شعله های خورشیدی با لرزه های سطح خورشید ارتباط دارند

ستاره شناسان دانشگاه آرهوس دانمارک با بررسی اطلاعاتی که کاوشگر سوهو (رصدخانه خورشیدی و هلیوسفریکی) ناسا و اسا جمع آوری کرده است کشف کردند که امواج لرزه ای روی خورشید با شعله های درخشان حاضر در سطح این ستاره ارتباط دارند. این رصدها به فیزیکدانان اطلاعات جدیدی درباره پدیده ای که از مدتها قبل ناشناخته باقی مانده
دوشنبه، 27 آبان 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
شعله های خورشیدی با لرزه های سطح خورشید ارتباط دارند
شعله های خورشیدی با لرزه های سطح خورشید ارتباط دارند
شعله های خورشیدی با لرزه های سطح خورشید ارتباط دارند

ستاره شناسان دانمارکی با کمک اطلاعاتی که کاوشگر "سوهو" از خورشید جمع آوری کرده است نشان دادند که روشنایی و درخشش خورشید به دلیل لرزه هایی است که در سطح خارجی این ستاره ایجاد می شود.
ستاره شناسان دانشگاه آرهوس دانمارک با بررسی اطلاعاتی که کاوشگر سوهو (رصدخانه خورشیدی و هلیوسفریکی) ناسا و اسا جمع آوری کرده است کشف کردند که امواج لرزه ای روی خورشید با شعله های درخشان حاضر در سطح این ستاره ارتباط دارند.
این رصدها به فیزیکدانان اطلاعات جدیدی درباره پدیده ای که از مدتها قبل ناشناخته باقی مانده بود ارائه می کند و همچنین می تواند به عنوان به روش مفید در بررسی ستارگان دیگر مورد استفاده قرار گیرد.
به گفته این محققان خارجی ترین لایه داخل خورشید همانند دیگ جوشانی است که موجب افزایش بسیار زیاد دمای گاز می شود.
سوهو مجهز به ابزاری است که توانایی بررسی این پدیده را دارد. این کشف نشان می دهد که به خصوص گروهی از نوسانات ۵ دقیقه ای با بسامد حدود ۳ میلی هرتز در تولید شعله های سطح خورشید بسیار مفید هستند.
براساس گزارش Space، این دانشمندان موفق شدند ارتباط میان نوسانات ۵ دقیقه ای و شعله های خورشید را پیدا کنند و نشان دهند زمانی که تعداد شعله های خورشید افزایش می یابند شدت این نوسانات نیز زیاد می شود.
منبع: خبرگزارى مهر

معرفي سايت مرتبط با اين مقاله


تصاوير زيبا و مرتبط با اين مقاله




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط