آیا با شماره موبایل میتوان افراد را ردیابی کرد؟

آیا ردیابی موقعیت یک شخص از طریق شماره موبایل امکان پذیر است؟ آیا ادعای بعضی از تبلیغات ها در مورد روش های ردیابی با استفاده از روشی که ادعا می کنند، حقیقت دارد؟ در مورد تکنولوژی‌های ردیابی چه می دانید؟
جمعه، 15 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آیا با شماره موبایل میتوان افراد را ردیابی کرد؟

ردیابی افراد با شماره موبایل تبلیغی نادرست

در رابطه بحث ردیابی افراد با شماره موبایل باید در یک جواب کوتاه باید گفت که چنین کاری امکان پذیر نیست و اگر کمی در این باره منطقی فکر کنید به دروغ بودن این موضوع پی خواهید برد.

وبسایت ها و برنامه های جعلی بسیاری در این باره تبلیغات می‌کنند که متاسفانه افرادی که در این باره اطلاعاتی ندارند فریب اینگونه تبلیغات نادرست را می‌‌خورند.

باید در جواب به اینگونه تبلیغات گفت در صورتی که فرض را بر این بگیریم که چنین ابزاری وجود داشته باشد، می‌توان به جراءت گفت که دیگر حریم خصوصی برای افراد باقی نخواهد ماند و هر شخصی به سادگی می‌تواند با در اختیار داشتن شماره موبایل شخص دیگری موقعیت مکانی او را مشخص کند و به ردیابی افراد بپردازد. بنابراین به سادگی می‌توان به دروغ بودن این ادعا پی برد و با اطمینان گفت که چنین ابزاری وجود ندارد.

ردیابی به روش های رایج تنها از طریق ردیابی به وسیله GPS یا سیمکارت موجود در دستگاه موبایل افراد یا دیگر سخت افزار ارتباط رادیویی امکان پذیر است که در هر صورت برای ردیابی به این روش ها نیاز به دسترسی مستقیم وجود دارد، بنابراین این موضوع هم دلیل بر نادرستی ادعای ردیابی افراد بدون دسترسی مستقیم یا با شماره موبایل است.

به این ترتیب هرگونه ادعایی مانند ردیابی شماره موبایل روی نقشه ، یافتن مکان با شماره موبایل ، ردیابی از طریق تلگرام و موارد مشابه نادرست بوده و واقعیت ندارند.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.