پرواز نخستین هواپیمای سرنشین دار هیدروژنی جهان

این پرواز تاریخی چندی پیش و در آسمان جنوب شهر مادرید در اسپانیا انجام شد. البته انجام این پروژه تاریخی به تنهایی از سوی بوئینگ صورت نگرفته و چند شرکت دیگر از کشورهای مختلف جهان، با غول هوانوردی دنیا(بوئینگ) همکاری داشته اند. طول بال های این هواپیما 16/3 متر است. فرانچسکو اسکاتری از مدیران ارشد این پروژه گفت: "بوئینگ برنامه فعالی برای طراحی و ارائه فناوری های نوین برای
دوشنبه، 27 آبان 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
پرواز نخستین هواپیمای سرنشین دار هیدروژنی جهان
پرواز نخستین هواپیمای سرنشین دار هیدروژنی جهان
پرواز نخستین هواپیمای سرنشین دار هیدروژنی جهان

شرکت بوئینگ با به پرواز در آوردن هواپیمای سرنشین داری که با استفاده از سلول های سوختی هیدروژنی، به عنوان منبع تامین انرژی حرکت می کند، برگ جدیدی بر دفتر تاریخ هوانوردی جهان افزود .
این پرواز تاریخی چندی پیش و در آسمان جنوب شهر مادرید در اسپانیا انجام شد. البته انجام این پروژه تاریخی به تنهایی از سوی بوئینگ صورت نگرفته و چند شرکت دیگر از کشورهای مختلف جهان، با غول هوانوردی دنیا(بوئینگ) همکاری داشته اند.
طول بال های این هواپیما 16/3 متر است. فرانچسکو اسکاتری از مدیران ارشد این پروژه گفت: "بوئینگ برنامه فعالی برای طراحی و ارائه فناوری های نوین برای استفاده در صنایع هواپیمایی منطبق با استاندارد های زیست محیطی دارد."
او ادامه داد: " این پروژه 5 ساله به دلیل استفاده از منبع سوختی نظیر سلول های هیدروژنی، یک رویداد تاریخی محسوب می شود. عملی شدن این ایده، نمونه ای از برنامه های بوئینگ برای اکتشافات آینده است."
سلول سوختی،الکتروشیمیایی که هیدروژن را مستقیما به الکتریسیته و گرما تبدیل می کند ،آن هم بدون آن که آلاینده های زیست محیطی نظیر دی اکسید کربن بر جای گذارد. در این فرایند، تنها آب و گرما تولید می شود.
این هواپیما تاکنون در سه نوبت پرواز آزمایشی، از جنیه های گوناگون مورد بررسی قرار گرفته است. محصول خلاقانه بوئینگ در ماه های فوریه و مارس مورد آزماش های پرواز های حقیقی قرار گرفت و اکنون بوئینگ نسبت به تولید انبوه و تجاری آن امیدوار شده است.
در طول این آزمایش ها ، خلبان هواپیما را تا ارتفاع یک هزار متری از سطح دریا بالا برد. در این فرایند ، وی از ترکیب نیروی باتری و نیروی تولید شده به وسیله سلول های سوختی هیدروژنی استفاده کرد. پس از آن که هواپیما به ارتفاع مورد نظر رسید، وی باتری ها را از سیستم خارج کرد و برای مدت 20 دقیقه با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت به پرواز خود ادامه داد.
محققان بوئینگ معتقدند که می توان در آینده با استفاده از این سلول های سوختی در سیستم های پروازی کوچک و سبک امیدوار بود.
منبع:gizmag.com

معرفي سايت مرتبط با اين مقاله


تصاوير زيبا و مرتبط با اين مقاله




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط