خوش اخلاقی

امير المومنين على(عليه السلام): چه بسيار انسان هاى عزيزى كه اخلاق بد ايشان را ذليل ساخته است و چه بسيار انسان هاى ذليلى كه با اخلاق خوش به عزت رسيده‏اند. رسول گرامي اسلام (صلي الله عليه واله): آنگاه كه خداوند ايمان را آفريد آنرا به خوش اخلاقى و سخاوت تقويت نمود و همچنين هنگامى كه كفر را آفريد آنرا نيز به بد اخلاقى و بخل تقويت نمود. رسول گرامي اسلام (صلي الله عليه واله): كاملترين مردم از حيث ايمان و شبيه‏ترين آنها به من، خوش اخلاق ترين آنها است.
دوشنبه، 16 اسفند 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
خوش اخلاقی

خوش اخلاقی
خوش اخلاقی


 





 

امير المومنين على(عليه السلام): چه بسيار انسان هاى عزيزى كه اخلاق بد ايشان را ذليل ساخته است و چه بسيار انسان هاى ذليلى كه با اخلاق خوش به عزت رسيده‏اند.
رسول گرامي اسلام (صلي الله عليه واله): آنگاه كه خداوند ايمان را آفريد آنرا به خوش اخلاقى و سخاوت تقويت نمود و همچنين هنگامى كه كفر را آفريد آنرا نيز به بد اخلاقى و بخل تقويت نمود.
رسول گرامي اسلام (صلي الله عليه واله): كاملترين مردم از حيث ايمان و شبيه‏ترين آنها به من، خوش اخلاق ترين آنها است.
 

امام علي(عليه السلام): اخلاقت را نيكو كن تا خداوند حسابت را آسان كند.
 

رسول خدا (صلي الله عليه و آله) فرمود: بيشترين امتيازي كه امت من به سبب داشتن آن به بهشت مي رود، تقواي الهي و خوش خلقي است.
امام صادق (عليه السلام) فرمود: بدرستي كه اخلاق نيكو لغزش ها را ذوب مي كند، همان گونه كه آفتاب يخ را. پيامبر اكرم (صلي الله عليه واله) فرمود: به درستي كه بنده، در سايه خوش خلقي خود به درجات بزرگ و مقامات والايي در آخرت مي رسد، در حالي كه ممكن است عبادتش ضعيف است. در مقابل نقل شده كه فرمود: به راستى ممكن است بنده‏اى به خاطر بداخلاقى به پائين‏ترين دركات جهنم سقوط نمايد.
على(عليه السلام) فرمود: اخلاق بد ، بدترين همنشين انسان است، دوستان انسان را فرارى مى‏ دهد و چيزى وحشتناك‏تر از بداخلاقى نيست.
از اميرمؤمنان على(عليه السلام) پرسيدند: چه كسى غم و اندوهش از همه بيشتر است؟ فرمود: كسى كه از همه اخلاقش بدتر است!
اميرمؤمنان على(عليه السلام) فرمود: چهار چيز است به هر كس داده شود خير دنيا و آخرت به او داده شده است: راستى در سخن گفتن و اداء امانت، و عفّت شكم (پرهيز از حرام) و حسن خلق.

بطور خلاصه قدرت خوش اخلاقي عبارتست از :
 

1- تقويت موقعيت اجتماعي:
2- تقويت ايمان
3- تقويت درجات معنوي
4- تقويت روزي
5- تقويت پيوند دوستي
6- تقويت سلامتي و سعادت
منبع:
ارسالي از طرف کاربر محترم : yaali77



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.