ژاپنی‌ها هسته گیلاس به فضا می‌فرستند

درختان گیلاس كه قرنهاست شكوفه های آنها در قلب ملت ژاپن جای دارد، افتخار دیگری به دست می آورند : هسته گیلاس به فضای ماورای جو انتقال می یابد. به گزارش ایرنا، سازمان اكتشافات هوافضای ژاپن (جاكسا) طرحی را تصویب كرده است كه به موجب آن چند هسته گیلاس به آزمایشگاه ژاپن در ایستگاه فضایی بین المللی در مدار زمین فرستاده خواهد شد. شركت سیستم های فضایی سرنشین دار Manned Space Systemsكه كنسرسیومی متشكل از ۵۵ شركت خصوصی است
پنجشنبه، 2 آبان 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ژاپنی‌ها هسته گیلاس به فضا می‌فرستند
ژاپنی‌ها هسته گیلاس به فضا می‌فرستند
ژاپنی‌ها هسته گیلاس به فضا می‌فرستند

درختان گیلاس كه قرنهاست شكوفه های آنها در قلب ملت ژاپن جای دارد، افتخار دیگری به دست می آورند : هسته گیلاس به فضای ماورای جو انتقال می یابد. به گزارش ایرنا، سازمان اكتشافات هوافضای ژاپن (جاكسا) طرحی را تصویب كرده است كه به موجب آن چند هسته گیلاس به آزمایشگاه ژاپن در ایستگاه فضایی بین المللی در مدار زمین فرستاده خواهد شد. شركت سیستم های فضایی سرنشین دار Manned Space Systemsكه كنسرسیومی متشكل از ۵۵ شركت خصوصی است برنامه پرواز شش ماهه هسته درخت گیلاس در فضا را سازمان دهی كرده است تا تأثیر میكروجاذبه بر آن ها مشخص شود. یوكو اوتاكه سخنگوی این كنسرسیوم می گوید هدف از این كار آنست كه علاوه بر آزمایشهای علمی، در شرایطی كه شمار اندكی از انسانها می توانند به فضا بروند، هسته ها به نمایندگی از انسان ها در فضا حضور پیدا كنند. شكوفه های بهاری سالیانه درختان گیلاس فرصتی برای برگزاری جشن در سراسر ژاپن است بطوری كه مردم برای لذت بردن از عمر كوتاه این شكوفه ها به گردش در هوای آزاد می روند. در این برنامه فضایی دانه های سوسن و بنفشه و نیز هسته ۱۰درخت گیلاس از جمله سه درخت كه دولت به عنوان گنجینه ملی برگزیده است و زیباترین شكوفه های ژاپن را تولید می كند به فضا فرستاده خواهند شد.
یكی از این درختان قدیمی تاكی زاكورا Takizakura به معنای شكوفه های گیلاس آبشاری است. این درخت طی سه هفته كه در شهر میهارو شكوفه می دهد ، ۳۰۰ هزار بازدیدكننده را به خود جلب می كند. در ماه ژوئن یا ژوییه دانش آموزان دبستانی حدود ۲۰۰ دانه ریخته بر زمین را برای این طرح فضایی جمع آوری می كنند. این شهر با مؤسسه های تحقیقاتی در مالكیت هسته های بازگشتی از فضا مشاركت دارد. از آنجا كه هسته گیلاس با تأییدیه سفر فضایی بازمی گردد انتظار می رود برای ترویج گردشگری در این ناحیه مورد استفاده قرار گیرد و علاقه كودكان را به علوم جلب نماید. برنامه ارسال هسته گیلاس در ماه اكتبر انجام می شود و سال آینده به زمین بازگردانده می شوند. ژاپن صاحب یك برنامه فضایی بلندپروازانه است . این كشور ماه گذشته اولین بخش از آزمایشگاه فضایی خود را با كمك فضاپیمای ایندیور به فضا فرستاد.
منبع: روزنامه ابرار

معرفی سایت مرتبط با این مقاله


تصاویر زیبا و مرتبط با این مقاله



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط