آموزش نرم افزار Net Support

همواره در محیط های شبکه ای، به سیستمی احتیاج داریم که بر شبکه ما مدیریت نماید. این امر میسر نمی گردد، مگر اینکه ما بر روی کامپیوتری که برای مدیریت شبکه انتخاب کرده ایم، ابزاری مناسب را داشته باشیم. ابزاری که در این راهبری و هدایت، در خدمت مدیران شبکه قرار گیرد و با قدرت و قابلیتی تمام بتواند وظایف خود را به نحو احسن به انجام برساند.
شنبه، 9 ارديبهشت 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آموزش نرم افزار Net Support

آموزش نرم افزار Net Support
آموزش نرم افزار Net Support


 

نویسنده: هادی نورآبادی




 

به سادگی بر شبکه، نظارت و مدیریت کنیم
 

مقدمه
 

همواره در محیط های شبکه ای، به سیستمی احتیاج داریم که بر شبکه ما مدیریت نماید. این امر میسر نمی گردد، مگر اینکه ما بر روی کامپیوتری که برای مدیریت شبکه انتخاب کرده ایم، ابزاری مناسب را داشته باشیم. ابزاری که در این راهبری و هدایت، در خدمت مدیران شبکه قرار گیرد و با قدرت و قابلیتی تمام بتواند وظایف خود را به نحو احسن به انجام برساند.
در همین رابطه قصد داریم تا نرم افزاری مطمئن و دارای امکانات متعدد را خدمت شما عزیزان علاقمند به مباحث شبکه معرفی کنیم. نام این نرم افزار Net Support است و در حقیقت می توان آن را جزء ابزار مدیریت بر شبکه بدانیم. این نرم افزار با امکاناتی که در اختیار مدیران شبکه قرار می دهد، کار مدیریت و کنترل شبکه را بیش از پیش آسان و سهل می کند.
در زیر به برخی از مهمترین این امکانات اشاره می کنیم:
1- مشاهده صفحه نمایش Clientها
2- گرفتن ابتکار انجام کار از Clientها
3- ارسال پیام به Clientها و همچنین پیام از آنها
4- جابجایی فایل از کامپیوتر Server به Clientها و قفل کردن Clientها
5- Shut down کردن آنان از طریق Server
قابل ذکر است مبنای این نوشتار، Version 9.10 نرم افزار مذکور می باشد که در حقیقت جزئیات آن را با تکیه بر این نگارش، خدمتتان شرح خواهیم داد. این محصول، با نام خود شرک Net Support عرضه شده است. یعنی نام شرکت و نام نرم افزار مورد بحث، یکی می باشد.
شما می توانید در سایت http://www.Net Supportsoftware.com این نرم افزار را دانلود کرده و از امکانات آن استفاده نمایید. همچنین در این سایت می توانید اطلاعات مربوط به سایر محصولات شرکت Net Support را نیز مشاهده نمائید. همچنین جدیدترین نسخه این نرم افزار Version 10 آن می باشد. ضمن اینکه Version 10.30 این نرم افزار، th March 2008 ‏13(اسفند ماه امسال ) وارد بازار می گردد. ضمن اینکه نسخه های متعدد این نرم افزار در بازار موجود می باشد و شما می توانید نسخه کامل آن را از مراکز معتبر فروش نرم افزار در هر جای کشور که هستید تهیه نمائید.

نحوه نصب برنامه
 

پس از اجرای سی دی مربوط به نرم افزار، فایل Setup را اجرا می کنیم، و بعد در پنجره Welcome، گزینه Next را کلیک می کنیم.
بعد از آن پنجره License agreement باز می شود. که گزینه I agree را انتخاب می کنیم و سپس گزینه Next را کلیک می کنیم
سپس پنجره License Information باز می شود. در این هنگام به مسیر سی دی می رویم و این بار فایل Keygen را اجرا می کنیم. در پنجره باز شده در قسمت Licensee یک اسم دلخواه وارد می کنیم و در قسمت MaxClient نیز تعداد Clientها را مشخص می کنیم. سپس دکمه Generate را کلیک می کنیم.
در این هنگام، اطلاعاتی را که پس از کلیک کردن دکمه Generate بدست آوردیم، عیناً در پنجره License Information کپی می کنیم. اما در قسمت چهارم چیزی نمی نویسیم. مجدداً دکمه Next را کلیک می کنیم.

آموزش نرم افزار Net Support

در پنجره بعد نیز دکمه Next را کلیک می کنیم. دقت داشته باشید که نکته مهم نصب این برنامه، در پنجره Select Installation Type است.
در حقیقت اگر بخواهید که کامپیوتر شما به عنوان یک Server در نظر گرفته شود و بوسیله آن، کامپیوترهای Client را تحت کنترل داشته باشید، باید گزینه Typical Installation را انتخاب کنید، و اگر بخواهید کامپیوتر شما بعنوان یک Client باشد، گزینه Client Only را انتخاب می کنیم (در اینجا، ما گزینه Typical Installation را انتخاب کرده ایم).

آموزش نرم افزار Net Support

سپس دکمهNext را کلیک می کنیم.
در پنجره بعد نیز دکمه Next را کلیک می کنیم. سپس در پنجره بعد دکمه Finish را کلیک می کنیم، بعد از آن در پنجره Net Support Client Configurator، دکمه Ok را کلیک می کنیم.

نحوه کار با برنامه
 

بعد از اجرای برنامه، در نخستین مرحله از کار، می بایست Clientها را به Server شناساند. برای این امر، در پنجره اصلی برنامه و در قسمت Content Of Client، بر روی آیکن New Client دابل کلیک کنیم. در این زمان پنجره Add New Client ظاهر می شود، که در قسمت Name، نام کامپیوترهای شبکه را وارد می کنیم و دکمه Next را کلیک می کنیم.
و در پنجره بعد نیز دکمه Next را کلیک می کنیم، و در نهایت دکمه Finish را کلیک می کنیم.

آموزش نرم افزار Net Support

حال آیکن مربوط به Client به پنجره اضافه می شود که با دابل کلیک کردن بر روی آن، پنجره ای باز می شود که در آن می توانیم صفحه نمایش آن Client را در صفحه نمایش خودمان ببینیم. حال در زیر به گزینه های موجود در نوار ابزار این پنجره می پردازیم:
Full Screen: با انتخاب این گزینه، می توان صفحه نمایش Client را بزرگنمایی کرد.
Transfer: با انتخاب این گزینه می توان یک فایل را از هارد Client به server و بالعکس منتقل کرد.
Chat: با انتخاب این گزینه می توان به Client مشخص شده پیام فرستاد و آن Client هم می تواند پاسخ شما را بدهد.
Message: این گزینه هم مانند گزینه قبل است، با این تفاوت که Client قادر به پاسخ گویی به پیام server نمی باشد.
برای این کار از نوار ابزار، گزینه DeskTop را انتخاب می کنیم و سپس از منوی ظاهر شده، گزینهShow را انتخاب می کنیم. اکنون تمام Clientها در حال تماشای صفحه نمایش server هستند.

آموزش نرم افزار Net Support

نحوه خاموش و روشن کردن Clientها توسط server
 

برای این منظور، ابتدا آیکن Client را انتخاب می کنیم و سپس از نوار ابزار، گزینه Manage و از منوی ظاهر شده، گزینه Power OFF را انتخاب می کنیم. برای روشن کردن Clientها نیز همین روال را پی می گیریم. اما بجای گزینه Power OFF، گزینه Power On را انتخاب می کنیم.

آموزش نرم افزار Net Support

Scan نمودن Clientها توسط server
 

این قابلیت جالب سبب می شود که با انتخاب گزینه Scan از کلید میانبر Desk Top واقع در نوار ابزار، صفحه نمایش Clientها به صورت اسلاید از مقابل دیدگان شما در صفحه نمایش server عبور نماید.

آموزش نرم افزار Net Support

تشکیل یک گروه از Clientها
 

برای اینکار در پنجره اصلی نرم افزار، گزینه Group را کلیک می کنیم. سپس در قسمت سمت، گزینه Great a Group را دابل کلیک می کنیم. در این حال پنجره Add a Group ظاهر می شود که در قسمت Name، یک نام به دلخواه خود برای گروه انتخاب می کنیم و سپس دکمه Next را کلیک می کنیم.
سپس در پنجره Group Member می بایست Clientهایی را که تمایل داریم عضو گروه باشند، انتخاب و سپس دکمه Add را کلیک کنیم، و در نهایت دکمه Finish را کلیک می کنیم.

آموزش نرم افزار Net Support

اکنون یک گروه اختصاصی برای Clientهای مشخصی ایجاد کرده ایم. لازم به ذکر است، انجام این کار باعث صرفه جویی در زمان و مدیریت بهتر شبکه می شود.
در نهایت توصیه ما این است که علاقمندان به امور شبکه و همچنین سرپرستان شبکه های کوچک در شرکت ها و سازمان ها، می توانند با نصب و بکارگیری این برنامه، از سرویس های مفید آن به نحو احسن در محیط شبکه استفاده کرده و در امر مدیریت شبکه تحت نظارت خود، به خوبی از آن بهره مند شوند.
منبع: ماهنامه دانش و کامپیوتر، شماره ی 75



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.