تاكيد بر اينكه تا پايان سال هيچ برنامه‌اي براي افزايش قيمت بليت هواپيما وجود ندارد و هرگونه افزايشي در اين زمينه با نظر شورايعالي هواپيمايي كشوري صورت مي‌گيرد، تصريح كرد: با اين وجود ايران‌اير به عنوان ايرلاين ملي كشور خواهان افزايش قيمت بليت هواپيما و نيز اصلاح شيوه تعيين قيمت بليت به تناسب زمان خريداري بليت است. وي در توضيح اين مطلب گفت: بايد قيمت بليت هواپيما براي افرادي كه زودتر اقدام به خريداري مي‌كنند ارزانتر باشد و نيز بليت ايام و ساعتهاي شلوغ از لحاظ مسافري با قيمتي گرانتر فروخته شود. مدير عامل هما در ادامه با اشاره به تصميماتي كه اخيرا در خصوص حذف يارانه سوخت هواپيما از سال آينده اتخاذ شده است، تحقق اين امر را مترادف با افزايش قيمت بليت هواپيما و يا پرداخت يارانه از سوي دولت عنوان كرد. ايران‌اير مرجع صنعت حمل و نقل هوايي است حسامي با بيان اينكه شركت ايران‌اير يك شركت مرجع در صنعت حمل و نقل هوايي است، تصريح كرد: در حال حاضر بسياري از نيروهاي شاغل در ايرلاينهاي داخلي و خارجي از پرسنل هما هستند. وي تاكيد كرد: به پرسنل خود اعتقاد داريم و از تمام اقدامات آنها دفاع مي‌كنيم. مدير عامل هما با بيان اينكه خلبانان و پرسنل اين شركت به گونه‌اي آموزش ديده‌اند كه در هر شرايطي تنها نكات فني و ايمني را مد نظر قرار داده و به هيچ عنوان انجام و يا عدم انجام پرواز را منوط به واكنشهاي مثبت و منفي مردم نكنند، تصريح كرد: با اين حال به خاطر بروز تاخيراتي كه البته به واسطه محدوديتهاي اعمال شده به اين شركت ايجاد مي‌شوند، از مردم عذرخواهي مي‌كنيم.
منبع:www.farsnews.net




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط