تلسکوپی با هدف جاسوسی احیا شد!

یک محقق انگلیسی با تغییر عملکرد تلسکوپ اشعه گامای ناسا که در سال 2000 سقوط کرد این تلسکوپ را به یک وسیله جاسوسی در شناسایی مواد رادیواکتیوی و امنیت ملی تبدیل کرده است. این تلسکوپ فضایی ناسا (رصدخانه پرتوهای گاما Compton) که با هدف شناسایی پرتوهای گامای کهکشانهای دور به فضا پرتاب شده بود در سال 2000 در اقیانوس
دوشنبه، 27 آبان 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تلسکوپی با هدف جاسوسی احیا شد!
تلسکوپی با هدف جاسوسی احیا شد!
تلسکوپی با هدف جاسوسی احیا شد!

اکنون "جیمز رایان" در دورهام با جمع آوری قطعات و تغییر عملکردهای این تلسکوپ فضایی، آن را به یک وسیله شناسایی مواد رادیواکتیو و امنیت ملی تبدیل کرده است.
یک محقق انگلیسی با تغییر عملکرد تلسکوپ اشعه گامای ناسا که در سال 2000 سقوط کرد این تلسکوپ را به یک وسیله جاسوسی در شناسایی مواد رادیواکتیوی و امنیت ملی تبدیل کرده است.
این تلسکوپ فضایی ناسا (رصدخانه پرتوهای گاما Compton) که با هدف شناسایی پرتوهای گامای کهکشانهای دور به فضا پرتاب شده بود در سال 2000 در اقیانوس آرام سقوط کرد و درآنجا مدفون شد.
اکنون "جیمز رایان" از دانشگاه نیوهمشایر" در دورهام با جمع آوری قطعات و تغییر عملکردهای این تلسکوپ فضایی، آن را به یک وسیله شناسایی مواد رادیواکتیو و امنیت ملی تبدیل کرده است.
در این خصوص رایان اظهار داشت: "اگر ما به کمک این تلسکوپ می توانیم ایزوتوپ آلومینیوم 26 را از طرف دیگر کهکشان نشان دهیم به طور حتم می توانیم این مواد را از آنطرف خیابان نیز ردیابی کنیم."
نمونه آزمایشی این ردیاب جدید در کنگره موسسه مهندسی الکترونیک و الکتریکال به نمایش گذاشت این کنگره را وزارت امنیت ملی آمریکا در بوستن برگزار کرده است.
براساس گزارش تاپ نیوز، فناوریهایی که در ردیابهای فعلی اشعه گاما به کار رفته اند از 20 سال قبل شکل گرفته اند.
تجهیزات به کار رفته در این تلسکوپ می توانند نور گسیل شده از تفرق الکترونهای برانگیخته شده از پرتوهای گاما و همچنین منبع انتشار این پرتوها را نشان دهد بنابراین ابزاری مناسب برای شناسایی نوع و مواد مواد رادیواکتیوی و بمب است.
منبع:http://www.khodkar.ir

معرفي سايت مرتبط با اين مقاله


تصاوير زيبا و مرتبط با اين مقاله




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط