چگونه روند پیری را معکوس کنیم؟

وقتی انسان پا به سن می‌گذارد، سلول‌های وی دچار پیری می‌شوند که عملکرد سلول‌های جوانتر را ندارند. این یک اثر پیری نیست، بلکه دلیل آن است.با چند تغییر در سبک زندگی میتوان روند پیری را معکوس کرد.
يکشنبه، 10 فروردين 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چگونه روند پیری را معکوس کنیم؟

۵ گام ساده برای معکوس کردن اثرات پیری

چرا به نظر می رسد روند پیری بعضی از افراد کند است، در حالی که دیگران پیرتر از سن خود به نظر می آیند؟ ممکن است بلافاصله به عواملی مانند الکل، سیگار کشیدن و سوء مصرف مواد اشاره کنید- اما به نظر می رسد بعضی از مردم حتی بدون مصرف داروهایی که در سرعت بخشیدن به پیری نقش دارند، با ساعت بیولوژیکی دیگری پیش می روند و عامل دیگری در این موضوع نقش دارد.

شما ممکن است به مفهوم معکوس کردن روند پیری، که غالبا به نظر غیر ممکن است، اعتقادی نداشته باشید. اما به گفته دکتر رونالد کلاتز، به عنوان یکی از پیشگامان پزشکی ضد پیری: نوآوران همیشه ۳۰ سال جلوتر از جریان اصلی هستند و این تنها روش داروهای ضد پیری است. ما فقط جلوتر از مسیر هستیم .

به عبارت دیگر – مطالب بسیاری در مورد وارونه کردن پیری وجود دارند که شما احتمالا از بسیاری از آن ها آگاه نیستید.

چه عواملی بر سرعت پیر شدن موثر هستند و شما چگونه می توانید گام های موثری برای کاهش آثار پیری و معکوس کردن آن بردارید؟

۵ گام زیر با در اختیار قرار دادن ابزار عملی به شما کمک خواهند کرد با قدرت بیشتری با پیری مبارزه کنید. نکته ای به عنوان توصیه: این نکات را با ذهنی باز به کار بگیرید. بعضی از آنها احتمالا با عقل متعارف شما که تا به حال از آن پیروی می کردید، مطابقت دارند.
 
رژیم های کم چرب را فراموش کنید
بدن شما نیاز به چربی دارد تا به درستی عمل کند. اجازه دهید این موضوع برای لحظه ای به این جمله که طی ۳۰ سال گذشته در ذهن شما فرو کرده اند که چربی مضر است غلبه کند. شرکت های مواد غذایی از طریق تولید و بازاریابی انواع کم چرب یا بدون چربی محصولات خود، میلیاردها دلار درآمد داشته اند. ولی به رغم رواج محصولات کم چرب در عصر حاضر، چاقی هنوز شایع است.

واقعیت ساده این است که شکر و کربوهیدرات ها به راحتی می توانند به اندازه مصرف کالری زیاد و چربی های اشباع شده شما را چاق کنند. و برخی از چربی ها – انواع غیر اشباع – برای سوخت و ساز سالم بدن ضروری هستند. هورمون های خاصی که نقش ضد پیری دارند، مانند تستوسترون، برای تولید شدن نیاز به کلسترول و چربی دارند. مصرف تمام چربی های رژیمی مانند پلوتونیم را متوقف کنید -شما در واقع به آن نیاز دارید.

همانطور که گری لندن متخصص ضد پیری می گوید: واقعیت این است که ما بدون هورمون نمی توانیم بدن جوان و سالم داشته باشیم. هورمون ها برای تمام عملکردهایی که ما را جوان نگه می دارند، مورد نیاز هستند: بدن عضلانی، پوست زیبا، نیروی جنسی، انرژی همه چیز مستلزم داشتن سطح بالای هورمون ها است. جایگزینی وجود ندارد .
 
همه مشکلات شما ناشی از افزایش سن نیستند
بعضی از مردم افزایش سن را مقصر مشکلات سلامتی خود می دانند. اما مهم است که نگاه صادقانه ای به شیوه زندگی خود داشته باشید و ارزیابی کنید که آیا مشکلات شما واقعا با افزایش سن مرتبط هستند یا اینکه آنها ناشی از کارهایی هستند که عمدا انجام می دهید.

این موضوع بیشتر به نگاه ذهنی شما و افراد اطرافتان برمی گردد. اگر اعتقاد داشته باشید، بدن شما بدون توجه به آن چه انجام می دهید با افزایش سن رو به زوال می رود، پس نتیجه طبیعی این است که بی خیال باشید و از زندگی لذت ببرید. به عبارت دیگر، شما از تلاش برای جوان ماندن و احساس جوانی کردن دست می کشید.

اگر طرز فکر شما این باشد که با شیوه زندگی درست می توانید ۱۰ سال جوانتر به نظر برسید، به راحتی می توانید عادات، رژیم غذایی و ورزش مورد نیاز برای رسیدن به این هدف را پیدا کنید.

(نکته مهم: این موضوع به این معنا است که فقط ذهنیت خود را تغییر ندهید، بلکه سعی کنید نظر افرادی که از این باور دست برنمی دارند که “زندگی در ۴۰ سالگی به پایان می رسید ” را تغییر دهید)!
 
کلاسهای ورزشی فشرده کمکی به معکوس کردن پیری نخواهند کرد
تمرینات طولانی مدت بر روی پیری تاثیر نمی گذارند – در حقیقت، آنها واقعا می توانند سرعت پیری را افزایش دهند. این امر درست است که تمرینات تقویت کننده قلب یکی از بخش های مهم جلوگیری از بیماری های قلبی است و ما از شما نمی خواهیم این تمرینات را متوقف کنید. اما منظور از تمرینات مفید برای قلب، انجام تمرینات طولانی و شدید در باشگاه نیست.

کلاس فشرده معمول در باشگاه ها احتمال ترشح رادیکال های آزاد اضافی در بدن را افزایش می دهد که در واقع روند پیری را سرعت می بخشد. در عوض، تمرینات کوتاه مدت با شدت پایین، کلید سلامتی هستند (که ایده آل نیز هستند ، زیرا می توانید زمان کمتری را صرف ورزش کردن کنید).
 
کمتر ورزش کنید (بله کمتر)
شما نمی توانید به راحتی دست از ورزش کردن بکشید _ زیرا باعث از دست دادن عضلات می شود و از دست دادن عضلات در طول زمان منجر به افزایش دریافت چربی می شود، که ناشی از سوخت وساز کندتر است. اما شما مجبور نیستید دچار افراط در ورزش کردن شوید_ و زمان زیادی در طول هفته به عرق کردن و فشارآوردن به بدنتان بپردازید.

تمرین بیش از حد می تواند از نظر روند پیری مضر باشد، و در بلند مدت تداوم برنامه تمرینی شدید بسیار سخت است. شما نیاز به تمرینی با شدت کم دارید که مجبور نباشید زمان زیادی را صرف آن کنید و به راحتی بتوانید در طولانی مدت آن را انجام دهید.
 
مراقب باشید بدنتان دچار کم آبی نشود
کاملا ساده است: همه ما می دانیم مصرف مقدار زیاد آب، بخش مهمی از سلامتی است. اما می دانید چرا و چگونه آب به کند شدن پیری کمک می کند؟ چند روش کلیدی وجود دارد که مصرف آب به طور مستقیم با پیری مرتبط است.

برای شروع، مصرف مقدار زیاد آب باعث می شود کلیه های شما به درستی کار کنند. کبد مهمترین عضو بدن در سوزاندن چربی است، بنابراین کمک به کارکرد مناسب کبد، عامل مهمی در تناسب اندام است. آب نیز نقش مهمی در الاستیسیته و ظاهر پوست شما دارد- افزایش مصرف آب یکی از ساده ترین راه ها برای محافظت از پوست است.

و به یاد داشته باشید که می توانید آب مورد نیاز بدن خود را از طریق غذاهایی که می خورید نیز دریافت کنید – همانطور که متخصص هیدراتاسیون ان گراندجین می گوید: حدود ۲۰ درصد از کل مقدار آب مصرفی توسط افراد از غذا و ۸۰ درصد آن از آب آشامیدنی و نوشیدنی های دیگر تامین می شود.


منبع: سایت راستینه


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.