نقش پدر بر رشد فرزندان

شاید بسیاری از افراد حتی در دنیای مدرن امروزی تصور کنند که تربیت فرزندان فقط بر عهده‌ ی مادران است و پدران تنها مسئول تأمین مخارج خانواده هستند. اما تحقیقات نشان می‌ دهد که نقش پدر در تربیت فرزند چیزی نیست که بتوان به‌ راحتی نادیده گرفت.
يکشنبه، 17 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
نقش پدر بر رشد فرزندان

پدران بر رشد و رفتار های فرزندان تاثیری دارند؟

نقش پدر ها زمانی که بحث تاثیر در رشد بچه ها و فرزندانش می‌ شود، کم رنگ است! با توجه به اینکه مادر ها در روابط عاطفی با فرزندان خود نقش بسیاری دارند این ایده بوجود می‌ آید که پدر ها هم چنین نقشی را دارند.

روانشناسان و همچنین متخصصین مراقبت از کودکان به این موضوع اشار کرده اند که پدران به اندازه مادران در رشد فرزندان خود تاثیر ندارند.

در این اظهار نظر همچنین آمده است که اطلاعات و آمار بسیاری کمی از این روایت می‌ کند که پدران تاثیر قابل توجهی بر رشد فرزندان خود داشته باشند.
 
پدران بر رفتار ، تربیت و رشد بچه ها تاثیر دارند؟
برخلاف دیدگاه  های بالا وبسایت روانشناسی امروز بر این عقیده است که پدران نقش و تاثیر بزرگی به ویژه بر جنبه روحی و رشد فرزندان خود دارند.

Paul Raeburn روزنامه نگار علمی که چندی پیش ادعا کرده بود که پدران نقشی در وضعیت رشد فرزندان خود ندارند، به تازگی عقیده خود را تغییر داده است و می‌ گوید درگیر شدن پدران در رشد فرزندان تاثیر بزرگی دارد.

Reaburn که ۵ فرزند دارد می‌ گوید با اینکه هنوز در این مورد که آیا پدران بروی بچه های خود تاثیر زیادی دارند یا خیر نظر قطعی داده نشده است ولی احساس می‌ کند که بروی عملکرد و رشد فرزندانش تاثیر مثبتی داشته است و همچنین در همین راستا بر خانواده هم تاثیر مثبتی گذاشته است.
 
تاثیر خوب یا بد پدران؟
تحقیقات دیگری هم بر همین موضوع که پدران نقش بزرگی در رفتار فرزندان خود دارند پافشاری کرده اند و تحقیقات دیگری نشان می‌ دهد نوجوانانی که در کنار پدران خود بزرگ می‌ شوند کمتر از مصرف مواد الکلی و مواد اعتیاد آور روی بر می‌ گردانند.

Mark Dads می‌گوید : رفتار های پیش از این نشان می‌ دهد که اگر بچه ای مشکلات بسیاری در اجتماعی بودن یا ضد اجتماع بودن، مصرف مواد مخدر، اضطراب یا افسردگی، مشکلات گوشه گیری از خشونت های خانگی یا حتی مشکلات سلامتی دارد همگی از مشکلات قلبی و سیگار کشیدن ناشی می‌ شود.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.