معرفی گیاه کوهوش سیاه و خواص آن (بخش دوم)

کوهوش سیاه یک درمان موثر برای مشکلات تنفسی مختلف مانند آسم، عفونت دستگاه تنفسی، احتقان بینی، برونشیت، آنفولانزا و سرماخوردگی است. این تاثیر به علت خواص ضد احتقان، ضد التهابی، ضد ویروسی، قابض، و ضد باکتری کوهوش سیاه است. در این مطلب به خواص عصاره و ریشه کوهوش سیاه پرداخته ایم.
سه‌شنبه، 19 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
معرفی گیاه کوهوش سیاه و خواص آن (بخش دوم)
نوسانات خلقی منفی ناشی از عدم تعادل هورمونی بدن است. کوهوش سیاه دارای توانایی عالی برای متعادل کردن هورمون‌ها در بدن است.
 

خواص عصاره و ریشه کوهوش سیاه چیست؟ 

۱. کوهوش سیاه درد را تسکین می‌دهد
زمانی که در مورد خواص شگفت‌انگیز کوهوش سیاه صحبت می‌کنیم نباید توانایی آن را برای از بین بردن درد نادیده بگیریم. توانایی کوهوش سیاه برای کاهش درد به علت خواص تسکین‌دهنده‌ی درد است که به طور طبیعی در این گیاه وجود دارد. تعجب‌آور نیست وقتی که کوهوش سیاه برای دوره‌ی قاعدگی دردناک و گرفتگی و درد زمان زایمان توسط زنان استفاده می‌شود. این خاصیت کوهوش سیاه زمانی مفید است که زنان دارای انقباضات ضعیف و وضع حمل کندی هستند. کوهوش سیاه می‌تواند انقباض را تحریک و فرایند زایمان را تسهیل کند. زنان باردار به دلیل کاهش خطرات زایمان این گیاه دارویی را مصرف می‌کنند.
 
۲. کمک‌تان می‌کند که خواب راحتی داشته باشید
ریشه و عصاره‌ی کوهوش سیاه خواص دیگری هم دارد. این داروی گیاهی برای افراد مبتلا به استرس، اضطراب، بی خوابی، خستگی و خواب غیر راحت توصیه می‌شود. با توجه به خواص آرامبخش کوهوش سیاه، استفاده از آن می‌تواند به شما آرامش بدهد. یک برنامه‌ی خواب مناسب نقش مهمی در حفظ سلامت و زیبایی هر انسانی ایفا می‌کند. ترکیب کوهوش سیاه با سایر روش‌های بهبوددهنده‌ی خواب توصیه نمی‌شود، زیرا ممکن است برخی عوارض جانبی ناخواسته ایجاد کند.
 
۳. به درمان مشکلات قاعدگی کمک می‌کند
علاوه بر کاهش علائم یائسگی، استفاده از کوهوش سیاه کمک می‌کند تا از شر درد و مشکلات قاعدگی خلاص شوید. خواص کوهوش سیاه شامل کاهش تنش رحم و تحریک خونریزی قاعدگی است. بنابراین، زنان در طول دوره‌های خود باید هر روز کوهوش سیاه را مصرف کنند تا شدت درد و گرفتگی را کاهش بدهند. زنان باردار عصاره‌ی کوهوش سیاه یا مکمل آن را برای تقویت عضلات رحم و جلوگیری از سقط جنین مصرف می‌کنند.
 
۴. سیستم ایمنی را تقویت می‌کند
استفاده از کوهوش سیاه می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند، اثری که نباید در فهرست خواص کوهوش سیاه برای سلامتی نادیده گرفته شود. مواد شیمیایی موثر در مبارزه با بیماری‌ها که در کوهوش سیاه یافت می‌شود برای تقویت سیستم ایمنی مفید است. سیستم ایمنی بدن دارای قدرت کافی را برای محافظت از بدن شما در مقابل باکتری‌های مضر، ارگانیسم‌های خارجی و سموم دارد.
 
۵. خلق و خوی شما را بهبود می‌دهد
نوسانات خلقی منفی ناشی از عدم تعادل هورمونی بدن است. کوهوش سیاه دارای توانایی عالی برای متعادل کردن هورمون‌ها در بدن است. به همین دلیل است که کوهوش سیاه یک درمان موثر برای تنظیم خلق و خوی و از بین بردن استرس است. کوهوش سیاه با متعادل کردن روند آزاد شدن هورمون‌ها در بدن، می‌تواند به حذف تغییرات خلقی و افسردگی غیر قابل پیش‌بینی کمک کند. استفاده از کوهوش سیاه برای تثبیت حالت ذهنی نباید در فهرست خواص ریشه و عصاره‌ی کوهوش سیاه نادیده گرفته شود.
 
۶. مشکلات تنفسی را درمان می‌کند
کوهوش سیاه یک درمان موثر برای مشکلات تنفسی مختلف مانند آسم، عفونت دستگاه تنفسی، احتقان بینی، برونشیت، آنفولانزا و سرماخوردگی است. این تاثیر به علت خواص ضد احتقان، ضد التهابی، ضد ویروسی، قابض، و ضد باکتری کوهوش سیاه است. برای کاهش نشانه‌های ناخوشایند هر گونه اختلال تنفسی و سینوسی، خیلی ساده باید یک فنجان چای کوهوش سیاه را دو بار در روز بنوشید.
 
۷. عملکرد سیستم عصبی را ارتقاء می‌دهد
کوهوش سیاه توانایی بهبود عملکرد سلول‌های مغزی، اعصاب و بافت‌ها را دارد. همکاری نزدیک بین مواد شیمیایی موجود در کوهوش سیاه و مواد شیمیایی تولید شده در مغز مانند سروتونین وجود دارد. کوهوش سیاه به عنوان یک انتقال‌دهنده‌ی عصبی کار می‌کند. این گیاه دارویی عملکرد سیستم عصبی را در ارسال و دریافت سیگنال به سیستم‌ها و قسمت‌های مختلف بدن تقویت می‌کند.
 
۸. کوهوش سیاه تورم را کاهش می‌دهد
کوهوش سیاه حاوی مواد شیمیایی مفید است که دارای خواص ضد التهابی هستند. این مواد شیمیایی موجود در کوهوش سیاه در کاهش تورم و از بین بردن انواع مختلف درد در بدن مانند درد مفاصل، درد عضلانی، سردرد، درد پشت و غیره موثر است. این خاصیت نیز باید در فهرست خواص کوهوش سیاه برای سلامتی قرار بگیرد.
 
۹. با اچ‌آی‌وی مبارزه می‌کند
HIV یک بیماری مرگبار یا تهدیدکننده‌ی زندگی است. شما باید یک سبک زندگی سالم برای محافظت از خود در برابر بیماری ایدز داشته باشید. استفاده از کوهوش سیاه توصیه می‌شود زیرا می‌تواند مانع از ورود ویروس‌های HIV به بدن و ایجاد بسیاری از مشکلات سلامتی شود. این تاثیر به دلیل خواص ضد میکروبی آن است که سطح چربی خون را افزایش می‌دهد.
 
1۰. خطر سرطان پستان را کاهش می‌دهد
کاهش خطر ابتلا به سرطان پستان یکی دیگر از خواص کوهوش سیاه است. امروزه تعداد زیادی از زنان مبتلا به سرطان پستان هستند. مکمل کوهوش سیاه می‌تواند به کاهش احتمال سرطان پستان کمک کند. علاوه بر این، استفاده از کوهوش سیاه همچنین رشد سلول‌های سرطانی پروستات را مهار می‌کند. این خاصیت کوهوش سیاه دلیل خوبی است برای این‌که  به رژیم غذایی زنان اضافه شود.
 
1۱. عملکرد ذهنی را تقویت می‌کند
استفاده از کوهوش سیاه برای تقویت عملکرد ذهنی و بهبود وضعیت سیستم عصبی مفید است. کوهوش سیاه خواص بسیار زیادی برای سلامت روان دارد. به عنوان مثال، از سیستم عصبی محافظت می‌کند، تمرکز را افزایش می‌دهد و حافظه را بهبود می‌بخشد.

ادامه دارد...

منبع: تحریریه سایت کسب و کار بازده- سارا فیضی


سبک زندگی مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.