معده درد، علت، علائم و درمان آن (بخش اول)

درد معده یا درد شکم علایم زیادی را پوشش می‌دهد مانند فشار و گرفتگی عضلانی در این ناحیه، احساس ناراحتی دستگاه گوارش و احساس نفخ و ایجاد گاز در شکم. در این مطلب به دلایل ایجاد معده درد و علائم آن و همچنین روش‌های مقابله و درمان آن پرداخته‌ایم.
جمعه، 14 تير 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
معده درد، علت، علائم و درمان آن (بخش اول)
یک درمان خانگی برای معده درد این است که از برگ‌های نعنای تازه چای درست کنید یا فقط کمی از آن را بجوید. نعنا یک درمان خانگی موثر برای رهایی از معده درد است.
 

مقدمه

معده درد در بین آدم‌ها در تمام سنین، چه بزرگسالان و چه کودکان، مشکلی شایع است. این بیماری درد ناراحت کننده‌ای در ناحیه شکم است که ممکن است به دلایل مختلف رخ دهد. بنابراین، درمان آن بستگی به علل آن دارد، و قبل از به کار بستن یک درمان خانگی درد معده لازم است علت دقیق نهفته در پس آن را بدانیم. چندین روش خانگی درمان معده درد وجود دارد، اما اول اجازه بدهید نگاهی به علل آن بیندازیم. با ما در این مقاله همراه باشید.
 

علل درد معده

مهمترین علت های معده درد در فهرست زیر آمده اند:
۱. اسیدیته معده
۲. سوء هاضمه
۳. یبوست
۴. مسمومیت غذایی
۵. عفونت در معده
۶. گرفتگی‌های قاعدگی
۷. حساسیت غذایی
۸. آپاندیس
۹. زخم معده
۱۰. عفونت دستگاه ادراری
۱۱. عفونت کیسه‌ی صفرا
۱۲. بیماری ریفلاکس معده به مری
۱۳. سنگ کلیه
۱۴. فتق
 

علائم درد معده

علامت اصلی درد معده ، وجود درد در ناحیه‌ی شکمی است. با وجود این، در موارد حاد ممکن است با موارد زیر نیز همراه باشد:
۱. تب
۲. استفراغ
۳. از دست دادن اشتها
۴. ناتوانی در خوردن غذا
۵. سفت شدن شکم
۶. مشکل مدفوع
۷. مشکل تنفس
۸. دفع خون هنگام استفراغ
 

 درمان خانگی معده درد


۱. لیمو
لیمو در دسترس‌ترین درمان طبیعی برای درمان معده درد است. یک لیمو را در یک لیوان آب بفشارید. برای شیرین شدن به آن کمی عسل اضافه کنید و بنوشید. شما همچنین می‌توانید چای لیمو را با عسل مخلوط کنید.
 
۲. زنجبیل
به منظور رهایی از درد معده چای زنجبیل بنوشید. زنجبیل به از بین بردن سوء هاضمه کمک می‌کند، و از این طریق درد معده را کاهش می‌دهد. شما همچنین می‌توانید کمی زنجبیل را خرد کنید و آن را به صورت موضعی به قسمت تحتانی معده خود بمالید. این یک درمان طبیعی برای درد معده است.
 
۳. آب نعنا و آب زنجبیل
یک قاشق چایخوری آب نعنا را با یک قاشق چایخوری آب لیمو مخلوط کنید، و یک قاشق چایخوری آب زنجبیل و کمی نمک سیاه به آن اضافه کنید. این مخلوط را مصرف کنید تا سریعا از شر معده درد خلاص شوید.
 
۴. نعنا
یک درمان خانگی برای معده درد این است که از برگ‌های نعنای تازه چای درست کنید یا فقط کمی از آن را بجوید. نعنا یک درمان خانگی موثر برای رهایی از معده درد است.
 
۵. چای بابونه
یک فنجان چای بابونه تا حدود زیادی به متوقف کردن درد معده کمک می‌کند.
 
۶. جوش شیرین
جوش شیرین برای معده دردهای شدید خوب است. یک قاشق چایخوری جوش شیرین را به یک فنجان آب گرم اضافه کنید و آن را بنوشید.
 
۷. دانه‌های زیره
این یکی از قدیمی‌ترین درمان‌هایی است که به درمان معده درد کمک می‌کند. مقداری دانه‌ی زیره را سرخ کنید و آن را با کمی نمک مصرف کنید. این درمان برای درمان معده‌ درد واقعا جواب می‌دهد.
 
۸. دانه‌ی رازیانه
مقداری دانه‌ی رازیانه را در آب به مدت یک شب بخیسانید، و صبح روز بعد از این آب بنوشید. این کار معده درد شما را از بین خواهد برد.
 
۹. ماست
اگر از سوء هاضمه رنج می‌برید، ماست بخورید. سوء هاضمه یکی از دلایل شکم درد است. این درمان بالاخص در معالجه‌ی اسهالموثر است چون باکتری موجود در ماست به هضم صحیح غذا کمک می‌کند.
 
۱۰. چای دارچین
یک درمان خانگی برای معده درد این است که  یک و نیم تکه دارچین را در یک فنجان آب ولرم بیندازید. برای ته نشین شدن آن ۲ تا ۳ دقیقه صبر کنید. حالا، به عنوان چای آن را بنوشید. دارچین به طور موثری معده درد را درمان می‌کند.
 
۱۱. از یک بطری آب داغ استفاده کنید
درد قاعدگی را می‌توان با قرار دادن یک بطری آب داغ روی شکم درمان کرد. اگر بطری بیش از حد داغ است آن را در یک حوله بپیچید.

ادامه دارد...
منبع: تحریریه سایت کسب و کار بازده


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.