۸ نکته برای بهبود سرعت بارگذاری صفحات وردپرس

قطعا متوجه خواهید شد که بعد از افزایش بازدید وبلاگتان، صفحات خیلی دیر بارگذاری می شوند. علاوه بر افزایش ترافیک، استفاده از پلاگین های زیاد یکی دیگر از دلایلی است که باعث می شود سرعت بارگذاری وب سایت و یا وبلاگ شما کاهش یابد.
چهارشنبه، 30 شهريور 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
۸ نکته برای بهبود سرعت بارگذاری صفحات وردپرس

۸ نکته برای بهبود سرعت بارگذاری صفحات وردپرس
۸ نکته برای بهبود سرعت بارگذاری صفحات وردپرس


 





 
اگر شما هم یک وبلاگ و یا حتی سایت بر پایه وردپرس دارید، قطعا متوجه خواهید شد که بعد از افزایش بازدید وبلاگتان، صفحات خیلی دیر بارگذاری می شوند. علاوه بر افزایش ترافیک، استفاده از پلاگین های زیاد یکی دیگر از دلایلی است که باعث می شود سرعت بارگذاری وب سایت و یا وبلاگ شما کاهش یابد. اما در اینجا ۸ راه برای بهبود سرعت بارگذاری صفحات وردپرس درج شده است.

۱- کاهش دادن تعداد تصاویر سایت
 

تصاویری که بر روی وبلاگ شما قرار می گیرند حجم زیادی را اشغال می کنند، این تصاویر به دو دسته تقسیم می شوند؛ تصاویری که شما در پوسته (قالب) وبلاگتان استفاده کرده اید و تصاویری که در پست های وبلاگتان درج شده اند . عکس هایی که در پوسته استفاده می کنیم، معمولا برای هدر، فوتر و … است، اگر نیازی به عکس ندارید از گذاشتن ان در وب سایت خود اجتناب کنید. دسته دوم تصاویری هستند که شما در پست های وبلاگتان از آنها استفاده می کنید. شما می توانید قبل از اینکه این تصاویر را در سایت خود قرار دهید حجمشان را کمتر کنید. به طور مثال از سایت ” آنلاینن ایمیج اپتیمایزر” استفاده کنید و یا در فتوشاپ عکس ها را برای صفحات وب ذخیره کنید.

۲- از ادامه مطلب استفاده کنید
 

اگر مقاله و یا نوشته شما بیش از ۱۵۰۰ کلمه است باید آن را به دو قسمت تقسیم کنید، به طول مثال می توانید از ادامه مطلب بهره بگیرید. این امکان در وردپرس وجود دارد ولی خیلی ها از آن استفاده نمی کنند. با استفاده از ادامه مطلب شما زمان بارگذاری آن پست را کاهش می دهید.

۳- نسخه وردپرس را به آخرین ورژن ارتقا دهید
 

همیشه سعی کنید که نسخه وردپرس خود را به آخرین نسخه ارتقا دهید. این امکان در وردپرس به صورت اتوماتیک وجود دارد، شما تنها با یک کلیک می توانید وردپرس خود را همراه با پلاگین های نصب شده به آخرین نسخه ارتقا دهید. به یاد داشته باشید که قبل از ارتقا به نسخه های جدیدتر همیشه یک بک آپ از اطلاعات سایت خود تهیه کنید.

۴- پلاگین هایی که استفاده نمی کنید را غیر فعال کنید
 

تعداد کثیری از پلاگین های موجود برای وردپرس، کدهای سی اس اس و جاوا اسکریپت را در سایت شما قرار می دهند. همانطور که می دانید استفاده زیاد از جاوا اسکریپت در طراحی وب سایت زیاد توصیه نمی شود. برای همین اگر پلاگینی دارید که از آن استفاده نمی کنید آن را غیر فعال کنید. همچنین می توانید دایرکتوری پلاگین های وردپرس را جستجو کنید تا اگر پلاگین بهتری انتشار یافته است آن را جایگزین نسخه قدیمی بکنید.

۵- پلاگین WP-SuperCache را نصب کنید
 

این پلاگین یکی از بهترین پلاگین ها برای وردپرس است، با استفاده از این پلاگین می توایند سرعت بارگذاری صفحات وردپرس را به طور قابل توجهی افزایش دهید. برای چگونگی فعال کردن و نصب این افزونه، به پلاگین اصلی آن در وردپرس مراجعه کنید.

۶- پوسته خود را ساده تر طراحی کنید
 

کدهایی که فایل footer.php و header.php قرار دارند می توانند فضای زیادی از سروهای شما را اشغال کنند. برای همین همیشه سعی کنید که این فایل ها را ساده تر طراحی کنید. لازم به ذکر است که شما می توانید فایل های سی اس اس خودتان را هم فشرده کنید تا اینطوری حجمشان کمتر شود. اگر تعداد زیادی سی اس اس دارید، آنها را می توانید به یک فایل سی اس اس تبدیل کنید تا زمان فراخوانی تک تک فایل های سی اس اس کاهش یابد.

۷- برای فایل هایتان تاریخ انقضا تعیین کنید
 

با قرار دادن تاریخ انقضا در فایل هایتان ( عکس ها / سی اس اس و جاوا اسکریپت ) مرورگری که بازدیدکننده از آن استفاده کرده است، این فایل ها را ذخیره می کند و دیگر نیازی نیست تا هر بار که بازدیدکننده از سایت شما دیدن می کند این تصاویر مستقیم و جدید بارگذاری شوند. برای اضافه کردن این امکان برای فایل هایتان، ابتدا فایل htaccess. را باز کرده و سپس کدهای زیر را در آن ذخیره کنید:

ExpiresActive On
ExpiresByType image/gif A2592000
ExpiresByType image/png AA2592000
ExpiresByType image/jpg AA2592000
ExpiresByType image/jpeg AA2592000
 

8- افزونه php_speedy را نصب کنید
 

کار این افزونه فشرده سازی فایل های جاوا اسکریپت، سی اس اس و… است. با استفاده از این افزونه می توانید سرعت بارگذاری سایت خود را چند برابر کنید.
امیدوارم این نکته ها به دردتان بخورد، چرا که وردپرس یکی از بهترین سیستم های بلاگ نویسی است و شخصا یکی از طرفداران سرسخت و پر و پا قرص این سیستم مدیریت محتوا هستم.


منبع:http://www.barsam.ir
ارسال توسط کاربر محترم سایت :hasantaleb




 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.