قرمطيان
اند. اينان پس از قيام مشهور صاحب الزنج ( 264 هـ 877 م )، در سمت جنوبي بين النهرين ظهور کردند. اختلاف ايشان به عنوان يک فرع (با اسماعليليان به...
چهارشنبه، 4 فروردين 1389
نقدی بر بهاییت ، از آغاز تا دوره ی معاصر
قریب یکصد و هفتاد سال قبل ایران سرزمین پاکان شاهد ادعای دروغین و بی اساس یکی دیگر از مکذّبین و سوءاستفاده کنندگان از احساسات و عواطف بسیط جامعه...
سه‌شنبه، 3 فروردين 1389
فرزندان شيطان
جلّ‌الخالق! آدم چه چيزهايي که توي اين دنياي قرن 21 نمي‌بيند و نمي‌شنود. شنيده بوديم شيطان هميشه عده‌اي را وسوسه مي‌کند و به هر طريقي که شده،...
دوشنبه، 2 فروردين 1389
بررسی آیه « محمد رسول الله... » و تبرئه خلفاء (3)
ابوقتاده گوید : سالی که جنگ حنین اتفاق افتاد ، همراه رسول خدا (صلّی الله علیه و آله و سلّم) بودم ، وقتی که دو لشکر روبروی هم قرار گرفتند ، مسلمانان...
دوشنبه، 2 فروردين 1389
بررسی آیه « محمد رسول الله... » و تبرئه خلفاء (2)
عن إسماعیل بن عمر رضی الله عنه قال : لما فرض عمر رضوان الله علیه الدواوین جاء طلحه بن عُبید الله رحمه الله بنفرٍ من بنی تمیم یستفرض لهم، وجاء...
دوشنبه، 2 فروردين 1389
بررسی آیه « محمد رسول الله... » و تبرئه خلفاء (1)
بررسی آیه «محمد رسول الله...» و تبرئه خلفاء از حمله به خانه حضرت زهرا (سلام الله علیها) خداوند ، در قرآن کریم می‌فرماید که اصحاب رسول خدا (صلّی...
دوشنبه، 2 فروردين 1389
تندخوئیهای عُمَر پس از اسلام
حمله به ابوهریره و اعتراض به رسول خدا (صلّی الله علیه و آله و سلّم) : مسلم در روایتی نقل مى کند : پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله به ابوهریره...
شنبه، 29 اسفند 1388
روایت « علیٌ ولی کل مؤمن بعدی » از منظر اهل سنت
طرح شبهه : روایت «هو ولی کل مؤمن بعدی» یکی از روایاتی است که امامت امیر مؤمنان علیه السلام را ثابت می‌کند و با سند های صحیح در کتاب‌های اهل سنت...
شنبه، 29 اسفند 1388
بررسی آیه « بیعت رضوان» (3)
یکی مباحثی که استدلال اهل سنت به آیه «بیعت رضوان» را برای اثبات رضایت خداوند از صحابه باطل می‌کند ، بودن قاتلان عثمان در میان آن‌ها است . برخی...
شنبه، 29 اسفند 1388
بررسی آیه « بیعت رضوان» (2)
تردید خلیفه دوم در نبوت رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم در روز حدیبیه ، قطعی است ؛ تا جایی که خود خلیفه دوم بعد از آن در دوران حکومت خود بارها...
شنبه، 29 اسفند 1388
بررسی آیه « بیعت رضوان» (1)
عمر بن خطاب به اجماع تمامی علمای شیعه و سنی در روز بیعت رضوان از جمله افرادی بود که با رسول خدا (صلّی الله علیه و آله و سلّم) بیعت کردند . همان...
شنبه، 29 اسفند 1388
زهد یا عوام فریبی خلفای سه گانه (3)
ابن عبدربه در اوایل کتاب العقد الفرید ذیل عنوان اختیار السلطان لأهل عمله به این سند تاریخی اشاره می‌کند[۷۶]: هنگامی که خلیفه تصمیم گرفت برای...
شنبه، 29 اسفند 1388
زهد یا عوام فریبی خلفای سه گانه (1)
از آنجا که مردم معاصر با پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) به زندگی ساده خو کرده و از ساده زیستی پیشوای خود خرسنده بودند، این ویژگی را از مهم...
شنبه، 29 اسفند 1388
زهد یا عوام فریبی خلفای سه گانه (2)
همچنین درباره ساده زیستی خلیفه و دقت نظر او در استفاده از بیت المال شاهد این ادعا هستیم که: ابوبکر در هنگام وفات به عایشه وصیت کرد تا شتری را...
شنبه، 29 اسفند 1388
خدا در صحاح اهل تسنن
«صحاح ستّه» (صحیح‏هاى ششگانه) شش کتاب روائى اهل سنّت است که عموم علماى اهل سنّت عموم روایات آنها را صحیح مى‏دانند مخصوصا دو کتاب أوّل ـ که نامشان...
شنبه، 29 اسفند 1388
فرقه های صوفیه
1- رضای خدا از انسان : برابر این معنی رضایت خدا از انسان وبنده در شکل پاداشی که برای اعمال بندگان در نظر میگیرد متجلی میشود. این اعمال همان نیکی...
يکشنبه، 23 اسفند 1388
آشنايي با كتب و عبادتگاه شيطان‌پرستان
انجيل شيطاني كتابي است كه شيطان‌پرستان از آن براي عبادت و دعاهاي خود بكار مي‌گيرند. اين كتاب شامل كلمات عبري،يوناني و انگليسي است.معناي دقيق...
دوشنبه، 10 اسفند 1388
تاريخ و عقايد فرقه هاى خوارج (3)
يكى ديگر از فرقه هاى مهم خوارج، فرقه نجدات، پيروان نجدة بن عامر است كه به همراه نافع بن ازرق با عبدالله بن زبير بيعت كرد، ولى از وى جدا شد و...
دوشنبه، 10 اسفند 1388
تاريخ و عقايد فرقه هاى خوارج (4)
بعد از شكست عطيه بن أسود حنفى از مهلب و كشته شدن وى در منطقه سند، در چند دهه بعد، عبدالكريم بن عجرد به بازسازى مجدد جنبش خارجيان ايران همت گماشت....
دوشنبه، 10 اسفند 1388
تاريخ و عقايد فرقه هاى خوارج (2)
مهم ترين عقيده خوارج نخستين معطوف به حكومت اسلامى و صفات حاكم است كه در شعار «لا حكم الاّ لله» تبلور يافت. به عقيده آنها خليفه مى بايد بى قيد...
دوشنبه، 10 اسفند 1388