ایده های کسب و کار در سال 1400 و بعد از آن

ایده کسب و کار پردرآمد در سال 1400 چه ویژگی دارد؟ در این مطلب به بررسی بهترین ایده های کسب و کار در ایران خواهیم پرداخت.
دوشنبه، 10 خرداد 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سپیده مولایی
موارد بیشتر برای شما
ایده های کسب و کار در سال 1400 و بعد از آن
طی مدت اخیر با تغییر شرایط در سراسر جهان، اکثر افراد از لحاظ کاری و اقتصادی شرایط بحرانی را تجربه کرده‌اند و بنا به آمار تنها در  شش‌ماهه اول سال 99، بیشتر از تمام سال‌های گذشته، پروانه ثبت برای کسب و کارهای اینترنتی صادر شده است. این آمار نشان می‌دهد که نه فقط شما، بلکه افراد بسیاری به فکر راه‌اندازی یک ایده کسب و کار تازه و رهاکردن شغل‌های سنتی و قدیمی‌شان هستند. در این مطلب به بررسی بهترین ایده های کسب و کار ایران در 1400 خواهیم پرداخت.

ایده کسب و کار؛ اینترنتی یا سنتی؟

نگاهی کوتاه به فعالیت‌های روتینی که در طی یک روز انجام می‌دهیم، پررنگ شدن نقش کسب و کارهای اینترنتی را در زندگی‌های امروزی مشخص می‌کند.
تاکسی‌های آنلاین، رستوران‌های آنلاین، رزرواسیون‌های اینترنتی، آموزش‌های راه دور و ... همگی نشان از این دارند که اکثر شغل‌های سنتی، به شیوه‌ای اربتباطی موثر با اینترنت و دنیای "برخط" برقرار کرده‌اند.

همچنین نیم‌نگاهی به لیست ثروتمندترین افراد جهان، نشان می‌دهد این جایگاه در حال حاضر در دست صاحبان تجارت‌های الکترونیک و فناوری‌های دیجیتال است. برخلاف گذشته که ثروتمندان جهان صاحبان چاه‌های نفتی در کشورهای خاورمیانه بودند.

همچنین در لیست مشاغل پردرآمد در دنیای امروز، ایده های کسب و کاری که مرتبط با حوزه تجارت الکترونیک هستند، به طرز مشخصی در بالاتر از ایده های سنتی قرار دارند.

بنابراین حتی اگر در یک شغل کاملاً سنتی متبحر هستید، زمان آن رسیده است تا ایده کسب و کار خود را متناسب با شرایط عصر دیجیتال پیاده‌سازی کنید. کسب و کارهای آنلاین، به دلیل نیاز حداقلی به سرمایه اولیه و دانش تخصصی توسط افراد بسیار زیادی در جامعه قابل‌اجرا هستند و با توجه به این مطلب، در ادامه برخی ایده های کسب و کار اینترنتی پردرآمد را بررسی خواهیم کرد.
 

معرفی بهترین ایده های کسب و کار در ایران برای 1400

در این بخش به بررسی چند ایده کسب و کار عملی و کاربردی، در ایران خواهیم پرداخت. موارد ذکر شده تنها سرنخ‌هایی برای راه‌اندازی کسب و کار شما هستند؛ توصیه می‌کنم با فکرکردن به موارد پیرامون هر ایده، متناسب با شرایط و منابعی که در اختیار دارید، برای خودتان ایده های جدیدی بسازید.

 
ایده های کسب و کار در سال 1400 و بعد از آن
 

بازاریابی اینترنتی با همکاری در فروش

همکاری در فروش
بازاریابی اینترنتی به وسیله همکاری در فروش، یک ایده کسب و کار بدون نیاز به سرمایه اولیه است که توسط افراد بسیاری قابل انجام است. سیستم همکاری در فروش یک سیستم کسب درآمد است که در آن افراد، تبلیغ محصول و کالای دیگران را انجام می‌دهند و  در ازای هر خرید مشتریان، پورسانت دریافت می‌کنند. این ایده با یک موبایل و یا لپتاپ متصل به اینترنت قابل انجام است.
 

راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی

ورود به دنیای تجارت الکترونیک، یکی از بهترین ایده های کسب و کار در ایران است که با تلاش و استمرار در ابتدای کار، می‌تواند به یک شغل پولساز و پردرآمد تبدیل شود.

پوشاک و لباس از جمله بهترین کالاهایی است که می‌توانید به صورت اینترنتی اقدام به فروش کنید. همچنین فروش دست‌سازه، لوازم آرایشی، لوازم الکترونیکی، لوازم جانبی، کتاب و ... نیز به‌صورت اینترنتی انجام می‌شود و بازدهی بسیار خوبی دارد.

این ایده، برای شروع نیاز به سرمایه اولیه برای تهیه کالا دارد و همچنین نیازمند یک بستر برای فروش محصولات است. در ابتدای کار می‌توانید از یک پیج اینستاگرامی آغاز کنید تا هزینه پلتفرم فروش را صرفه‌جویی کرده باشید.

استفاده از بازار آنلاین یا market place

ایده های کسب و کار در سال 1400 و بعد از آن

 
مارکت پلیس

اگر فروشنده سنتی و یا تولیدکننده کالایی هستید و قصد دارید بدون درگیری با دنیای آنلاین از خدمات و مزایای آن بهره‌مند شوید، عضو یک سیستم مارکت پلیس مانند دیجی کالا شوید. در این سیستم فروشندگان مختلف کالای خود را برای بازاریابی دیجیتال و فروش در اختیار یک پلتفرم آنلاین قرار می‌دهند و از سود نهایی مقداری را به‌عنوان پورسانت به سیستم واسط پرداخت می‌کنند.

دیجی‌کالا یکی از مارکت پلیس‌های فعال در ایران است که فروشندگان مختلف با عضویت در آن، کالاهای خود را به فروش می‌رسانند. برای اجرا کردن این ایده کسب و کار نیز لازم است، کالای اولیه برای فروش را تهیه کنید.
 

وبلاگ‌نویسی تخصصی

 ایجاد وبلاگ تخصصی

در یک رشته خاص متخصص و خبره هستید؟ یک وبلاگ تخصصی در حوزه کاری‌تان راه‌اندازی کنید و اطلاعاتتان را با افرادی که در اینترنت به دنبال پاسخ‌های مرتبط با دانش شما می‌گردند به اشتراک بگذارید. در کنار تولید محتوا مفید و تخصصی، اصول سئو را چاشنی کار خود کنید و خواهید دید که پس از مدتی شما صاحب یک بلاگ با بازدید و مخاطب بالا در روز خواهید بود.

برای ایجاد یک وبلاگ، یکی از بهترین بسترها، سایت ویرگول است. به راحتی می‌توانید ثبت نام کنید و وبلاگ خود را داشته باشید.

 

ایده های کسب و کار در سال 1400 و بعد از آن
 

تدریس آنلاین

یک ایده کسب و کار سنتی که به شکل مدرنیزه درآمده است، تدریس به‌صورت آنلاین و مجازی است که البته سود بسیار خوبی نیز خواهد داشت. علاوه بر تدریس آنلاین، قادر خواهید بود پکیج و بسته‌های آموزشی تهیه کرده و آن را به افراد علاقه‌مند بفروشید. برای کسب درآمد از این شیوه نیاز است متخصص در یک رشته خاص باشید و مهارت‌های ارتباطی خود را تقویت کنید.
 

خرید و فروش دامنه

از جمله ایده های کسب و کار در دنیای جدید و اینترنت، خریدوفروش دامنه است. تا زمانی که دامنه‌ای خریداری و ثبت نشده باشد هرکسی می‌تواند اقدام به خرید کند و برای یک دوره مدت‌دار صاحب این دامنه باشد، اما اگر دامنه‌ای که به آن نیاز دارید قبلاً توسط شخص دیگری خریداری شده باشد، صاحب دامنه می‌تواند هر قیمتی برای آن تعیین کند. برای کسب درآمد از این طریق باید دامنه‌های ارزشمند را شناسایی کرده و قبل از دیگران برای خرید اقدام کنید. این کار به سرمایه و دانش اولیه نیاز دارد، اما اگر به‌خوبی انجام شود سود و درآمد بسیاری را نصیبتان خواهد کرد.

 

ایده های کسب و کار در سال 1400 و بعد از آن
 

خریدوفروش ارز دیجیتال

خرید و فروش ارزهای دیجیتال، یک ایده کسب و کار ریسکی اما بسیار پردرآمد است که به‌تازگی جایگاه خود را در میان طرف‌داران دنیای آنلاین بازکرده است. سود حاصل از این ایده، با خرید ارزهای دیجیتال در قیمت‌های پایین و فروختن آن در قیمت‌های بالا به دست میاید. نیاز به سرمایه اولیه برای خرید و همچنین احتمال ضرر در نوسانات بازار، از جمله مواردی است که برای اجرایی کردن این ایده باید مدنظر داشته باشید.

درنهایت هر ایده کسب و کاری که دارید، مهم‌ترین مسئله این است که بپذیرید در ابتدای کار ضعف و نقص‌های بسیاری وجود خواهد داشت. از اینکه ایده هایتان را در معرض انتقاد قرار دهید هراسی نداشته باشید. هیچ کسب و کاری بدون اشتباه آغاز نشده است، ایده های ذکر شده در این مطلب تماماً امتحان شده و کاربردی هستند و مطمئناً با ممارست و تلاش شما نیز می‌توانید، اجراکننده یک ایده کسب و کار پردرآمد در سال 1400 باشید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما