تقویت خوش بینی در میان کارآفرینان

گاه و بی گاه رویاها و آرزوهای درازمدت خود را در ذهن خود مجسم کنید. همچنین به محض مواجهه با شرایط دلسرد کننده به جای اینکه روحیه خود را ببازید به چشم اندازی که برای خود متصور شده‌اید بیاندیشید تا زمانی که افکار منفی و نگران‌کننده از سرتان بیرون روند. در این مطلب به بیان راهکارهایی برای بهبود روحیه خوش بینی در میان کارآفرینان خواهیم پرداخت.
يکشنبه، 24 فروردين 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تقویت خوش بینی در میان کارآفرینان
شما می‌توانید تنها با 15 دقیقه مدیتیشن به طور روزانه، انرژی و روحیه مثبت خود را تامین و تضمین نمایید.
​​​​​​

راهکارهایی برای بهبود روحیه خوش بینی در میان کارآفرینان

1. با اولین زنگ هشدار از خواب بیدار شوید
از قدیم به ما آموخته اند که هر کی که خوابه، روزی اش رو آبه. بنابراین هر صبح به جای اینکه چند بار مکرر زنگ هشدار خود را قطع کرده و یا با تاخیر از رختخواب بلند شوید با شنیدن اولین صدا روز خود را شروع کنید. وقتی اولین ساعات روز خود را بر پایه نظم و انضباط بنا کنید تا پایان روز این وضعیت ادامه خواهد داشت. مضاف بر این وقتی به موقع از خواب بیدار شوید هم زمان بیشتری برای پیشرفت کسب و کار خود دارید و هم در طول روز احساس خواب آلودگی نخواهید کرد. فراموش نکنید که خستگی و کسل بودن به خودی خود منجر به ناامیدی و منفی بافی خواهد شد.
 
2. برنامه ریزی برای یک آینده رویایی
گاه و بی گاه رویاها و آرزوهای درازمدت خود را در ذهن خود مجسم کنید. همچنین به محض مواجهه با شرایط دلسرد کننده به جای اینکه روحیه خود را ببازید به چشم اندازی که برای خود متصور شده‌اید بیاندیشید تا زمانی که افکار منفی و نگران‌کننده از سرتان بیرون روند. به طور مثال وقتی با کاهش فروش یا بدعهدی سرمایه‌گذار روبرو شدید به جای اینکه به کلی پرونده کارآفرینی‌تان را ببوسید و روی طاقچه بگذارید به این فکر کنید که می‌خواهید با اولین سود کلان خود چه کار کنید. خود را در حال تفریح در یک کشتی کروز لوکس تصور کنید که جز لبخند نقش دیگری بر لبان تان جاری نخواهد شد. به محض اینکه این افکار مثبت را در ذهن خود بزرگنمایی کنید قوه خوشبینی و امیدواری‌تان مجددا شارژ می‌شود، پس این روش را امتحان کنید.
 
3. نفس عمیق بکشید و آب فراوان بنوشید
هرچه بیشتر نفس عمیق بکشید اکسیژن بیشتری نیز وارد مغزتان می‌شود. در نتیجه می‌توانید بهتر و راحت تر فکر کنید. متاسفانه اکثر افراد تنفسی کوتاه، سریع و سطحی دارند. در حالیکه اگر می‌دانستند تنفس عمیق چه نقش مهمی در مثبت‌اندیشی دارد شاید الان همه در صف ثبت نام کلاس های یوگا بودند. نوشیدن آب فراوان یکی دیگر از عادات پسندیده و کم هزینه‌ایست که در کنار تنفس عمیق به شما کمک می‌کند تا خوشبین تر به زندگی بنگرید.
 
4. از هرچیزی که باعث یاس و نومیدی است فاصله بگیرید
یکی از طبعات متداول افسردگی منفی‌نگری است. عوامل مختلفی نظیر ارتباط با افراد منفی‌باف، اعتیاد، مصرف مشروبات الکلی و… میل به موفقیت را در شما خواهند کشت. بنابراین توصیه می‌شود برای نجات جان کسب و کاری که برایش رویاها داشته‌اید حتی الامکان از این موارد افسردگی‌زا دوری کنید.
 
5. مدیتیشن کنید
به نظر نمی‌رسد کسی با کارآمدی تکنیک آرام‌بخشی و مثبت‌نگر یوگا و مدیتیشن مخالف باشد. شما می‌توانید تنها با 15دقیقه مدیتیشن به طور روزانه، انرژی و روحیه مثبت خود را تامین و تضمین نمایید. برای این کار کافی‌است که در یک اتاق تاریک و ساکت در وضعیتی صاف قرار بگیرید و ذهن خود را از هر اندیشه‌ای بزدایید. با چشم نیمه‌باز سعی کنید روی تنفس خود تمرکز نمایید. این کار را به مدت 15 تا 20 دقیقه ادامه دهید تا از نتیجه آن شگفت زده شوید.
 
6. اخبار را دنبال نکنید
دنبال کردن اخبار ناخوشایند به خصوص اخبار مربوط به محل زندگی تان روحیه مثبت اندیشی شما را خواهد کشت.
 
7. برای خودتان وقت بگذارید
از جمله کارهایی که ‌می‌توانید در حق خود بکنید این است که به فعالیت های مورد علاقه خود بپردازید. به طور مثال می‌توانید به کلاس های یوگا رفته، با دوست صمیمی‌تان وقت بگذرانید، ورزش کنید و یا یک فیلم مهیج یا رمانتیک ببینید. منظور از این کارها این است که چند ساعتی را به ذهن خود استراحت داده و به هیچ مشغله‌ای فکر نکنید.
 
منبع: موفق شو


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.