اينترنت پاستوريزه

سال ها قبل زماني كه اينترنت در وزارت دفاع آمريكا ساخته شد، هدفش انتقال اطلاعات و اشتراك اطلاعات بين افراد بود و كم كم اينترنت چنان گسترده شد كه حالا از دورترين نقطه در صحراي آفريقا تا جنگل هاي آمازون به اينترنت دست رسي دارند. تا همين بيست سال قبل در كشور ما فقط مراكز مهم دانشگاهي آن هم به صورت خيلي محدود و با هزاران مشكلات مي توانستند وارد اينترنت شوند؛ اما حالا به راحتي در گوشي تلفن همراه مي توان به اينترنت دست رسي داشت.وجود امكانات زياد در اينترنت باعث شد عده ي زيادي از اين فضاي باز اطلاعات سوء استفاده كنند.
شنبه، 5 فروردين 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
اينترنت پاستوريزه

اينترنت پاستوريزه
اينترنت پاستوريزه


 

نويسنده: علي غريب




 
سال ها قبل زماني كه اينترنت در وزارت دفاع آمريكا ساخته شد، هدفش انتقال اطلاعات و اشتراك اطلاعات بين افراد بود و كم كم اينترنت چنان گسترده شد كه حالا از دورترين نقطه در صحراي آفريقا تا جنگل هاي آمازون به اينترنت دست رسي دارند. تا همين بيست سال قبل در كشور ما فقط مراكز مهم دانشگاهي آن هم به صورت خيلي محدود و با هزاران مشكلات مي توانستند وارد اينترنت شوند؛ اما حالا به راحتي در گوشي تلفن همراه مي توان به اينترنت دست رسي داشت.
وجود امكانات زياد در اينترنت باعث شد عده ي زيادي از اين فضاي باز اطلاعات سوء استفاده كنند. اولين سوء استفاده مربوط به خود آمريكا بود كه از اينترنت براي جاسوسي، ايجاد اختلاف بين كشورها و ايجاد جنگ الكترونيك استفاده كرد. بمباران اطلاعاتي از طريق اينترنت مثل بمباران واقعي مي تواند يك كشور را نابود كند.
از طرف ديگر اينترنت محلي براي ميليون ها سايت و شبكه ي ضد اخلاقي شد. اين شبكه هاي ضد اخلاقي و مستهجن شروع كردند به انحراف فكري و اخلاقي در ميان مردم جهان. صهيونيست ها در راه اندازي اين شبكه ها خيلي فعال بودند؛ چرا كه مي دانستند باورهاي ديني و اخلاقي ملت ها بزرگ ترين مانع آن ها براي تصرف جهان است. خيلي زود كار به جايي رسيد كه سايت هاي غير اخلاقي مثل مور و ملخ در اينترنت پخش شدند و حتي صداي مردم كشورهاي غربي را هم در آوردند.

بادي گاردهايي براي جلوگيري از ورود به سايت هاي ضداخلاقي
 

با جست و جو در اينترنت به نرم افزارهايي بر مي خوريد كه كارشان جلوگيري از نمايش سايت هاي ضداخلاقي است. خانواده هاي غربي براي نابود نشدن اخلاق و باورهاي انساني بچه هايشان سعي مي كنند از طريق اين برنامه ها جلوي نفوذ برنامه ها و سايت هاي ضد اخلاقي را به سيستم هاي بچه هايشان بگيرند.

پليس سايبر صحبت مي كنه! ايست، دست ها بالا
 

به جز سايت هاي ضد اخلاقي، دزدي هاي اينترنتي هم بسيار گسترش پيدا كرد. با همه گير شدن اينترنت، خيلي ها از طريق اينترنت خريد مي كنند و يا حساب هاي مالي شان را چك مي كنند و يا براي هم ديگر اطلاعات خصوصي شان را مي فرستند. دزدهاي اينترنتي يا همان«هكرها» سعي مي كنند اطلاعات افراد را بدزدند و از آن ها سوء استفاده كنند. آن ها از طريق اينترنت مي توانند وارد سيستم هاي ما شده و اطلاعات ما را سرقت كنند. همين موضوع باعث شده در بيش تر كشورها از جمله كشور ما«پليس اينترنتي» يا «پليس سايبر» به وجود بيايد تا با دزدهاي اينترنتي مقابله كند.

اينترنت پاكتي موجود است!
 

وجود دزدهاي اينترنتي، سايت هاي ضداخلاقي و جاسوسي دولت هاي غربي از طريق اينترنت باعث شده بعضي كشورها به فكر اينترنت پاك بيفتند.
سال قبل وزير ارتباطات صحبت هايي درباره ي اينترنت پاك كرد كه سروصداي زيادي به پا كرد. عده اي فكر مي كردند كه شايد طرح اينترنت پاك مي خواهد جلوي دست رسي مردم به اينترنت را بگيرد؛ در حالي كه اين طور نبود. بر عكس در اينترنت پاك قرار است تمام افراد بتوانند با اطمينان خاطر به اينترنت دست رسي داشته باشند. قرار است بچه ها از امكانات اينترنت استفاده كنند اما آسيب نبينند. قرار است تاجرها از اينترنت براي تجارت استفاده كنند اما پول آن به سرقت نرود.
در طرح اينترنت پاك، افراد به راحتي و با سرعت بالا به سايت هاي خوب و مفيد دست رسي خواهند داشت. امروزه اينترنت به بخشي از زندگي مردم تبديل شده است و مردم در فضاي اينترنت زندگي مي كنند؛ اما در همين فضا هم ميكروب هايي وجود دارند كه باعث آلودگي و بيماري كاربران اينترنت مي شوند. ميكروب هاي اينترنتي بيش تر فكر، روح و اخلاق مردم را نشانه رفته اند. در اينترنت پاك قرار است جلوي فعاليت اين ميكروب ها گرفته شود.

شكار بچه هاي عصر فن آوري
 

شركتOptenet يك شركت معتبر جهاني است كه در آخرين تحقيقاتش ميليون ها سايت اينترنتي را بررسي كرده تا اطلاعات دقيقي از تعداد سايت هاي مستهجن و آسيب زا براي بچه ها به دست بياورد. نتيجه ي تحقيقات اين شركت نشان مي دهد كه از كل اينترنت بيش از 37 درصد سايت ها با موضوعات ضد اخلاقي و مستهجن فعاليت مي كنند، به جز اين ها سايت هاي بسياري هم هستند كه مسائل خشونت آميز را به بچه ها آموزش مي دهند كه همه ي اين ها مي توانند آسيب هاي زيادي به بچه هاي عصر فن آوري اطلاعات بزنند.
شايد باور نكنيد كه همين سايت هاي مستهجن سالي پنج ميليارد دلار سود به جيب صاحبانشان مي ريزند. اين افراد كه فقط با هدف به دست آوردن پول، اين سايت ها را مديريت مي كنند، با هم كاري نزديك به سازمان هاي جاسوسي غرب به شكار بچه ها هم مي پردازند تا جاسوسان جديدشان را از اين طريق انتخاب كنند و پرورش دهند.
كم كم در كشور ما اينترنت پرسرعت گسترش يافته و از طريق سيم كارت وايمكس هم دست رسي به اينترنت ممكن شده است. به زودي بسياري از درس ها از طريق اينترنت به بچه ها داده خواهد شد. از پاك و امن بودن اينترنت مطمئن شوند. حالا ديگر فقط سرعت اينترنت براي كاربرها مهم نيست؛ پاك بودن و سالم بودن خطوط اينترنت هم برايشان مهم است.
منبع: نشريه انتظار نوجوان، شماره 74.



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.