سلامت کودک

احتمال وجود خطر در اثر استفاده از پماد ویکس Vicks VapoRub برای کودکان زیر 2 سال

استفاده از ویکس VapoRub و خطرات احتمالی آن برای کودکان زیر 2 در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته است.
پنجشنبه، 21 بهمن 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
احتمال وجود خطر در اثر استفاده از پماد ویکس Vicks VapoRub برای کودکان زیر 2 سال
به عقیده محققان آمریکایی استعمال نامناسب پماد ویکس (Vicks VapoRub) در زیر بینی می تواند موجب بروز ناراحتی تنفسی در کودکان زیر دو سال شود.
 
دکتر بروس رابین (Bruce Rubin) از دانشکده پزشکی ویک فارست (Wake Forest) میشیگان واقع در کارولینای شمالی، طی گفتگویی با رویترز عنوان کرد که در صورت استفاده نادرست از این محصول، مشکلاتی برای کودک به وجود می آید. به گفته ایشان: «تنها مشکلی که بر اثر استفاده از این نوع ویکس مشاهده شده زمانی است که در ناحیه زیر بینی در خردسالان مورد استفاده قرار گیرد. شرکت سازنده این نوع ویکس به وضوح اعلام کرده است که هیچ فردی از آن نبایستی در زیر بینی یا درون بینی استفاده نماید و نیز استعمال آن برای کودکان زیر دو سال ممنوع می باشد».
 
به عقیده دکتر رابین ویکس ها می توانند در صورت استفاده به این شکل موجب تحریک و سوزش شوند و تورم یا تجمع مخاط در مجاری تنفسی تنگ کودکان نوپا را به همراه داشته باشند و به نوبه خود مشکلات تنفسی شدیدی را ایجاد کنند.
 
بعضی دیگر در پاسخ به ایشان عنوان می کنند که این نوع ویکس با پشت سر گذاشتن آزمایشات و خطاهای متعدد میزان بی خطری و تأثیر مثبت آن به اثبات رسیده و بیش از 100 سال است که در بازار موجود می باشد. البته آنها می افزایند که برچسب روی این محصول خاطر نشان می سازد که نبایستی برای کودکان زیر دو سال و در زیر بینی استفاده شود و به اخطار عدم استفاده از آن در این موارد اشاره شده است.
 
سلب مسئولیت: اطلاعات موجود در این برنامه یا مقاله با کمک از کارشناسان و اطلاعات موجود در اینترنت بدست آمده است. داده های موجود در این مقاله ممکن است با داده های مربوط به کودک شما مطابقت نداشته باشد. اکیداً توصیه می شود رهنمودها و توصیه های موجود در این برنامه را بدون مشورت با پزشک خود اعمال نکنید.
 
 
منبع: اپلیکیشن ردیاب کودک (‏Baby Tracker‏)‏


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.