نسخه های طب سنتی برای رفع تشنگی

یکی از مهمترین روش های درمانی رفع عطش و گرما زدگی خوردن شربت های سنتی است. فصل گرما که فرا می ‌رسد مصرف نوشیدنی ‌های خنک نیز زیاد می‌ شود. در این مطلب به معرفی نسخه های گیاهی طب سنتی برای درمان و رفع عطش و تشنگی پرداخته ایم.
پنجشنبه، 20 تير 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
نسخه های طب سنتی برای رفع تشنگی
کاهو شامل حدود 95 درصد آب است که آن را به سبز ایده آل برای تشنگی تبدیل می کند.

نسخه های طب سنتی برای رفع تشنگی


1. پودر دانه رازیانه برای رفع تشنگی:
دانه رازیانه را خرد کنید تا 5 قاشق چایخوری پودر دانه رازیانه را به دست آورید. پودر را به 250 میلی لیتر آب اضافه کنید، اجازه دهید تا به مدت 1 ساعت خیس بخورد، از آن مایع استفاده کنید. چند جرعه بنوشید.این درمان برای تب یا تشنگی ناشی از مالاریا بسیار موثر است. 

2. رفع تشنگی با پودر فلفل سیاه:
یک قاشق چایخوری پودر فلفل سیاه بردارید، 4 فنجان آب جوش به آن اضافه کنید، خوب مخلوط کنید، بگذارید تا مخلوط خنک شود. هر بار که احساس تشنگی می کنید چند جرعه از آن را بنوشید. 

3. هندوانه برای رفع تشنگی:
نه تنها این میوه تابستانی مورد علاقه همه است، بلکه این از 92 درصد آب تشکیل شده است، همچنین یک منبع برجسته لیکوپن اسن، یک آنتی اکسیدان که موسسه مایو می گوید ممکن است خطر سرطان پروستات فرد را کاهش دهد. همچنین دارای ویتامین C، ویتامین A و ویتامین B6 است. آن را به صورت مکعب برش دهید و سپس آن را در فریزر بگذارید. شما می توانید آن را منجمد یا یخ زده بخورید و یا آن را در طول شب آهسته در یخچال گرم کنید. 

4. کاهو مناسب برای رفع تشنگی:
کاهو شامل حدود 95 درصد آب است که آن را به سبز ایده آل برای تشنگی تبدیل می کند. بهتر است برگ های بیرونی کاهورا در یک یا دو روز بعد از خرید، زمانی که محتوای آب در بالاترین سطح خود قرار دارد، بخورید. 
 
5. رفع تشنگی با خوردن سینه مرغ:
گوشت سفید مرغ، حدود 69 درصد آب قبل از پخت است و 66 درصد آن از پخت را حفظ می کند. 
 
6. آب نارگیل عالی برای رفع تشنگی:
برای پر کردن مایعات بدن و همچنین نوشیدنی های ورزشی - و حتی بهتر از آب، آب نارگیل مناسب است. آب نارگیل، که با شیر نارگیل پر کالرییکی نیست، آبی است که از نارگیل سبز جوان گرفته می شود. شامل پتاسیم است و گاهی با سدیم غنی می شود که به افراد فعال در حفظ آب کمک می کند. در مقایسه با نوشیدنی های معمولی ورزشی، آب نارگیل کالری کمتری دارد و سدیم کمتری دارد. 
 
7. رفع تشنگی با بلغور جو:
جو خشک نه فقط یک غذای مرطوب کننده است، بلکه آب و یا شیر را برای پختش اضافه کنیم. جو خشک به طرز غیرقابل جاذب است و فیبر محلول اش برای حفظ سطح قند خون و کاهش کلسترول بد شناخته شده است. 
 
8. خاصیت برنج برای رفع تشنگی:
برنج مانند جو در طول فرآیند پخت، خشک و غیرقابل خوردن است و یک بخش مرطوب کننده برای هر وعده غذایی ارائه می کند. یک فنجان برنج سفید پخته شده، تقریباً 177 گرم وزن دارد و از آن به اندازه 133 گرم آب است. حتی بیشتر از آن، نمک اضافه شده به آن به بدن شما کمک خواهد کرد تا مدتی آب را حفظ کند.
 
9. رفع تشنگی با آووکادو:
آووکادو ترکیبی از مواد مغذی است، اما چه کسی می دانست که آن ها بین صفر تا 80 درصد آب دارند؟ آن ها به طور طبیعی غنی از ویتامین e-b سایر ویتامین ها، اسید فولیک و فیبر هستند. 
 
10. آب گوجه فرنگی مناسب برای رفع تشنگی:
آب گوجه فرنگی، تعادل درستی از سدیم و آب را برای مرطوب نگه داشتن بدن دارد و حاوی لیکوپن زیادی است که برای پروستات شما خوب است. 
 
11. رفع تشنگی با خوردن ماست:
یک فنجان ماست حاوی 85 درصد آب است، علاوه بر سایر فواید تغذیه ای، مانند باکتری های خوب برای شکم و کلسیم برای استخوان های شما. 
 
12. لیموناد ساده موثر در رفع تشنگی:
تنها چیزی که نیاز دارید یک نوشیدنی لیموناد سرد برای مبارزه با تابستان است. آماده کردن آن، آسان و ارزان است. کمی این مایع را بنوشید و سیستم خود را مرطوب کنید، هم سالم و هم مغذی است. 
 
13. رفع تشنگی با شربت زنجبیل - لیموناد:
اگر چه زنجبیل جز "گرمیجات" در اینجا است اما باید آن را با آب لیمو مخلوط کنید، سرکه سیب و یخ می تواند بهترین نوشیدنی تابستان باشد! این زنجبیل به تنظیم دمای بدن شما و همچنین بهبود هضم کمک خواهد کرد، لیموناد سم زدایی و افزایش انرژی خواهد بود.

منبع: سایت نمناک


سبک زندگی مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.