نگاهی به مسابقات بین المللی قرآن کریم ایران (7) / قاریان و حافظان ایرانی در صدر برگزیدگان

کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم ؛ در آستانه برگزاری این دوره از مسابقات (22 تا 28 اردیبهشت ماه)، مقاله نگاهی به سی و دو دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران به عنوان بزرگترین رویداد قرآنی جهان اسلام را طی روزهای آتی منتشر می کند که در شماره هفتم...
سه‌شنبه، 7 ارديبهشت 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: روابط عمومی راسخون
موارد بیشتر برای شما
نگاهی به مسابقات بین المللی قرآن کریم ایران (7) / قاریان و حافظان ایرانی در صدر برگزیدگان

کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم ؛ در آستانه برگزاری این دوره از مسابقات (22 تا 28 اردیبهشت ماه)، مقاله نگاهی به سی و دو دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران به عنوان بزرگترین رویداد قرآنی جهان اسلام را طی روزهای آتی منتشر می کند که در شماره هفتم...
 

به گزارش راسخون به نقل از ستاد خبری سی و سومین دوره مسابقات قرآن کریم ، توسعه و ترویج فرهنگ غنی قرآن در سطح ایران وجهان اسلام و دنیا و معرفی اهتمام نظام جمهوری اسلامی ایران به برنامه های قرآنی، افزایش تبادل فرهنگی در سایه قرآن در بین مسلمانان جهان وبه وجود آوردن زمینه وحدت ؛ همگرایی و بيداري امت اسلامی حول محور قرآن از اصلی ترین اهداف برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم است.
 
نگاهی گذرا به برنامه‌های متنوع فرهنگی و قرآنی اجرا شده در این دوره ها نشان می‌دهد که در حد امکان به موضوع تنوع برنامه‌ها، استفاده مناسب از ظرفیت‌های موجود و بهره برداری لازم از این فرصت ارزشمند برای ایجاد انس و ارتباط بیشتر آحاد جامعه با زیبایی، آموزه‌ها و هنرهای قرآنی و بهره مندی از مفاهیم و معارف قرآنی با محوریت دیدگاه‌های رهبر فرزانه انقلاب توجه شده است،اگر چه در این میان وجود برخی کاستی‌ها هم اجتناب‌ناپذیر بوده است.
 
حضور اقشار مختلف مردم در این برنامه‌ها، برگزاری مراسم افتتاحیه با حضور روسای جمهور و سخنرانی آنها ، حضور بالاترین مقام‌های کشور در تمامی ایام برگزاری مسابقات، برگزاری مراسم اختتامیه در محضر مقام معظم رهبری و رهنمودهای ارزشمند معظم له، انتخاب مکان‌هایی چون حسینیه ارشاد و سالن همایش‌های بین المللی به عنوان محل برگزاری، همزمانی مسابقات با ایام عید مبعث و آغاز نزول قرآن، حضور مستمر میهمانان خارجی بویژه سفرا، اجرای برنامه‌های جذاب توسط نونهالان، برگزاری نمایشگاه قرانی، ایجاد فر صت مناسب برای معرفی حافظان و قاریان جهان اسلام به ویژه قاریان ممتاز کشور مصر و بهره مندی جامعه از قرائت‌های زیبا و جذاب آنان و کیفیت بالای داوری مسابقات بین‌المللی که جایگاه آن را به سطح بزرگترین رویداد قرانی جهان اسلام ارتقا داده است از جمله دیگر ویژگی‌هایی است که می‌توان برای مسابقات بین المللی قرآن کریم در ایران برشمرد.
 
* قاریان و حافظان ایرانی در صدر برگزیدگان دوره نوزدهم
 
نوزدهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم از 12 تا 16 مهر 1381 در سالن همایش‌های بین المللی جمهوری اسلامی ایران در تهران برگزار شد. در این دوره 76 نفر از 39 کشور جهان شرکت داشتند که هشت داور خارجی به همراه 12 داور ایرانی قضاوت این مسابقات را انجام می دادند.
 
نفرات برتر در رشته حفظ کل:
 
1- مهندس رضا دیانت از ایران
 
2- طارق عبدالله از لیبی
 
3-محمد بن احمد المغربی از عربستان سعودی
 

نفرات برتر در رشته قرائت:
 
1- قاسم رضیعی از ایران
 
2-سرور اخوان اشید از اندونزی
 
3-محمود اخضر از لبنان

 
گزیده ای از بیانات امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی : 
 
 قرآن کتاب علم است، کتاب حکمت است. امت اسلامی باید عالم باشد، حکیم و فرزانه باشد.
 
* حضور 101 قاری و حافظ از 41 کشور جهان در مسابقات دوره بیستم
 
بیستمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم 1 تا 6 مهرماه 1382 در محل سالن همایش‌های بین المللی جمهوری اسلامی ایران در تهران برگزار شد. در این دوره 101 نفر از 41 کشور جهان شرکت داشتند که هشت داور خارجی به همراه هشت داور ایرانی قضاوت این مسابقات را بر عهده داشتند و چهار نفر از اساتید هم به عنوان هیأت نظارت حضور یافتند.
 
نفرات برتر در رشته حفظ کل:
 
1-محمد صادق زارعان از ایران
 
2-یاسر بن حمد العاصم از عربستان سعودی
 
3-محمد جمال محمد الانصاری العمری از مصر
 
نفرات برتر در رشته قرائت:
 
1- حمید رضا الاجگردی از ایران
 
2- فذلان زین الدین از اندونزی
 
3-ابوالزید احمد محمد غنیم از مصر
 
نفرات برتر در رشته تفسیر:
 
1- محتشم مؤمنی از ایران
 
2-ادریس صابی از مغرب
 
3- یعقوب حسین از لبنان

 
اختتامیه بیستمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم ، گزیده‌ای از بیانات امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی را در مراسم اختتامیه:
 
قرآن آمده است تا بنای زندگی انسان را بر طبق بینش الهی شکل بدهد و جوامع ما را جوامع سعادتمند، عزیز، مستقل و پیشرو از لحاظ مادی و معنوی قرار بدهد.»
 
* رقابت 44 کشور جهان در مسابقات بیست و یکم
 
بیست و یکمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم 22 تا 27 شهریور سال 1383 در محل سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد.
 
در این دوره از مسابقات 82 نفر از 44 کشور جهان در مسابقه شرکت کردند که هشت داور خارجی به همراه هفت داور ایرانی قضاوت این مسابقات را برعهده داشتند.
 
نفرات برتر در رشته حفظ کل:
 
1- احمد دباغ از ایران
 
2-محمد شعبان عبدالحمید اقندی از مصر
 
3-محمد امیر توحیدی از افغانستان

 
نفرات برتر در رشته قرائت:
 
1-مهدی عادلی از ایران
 
2-عبداللطیف داود از فیلیپین
 
3-امیر الدین بن محمد از اندونزی

 
نفرات برتر در رشته تفسیر:
 
1-مونا صالحی از ایران
 
2-احمد علی صالح از یمن
 
3- سفیان سنیان از الجزایر

 
گزیده‌ای از سخنان مقام معظم رهبری در مراسم اختتامیه :

 
قرآن باید محور اجتماع امت اسلامی و همه‌ی ملتهای اسلامی باشد. اگر ما - امت بزرگ اسلامی - مفاهیم و تعالیم قرآن را محور تجمع خودمان قرار دهیم، وضع دنیا و وضع امت اسلامی عوض خواهد شد.
 
دنیای اسلام باید به فکر حفظ موجودیت اسلام و حفظ عزت امت اسلامی باشد. این، چگونه ممکن است؟ از راه قرآن. قرآن به ما همه چیز را تعلیم داده است. قرآن را باید آموخت، قرآن را باید فهمید، قرآن را مثل نوشیدنی گوارا و مقوی باید نوشید و زندگی خود را با آن با طراوت و سرشار از نیرو و عزت کرد.
/2759/



اخبار مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.