لیستی از نمادها و معانی مسحور کننده سلتیک ایرلندی

نمادهای سلتیک ایرلندی بسیار محبوب هستند. تمام نمادها چیز منحصر به فردی را نشان می‌دهند، و مردم اغلب آنها را هدیه می‌دهند و یا چیزهایی را که این نمادها بر روی آنها قرار دارد، به عزیزانشان می‌دهند. این مقاله فهرستی از نمادهای سلتیک ایرلندی را همراه با معانی مرتبط با آنها ارائه می‌دهد.
سه‌شنبه، 10 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
لیستی از نمادها و معانی مسحور کننده سلتیک ایرلندی
آیا می‌دانید نمادهای سلتی از الگوی طرح‌های صدها ساله مانند نسخ خطی سلطنتی باستانی از جمله شاهکارهای قرن نوزدهم تاریخ هنر ایرلند، در «کتاب سلس» هستند.
 
نمادهای سلتیک ایرلندی برای مدتی طولانی الهام بخش هنر و نقاشی بوده است. اشکال مختلف آن توسط مردم تحسین شده و به عنوان یک باور یا قطعه‌ای از هنر، در مردم، با استفاده از چیزهای مختلفی که این نمادها بر روی آنها است، مورد استفاده قرار گرفته است. در اینجا لیستی از برخی از این نمادها، همراه با معنی آنها آورده شده است.
 

درخت زندگی سلتیک

این نماد برای معنویت، خرد و امید است، درخت نماد و منبع تغذیه است، از آن جا که محل تهیه غذا و پناهگاه بوده است. ایرلندی‌ها معتقد بودند که این قدرت را دارد که پیام‌های خود را به خدایان منتقل کند، و این گونه در نظر گرفته شده است که این در واقع یک پل است که حوزه‌های بالایی و پایین‌تر موجودات را به هم متصل می‌کند. در میان تمام درختان، درخت بلوط مقدس‌تر از همه است. آنها همچنین معتقدند که برخی از درختان توانایی شفا بخشی داشتند و بنابراین وسایل شخصی را از چنین درختانی آویزان می‌کردند.
 
لیستی از نمادها و معانی مسحور کننده سلتیک ایرلندی

ماهی قزل آلا 

ماهی قزل آلا که یک نماد غالب است، برای حکمت و دانش به کار برده می‌شود. گفته شده است که ماهی‌ها در چاه‌های مقدس زندگی می‌کردند و از اسرار جهان آگاه بودند و دانشی عمیق و مخفی داشتند.
 
لیستی از نمادها و معانی مسحور کننده سلتیک ایرلندی

شبدر سه برگ (Shamrock)

شبدر سه برگ نماد ایرلندی بسیار محبوبی است که بر روی جعبه و موارد هدیه حک شده است. اهمیت آن در سه برگ قرار دارد. آنها سه الهه سنتی سلتی را نماد می‌دانند و این گونه در نظر گرفته می‌شود که قدرت‌های روحی بسیاری را نگه می‌دارند. شماره '3' آن را قوی‌تر می‌کند. آنها بر این باورند که برگ‌ها تمام جهان را نمادین می‌کنند. گذشته، حال و آینده؛ بهشت، زمین و جهنم؛ زمین، دریا و آسمان همه سه گانه آمده‌اند و به همین ترتیب در سه برگ شبدر می‌آیند.
 
لیستی از نمادها و معانی مسحور کننده سلتیک ایرلندی

کلاداغ Claddagh))

شکل آن به اندازه کافی برای انتقال پیامی که می‌رساند، واضح است. دو دست در اطراف یک قلب، که تاج روی سرش دارد. گفته شده است که کلاداغ احساسات عشق، دوستی، وفاداری و محبت را نشان می‌دهد. در ابتدا آن نماد، فقط در حلقه‌ها، به خصوص حلقه‌های عروسی دیده می‌شد، اما امروزه آن را می‌توان در آویز، جعبه‌های جواهرات و بسیاری از چیزهای دیگر دید. امروزه می‌توان آن را به دوستان و همچنین هر کسی که مایل به بیان عشق است، داد.
 
لیستی از نمادها و معانی مسحور کننده سلتیک ایرلندی

مارپیچ سلتیک 

اشکال مختلف مارپیچی وجود دارد. گاهی اوقات تنها یک مارپیچ وجود دارد و گاهی اوقات دو یا چند مارپیچ متصل به یکدیگر وجود دارند که اغلب اوقات سفر انسان از دنیای درونی او را توصیف می‌کنند تا جهان را فراتر از یک جهان نشان دهند. این مارپیچ سفر خود را از داخل به جهان بیرونی نشان می‌دهد. مارپیچ سه گانه نماد این چرخه از زمان تولد تا مرگ و تولد دوباره است.
 

گره سلتیک (نماد ایرلندی)

گره‌های سلتیک بازنمایی‌های زنده، متشکل از کار گره و الگوهایی برای دکوراسیون است. آنها با استفاده از اشکال و الگوهای مختلفی که شامل حیوانات، موجودات اسطوره‌ای، الگوهای مارپیچی و غیره هستند، ایجاد می‌شوند. گره سه گانه و گره دارا، دو نوع از آنها هستند، معانی آنها در زیر توضیح داده شده است.

لیستی از نمادها و معانی مسحور کننده سلتیک ایرلندی 
 
گره سه‌گانه
این نماد دارای معانی بی‌شماری است. علاوه بر این دشوار است که معنی دقیق آن را بدانیم، زیرا داستان‌های مربوط به گره‌های سلتیکس در جایی نوشته نشده است. اعتقاد بر این است که گره‌های قمری یا خورشیدی بر طبق سلتیک باستان شناخته می‌شوند. این بر اساس حضور مثلث سه گوشه در کنار دیگر نمادهای خورشیدی و قمری در بقایای باستانی دیده شده است. همچنین به عنوان "مثلث" (شکل سه گوشه) شناخته می‌شود، آن را به سه شکل جداگانه به عنوان یک شکل واحد، نشان می‌دهد. به عبارت دیگر، این نشان دهنده اتحاد 3 شکل است. این گره ممکن است برای تثلیث مسیحیت باشد، در حالی که این سه فرم ممکن است نماینده پدر، پسر و روح القدس یا تثلیث باشد، از بعد دیگر در آن 3 شکل ممکن است نماینده مادر، کرون و دوئل باشد. برخی از معانی دیگر عبارتند از:
• روح، ذهن، بدن
• مادر، پدر، کودک
• گذشته، حال، آینده
• قدرت، عقل، عشق
 
این نماد همچنین ممکن است به سه بریجت مربوط باشد، که دارای سه جنبه هنر، شفا، و اسمیت است. بریجت یکی از الهه‌های قدرتمند است که سه جنبه ذکر شده را دارا می‌باشد. معمولاً یک دایره در اطراف مثلث وجود دارد که نماد حفاظت، ابدیت و بی‌نهایت است. دایره‌ها در اطراف گره‌های سلتیک وحدت معنوی را نشان می‌دهند.
 
لیستی از نمادها و معانی مسحور کننده سلتیک ایرلندی
 
گره سلتیک دارا
دارا از کلمه ایرلندی به معنی درخت بلوط می‌آید. درخت بلوط که اهمیت زیادی در فرهنگ ایرلندی دارد، سرنوشت، حکمت، قدرت، استقامت، قدرت و رهبری را نشان می‌دهد. اعتقاد بر این است که نشان دهنده سیستم ریشه درخت بلوط است. دایره‌ها در اطراف گره‌های سلتیک وحدت معنوی را نشان می‌دهند. این به ما منابع نامحدودی از قدرت درونی و آرام (در زیر خاک) را نشان می‌دهد. این گره ممکن است انواع مختلفی داشته باشد، که از آن شکل مشتق شده است.
 
لیستی از نمادها و معانی مسحور کننده سلتیک ایرلندی

چنگ ایرلندی

چنگ، نماد سنتی ایرلند است. اعتقاد بر این است که دارای روح جاودانه است. این بدان معنی است که بعد از گذر از این جهان، زندگی ابدی وجود دارد. این نماد برای اولین بار در سکه‌های ایرلندی به تصویر کشیده شد. این سنت حتی امروز نیز دنبال می‌شود و چنگ در مهر و موم دولت رسمی، اسناد رسمی و فرم‌های صلیب نیز دیده می‌شود.
 
لیستی از نمادها و معانی مسحور کننده سلتیک ایرلندی

صلیب سلتی

این نماد ترکیبی از سنت مسیحی با حلقه‌ای است که در اطراف تقاطع چهار بازو قرار دارد که به طور مساوی از مرکز فاصله دارند. به گفته مسیحیان، صلیب سلتیک، تمامأ نمادین و به معنای صلیبی است که در آن مسیح مصلوب شد. بیانگر امید، زندگی، افتخار، ایمان، وحدت، تعادل، گذار، حرارت، صعود و عروج است. با این حال، پیروان سنت‌های قبطی بر پایه سلت، معتقدند که صلیب سلتیک نماد چهار جهت اصلی (شمال، جنوب، شرق و غرب در قطب نما)، چهار عنصر (زمین، هوا، آتش، و آب) و محل ملاقات همه انرژی‌های الهی است. صلیب سلتیک امروزه در جواهرات و تزئینات دیگر به طور گسترده‌ای استفاده می‌شود.
 
لیستی از نمادها و معانی مسحور کننده سلتیک ایرلندی

درخت بلوط ایرلندی

درخت بلوط اهمیت زیادی برای مردم ایرلند دارد و به خاطر استقامت و طول عمر آن مشهور است. بلوط به عنوان پادشاه قلمرو سبز در نظر گرفته شده است، زیرا با هدایای خود بر هر حاکم خوبی و به اشتراک گذاری فضل خود در داخل پادشاهی، سخاوتمند است. درخت بلوط نماد دوام، خلوص و پایداری را منتقل می‌کند. همچنین نماد خرد، قدرت، زندگی، شرافت، خانواده، وفاداری، قدرت، طول عمر، میراث و افتخار است. تمایل آن به جذب رعد و برق، آن را به یک نماد قدرتمند تبدیل می‌کند. تأثیر نمادهای فوق به راحتی در جواهرات مدرن در سراسر جهان، به ویژه در آمریکا دیده می‌شود.
 
منبع: Poushali Ganguly هیستوری پلکس


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.